[PHP/MySQL] Timetracker bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 11:15
Met de kans dat dit hier niet hoort, toch even mijn vraag.

Ik ben al heel lang op zoek naar een eenvoudige manier om voor mijn werk mijn tijd beter te monitoren, en dan vooral te controleren of het wel goed gaat met het terugmelden van uren die ik op locatie afspreek.
Dit heb ik een jaar geprobeerd met een excel sheet, maar dat is toch lastiger invoeren, zeker op mobiel als je onderweg bent.
Het is eigenlijk heel eenvoudig maar ik heb geen script kunnen vinden die dit voor mij kan oplossen. Het is niet heel erg ingewikkeld.
Bij het openen van de pagina (inlog kan later) moet er een selectievakje voor de datum komen die standaard op de huidige dag staat. Een vakje om een beschrijving van het project in te vullen en daarna een tijd selector voor begintijd, eindtijd en pauzetijd. Eventueel nog ruimte voor een notitie, maar verder hoeft dit alleen maar opgeslagen te worden in een database.

Uit die database moeten natuurlijk wel wat berekeningen gemaakt kunnen worden qua gewerkte uren per maand en jaar en moet een lijst zichtbaar gemaakt worden met ingevoerde velden in een maand zodat de uren te controleren zijn.

Ik heb iets dergelijks niet kunnen vinden in een script of stukje software, maar misschien heeft iemand eens iets dergelijks gevonden of eens gemaakt. Ik hoop dat iemand me verder op weg kan helpen hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
Er zijn diverse apps, maar die werken als ze al ook webbased werken met subscription bij de site van de maker. Stand-alone apps zijn er ook genoeg, kun je een csv of excel exporteren.
Zelf gebruik ik momenteel "kimai", is webbased en niet perfect, maar je komt er een aardig eind bij.
Er is ook een github projectje wat het wat mobiele browser vriendelijk zou moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet even zoeken in de tweakblogs, daar was laatst een post van iemand die zelf zoiets in elkaar had geklust.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 11:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 12:28
https://www.toggl.com je hebt hier ook een iOS en Android app voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57

EnnaN

Toys in the attic

qft

In ieder geval waard om te proberen. Met de API kun je zelf ook hooks maken die j ehet leven makkelijker maken. Zo hang ik elke branch waar in ik met GIT werk met een commit-hook aan m'n huidige lopende project, voor iets meer duidelijkheid in het geval dat je vergeet van project te switchen.

zie: https://github.com/NanneHuiges/pytoggl

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Super bedankt voor de input, maar dit lijken me meer trackers die door middel van start/stop worden ingegeven. Ik werk voor een baas en wordt meegestuurd op een project voor een dag. een projectmanager meldt als het goed is de uren terug, maar hier gaat het wel eens fout. Omdat het om een grote ploeg mensen gaat (soms wel 50) wil een individuele wijziging op d erest van de ploeg er nog wel eens bij inschieten.
Ik sta bijvoorbeeld gepland van 11-23u met 2u pauze. Nu wijzigt mijn eintijd in 2345 en heb ik maar 1u pauze gehad. Dit moet dus door de projectmanager doorgegeven worden. Om dat te checken krijg ik per maand mijn uren teurg. Nu controleer ik het sporadisch, maar dat gaat dus wel eens mis. toggl maar ook kimai lijkt me meer om echt een project te tracken qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ah je zoekt dus eigenlijk meer iets om standaard uren schema's in te voeren voor een grote groep en daar vervolgens relatief wijzigingen in aan te kunnen brengen als ik het goed begrijp ?
Denk dat dat een andere tak van sport is dan waar de meeste vanuit gingen (zzp' er die z'n uren wil bijhouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik heb even wat verder zitten kijken naar Toggl en er kan al aardig mee wat ik wil, maar nog niet helemaal. Je moet een timer starten en die kun je dan later aanpassen. Daar moet ik dan alleen van de begintijd of eindtijd wat van aftrekken in verband met pauzes.. Komt al aardig in de buurt in ieder geval.
Het gaat wel puur om mezelf, niet om anderen. Dus het is niet een grote groep zoals gekkie hierboven aangeeft. Dit is puur voor mijn administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ok dan zaten we toch goed :) .. nouja bij kimai kun je zowel tracken door een timer te starten (eventueel later aanvullen/aanpassen .. als gewoon met het plusje een event aanmaken en gelijk de tijden invullen. Het kan echter niet overweg met pauzes. Daarvoor zul je 2 aparte events moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03

Wmm

Je kunt met toggle ook achteraf uren invullen, je hoeft de timer niet te gebruiken. Zie de "Add manualy" option boven de grote start knop.
Pagina: 1