Beeldweergave wordt soms tijdelijk "roze"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694899

Topicstarter
Hallo allen,

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem maar kan geen gerelateerd onderwerp vinden.

Ik heb sinds kort een HTPC 2e hands gekocht. Hiervoor gebruikte ik een laptop waarvan het beeldscherm was overleden.

De computer is via HDMI verbonden met een ca. 6 jaar oude Philips Full HD TV (volgens mij de 32PFL5604H/12, kan het typenummer niet meer lezen).

Nu het probleem: Na verloop van tijd komt er een soort roze waas over het scherm (scherm wordt eerst een halve seconde zwart). Alhoewel fleurig vermindert dit toch enigszins het kijkplezier.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2wnzswk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2eojvw2.jpg

Wat heb ik al geprobeerd:
-Andere HDMI kabel
-Andere HDMI ingang op de TV
-Ander moederbord met CPU
-Andere videokaart Sapphire hd5770 1gb gddr5
-Nieuwe voeding
-Ander RAM geheugen
-Een grote variatie in beeldschermconfiguratie instellingen

Kortom, Ik zit nu met een nieuwe computer met nieuwe software (windows 7) en nieuwe drivers maar het probleem blijft zich voor doen. Met de laptop deed zich dit probleem niet voor.

Ik weet vrij zeker dat het een software instelling is want als het scherm roze is en ik verander de beeldschermconfiguratie instellingen (maakt niet uit waarin) dan wordt het beeld weer goed. totdat het na verloop van tijd weer roze wordt, dan kan ik het weer in een andere instelling zetten etc...

Ik wil wel alle technische data neer pennen maar zoals gezegd, naar alle waarschijnlijkheid is het ergens een instelling in windows.

Ik hoop dat iemand me helpen kan want ik heb zo onderhand een achterlijk dure HTPC waar ik nog steeds niet van genieten :(

Alvast bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Jemig, wat een lastig probleem. Je hebt inderdaad al zo'n beetje alles vervangen. Het 'ruikt' ook naar een hardwareprobleem (maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al door, gezien de lijst aan vervangen onderdelen).

Heb je de mogelijkheid om te kijken of dit zich ook voordoet op een ander scherm? Of wellicht andersom: ik zie dat je vrijwel een complete PC aan onderdelen vervangen hebt, kun je met je oude onderdelen een tweede PC maken die _niets_ met de huidige deelt?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik denk ook eerder dat het in je tv zit en niet in je pc. Want moest je een fout hebben op je hdmi kabel dan krijg je storing en meestal resulteert dat in zwart scherm.

Ik vermoed een slechte t-con of toch iets in je tv dat het niet zo goed meer doet na 6 jaar.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronno1998
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-05 19:06
Soms helpt het wel eens als je de flatcables van je scherm controleert.

ik had dit namelijk ook en na het controleren was het weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit is typisch voor een kabel/signaal probleem. Aangezien de videokaart en kabel vervangen is, blijft alleen de TV nog over.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
@EMP, de laptop die ik gebruikte heb ik er wel weer eens aan gehad, geen probleem daar.
@Damic, wat is een T-con? Ik kijk TV via een TV ontvanger die met een HDMI kabel is aangesloten op een andere poort van de TV, hier geen problemen.
@aaronno1998, de flatcables die aan de binnenzijde van de TV bedoel je?

Omdat alle randapparatuur die op de TV wordt aangesloten dit probleem niet geeft, ook de laptop niet, denk ik dat het in de output van de HTPC ligt. Omdat de videokaart is vervangen lijkt het me geen defect in de hardware maar iets dat je softwarematig in de output kunt wijzigen. De instellingen staan op 1080p 60Hz, zoals door Philips voor deze TV aanbevolen, maar zijn er geen anndere instellingen (in windows of in videokaartsoftware) die dit kunnen veroorzaken / oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronno1998
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-05 19:06
Anoniem: 694899 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:38:
Bedankt voor de reacties!
@EMP, de laptop die ik gebruikte heb ik er wel weer eens aan gehad, geen probleem daar.
@Damic, wat is een T-con? Ik kijk TV via een TV ontvanger die met een HDMI kabel is aangesloten op een andere poort van de TV, hier geen problemen.
@aaronno1998, de flatcables die aan de binnenzijde van de TV bedoel je?

Omdat alle randapparatuur die op de TV wordt aangesloten dit probleem niet geeft, ook de laptop niet, denk ik dat het in de output van de HTPC ligt. Omdat de videokaart is vervangen lijkt het me geen defect in de hardware maar iets dat je softwarematig in de output kunt wijzigen. De instellingen staan op 1080p 60Hz, zoals door Philips voor deze TV aanbevolen, maar zijn er geen anndere instellingen (in windows of in videokaartsoftware) die dit kunnen veroorzaken / oplossen?
Ja deze bedoel ik inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:09

MsG

Forumzwerver

Het zou wellicht ook een gekke incompatibiliteit zijn. Wat als je de TV even uit doet en weer aan doet op het moment dat het roze wordt?

Ik heb namelijk een videokaart die alleen op 1 van mijn monitoren blauwe strepen geeft, totdat ik het scherm aan en uit doe, óf ik een instelling bij AMD verander (maakt niet uit wat) waardoor hij herinitialiseert en het weer goed is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

t-con zit binnen in je tv en is de laatste schakel tussen je paneel en je ingangs signaal. Nu dat je zegt dat je geen problemen hebt met andere apparaten is het toch wat moeilijker.

Ik zou de tip van MsG eens proberen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Tv heeft meerder HDMI-aansluiting en een VGA.

Geen DVI op je TV?, zonde eigenlijk.
Mijn 32PFL9604H/12 heeft dat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 05-09-2015 23:50 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wederom bedankt voor het meedenken.

@MsG, het lijkt inderdaad zo te zijn dat dit ook een tijdelijke oplossing biedt (het beeld wordt weer normaal na aan- en uitzetten maar na verloop van tijd doet het probleem zich wel weer voor).
Als dit het probleem is, zou de oplossing dan kunnen liggen in wederom een andere videokaart (de vorige en huidige waren allebei met een AMD processor, wellicht dat een NVidia kaart het probleem oplost)?

@Damic, bedankt voor het meedenken in ieder geval.

@MedionAkoya, een mogelijkheid zou ook kunnen zijn een VGA kabel aansluiten inderdaad, al was het maar om te proberen. Nadeel als permanente oplossing is dat ik het geluid via de TV naar de versterker doorzet, dit zou met een VGA kabel anders opgelost moeten worden. Maar het proberen waard.
Ik ga proberen een VGA kabel te ritselen. DVI zit niet op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:30
Ik weet precies wat dit is, namelijk het Phillips/Ati "Handschake" probleem. Dit komt doordat de TV op een gegeven moment een out-of-sync handshake terug geeft en daardoor het beeld (tijdelijk) van kleur veranderd. Ik heb dit namelijk ook op mijn mediacenter met een Ati APU + phillips tv gehad.

Je kan dit probleem oplossen door de pixel format in de ati control panel te wijzigen naar 4:4:4 (Volledig RGB). Dit zou het probleem moeten oplossen ;)

Handige link met info over het probleem en de aangedragen oplossing: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=105972

[ Voor 11% gewijzigd door NL-RaVeR op 06-09-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@NL-RaVeR _/-\o_
u, mijn beste, bent een held, EEN HELD ZEG IK JE!!! _/-\o_
Graag ontvang ik een foto van je opdat ik een standbeeld kan laten oprichten in jouw gelijkenis.

Aanpassingen gedaan en probleem lijkt opgelost (heeft zicht tot op heden niet meer voorgedaan).
Heb nu (na upgrade naar windows 10) wel weer een wereld aan andere problemen met mijn videokaart, maar dat staat deze oplossing verder niet in de weg.

Allen heel erg bedankt voor het meedenken en het oplossen van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:30
Fijn om te horen dat het probleem hier mee is opgelost. Ik weet dat ik me destijds maanden heb rotgezocht naar een oplossing en een gat in de lucht sprong toen ik deze oplossing vond :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NL-RaVeR schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:40:
Fijn om te horen dat het probleem hier mee is opgelost. Ik weet dat ik me destijds maanden heb rotgezocht naar een oplossing en een gat in de lucht sprong toen ik deze oplossing vond :D!
Door te googlen op "tv pc rare kleuren", had je dit topic kunnen vinden: PC naar TV rare kleuren problemen en was je uiteindelijk hierop gekomen: Frozen in "Sapphire 5850 problemen" :)

Maar het is nu opgelost, dus veel plezier met je tv als monitor! :D

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1