Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekolkje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09-2022
Hoi hoi,

Ik heb ongeveer een anderhalve maand geleden een nieuwe videokaart gekocht, de Msi Twin Frozr Gtx 760.
De eerste 2 weken draaide hij al m'n spellen erg soepel, Witcher 3, Grand theft auto V etc.

Hier komt het probleem: Sinds ongeveer een maand geleden krijg ik na ~30 minuten een erg lage framerate in al mijn games, ik kan zelfs niet bij Counter Strike Go boven de 50 blijven met alle settings op 't laagst.
Eerst dacht ik het is mijn PSU, omdat ik m'n gpu heb geupgrade van een Xfx 6870HD, dus heb ik mijn Ocz 600w vervangen voor een Seasonic M12ii Evo 520W, wat uiteindelijk helemaal niks hielp.

Ik heb 2 dagen geleden alle drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en geupgrade, wat ook niks hielp.

Uiteindelijk dacht ik dat het hoge temperaturen konden zijn, maar bij Gta V en The Witcher 3 is de temperatuur van m'n Gpu altijd rond de ~65 en de temperatuur van m'n Cpu rond de 55~

Ik moet ook even zeggen dat als ik mijn pc weer opnieuw opstart ik weer gewoon voor die ~30 minuten een normale framerate heb.

Hier zijn mijn specs:

Psu: Seasonic M12II Evo 520W
Mobo: MSI H61M-P31/W8
Cpu: i5 2500
Gpu: Msi Gtx 760 Twin Frozr
Ram: 2x 4Gb Corsair XMS3
Case: Bitfenix Prodigy M

Dankjewel voor het lezen, en alle reacties worden erg gewaardeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40
Draai eens Malwarebytes Anti-Malware of een dergelijk programma. Het kan zijn dat je een trojan/cryptocoin miner actief hebt die capaciteit van je videokaart gebruikt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekolkje
@rubenDJ Dankje voor de reactie maar het heeft helaas niet gewerkt :/

[ Voor 57% gewijzigd door mikekolkje op 05-09-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekolkje
Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 12:37
Ik zou eens met een programma als MSI afterburner bij houden wat het gpu, cpu, en geheugen gebruik is tijdens het gamen en kijken of daar iets opvalt op het moment dat je prestaties inzakken.

En bijvoorbeeld met taakbeheer kijken of er geen andere processen/programma's op de achtergrond draaien die veel systeembronnen gebruiken zoals geheugen of je cpu.

[ Voor 30% gewijzigd door BartKers op 05-09-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekolkje
@BartKers Ik ben zojuist met MSI afterburner aan de gang geweest en de gpu en cpu usage blijven in het gehele uur dat ik ze gecheckt heb ongeveer even veel :l

Er draaien ook geen andere vreemde processen op de achtergrond,
Ik ga nu van Windows 10 naar Windows 7 downgraden en kijken of dat misschien een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Het ligt niet aan je windows versie, die moeite kun je je besparen... Je zou voor de grap eens moeten zoeken naar "GTA V Fps drop" op google, daar ga je niet vrolijk van worden.

https://support.rockstarg...317428-gta-5-pc-fps-drops

Geen idee of er een oplossing is though, maar je hebt nu in ieder geval wel de wetenschap dat je verre van de enige bent..

[ Voor 9% gewijzigd door Phase op 05-09-2015 23:31 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 12:37
Als het goed is is de framedrop bij alle spellen. Verder heb je uitgesloten dat het een achtergrond programma of process is, en heb je op malware gescand met Malwarebytes, dus dat zou het ook niet mogen zijn.

Dan zou ik toch nog eens kijken of je cpu of gpu niet op lagere snelheid gaan draaien tijdens het gamen. Dus met MSI afterburner of HWinfo (http://www.hwinfo.com/) de frequenties van je cpu, gpu, en videogeheugen in de gaten houden. Het terugklokken hoeft niet te komen door te hoge temperaturen, maar kan ook door een powersafe feature/instelling komen.

Als dat het niet is dan zou je de pc nog op stabiliteit kunnen testen, bijvoorbeeld met prime95 v26.6 (http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=15504 ) voor de cpu. Voor GPU zou je misschien de heaven (https://unigine.com/en/products/benchmarks/heaven/ ) benchmark kunnen draaien

[ Voor 17% gewijzigd door BartKers op 06-09-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekolkje
Even een ''domme'' vraag.
De normale Gpu shader clock op mijn gtx 760 hoort 1020mhz te zijn.
Nu zie ik op HWinfo staan onder: Current Clocks (Mhz), dat mijn Gpu shader 540Mhz is..

Is dit normaal of betekent dit dat er iets mis is?

Ps, Ik starte HwInfo op toen ik The Witcher 3 speeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36

Zenix

BOE!

mikekolkje schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:55:
Even een ''domme'' vraag.
De normale Gpu shader clock op mijn gtx 760 hoort 1020mhz te zijn.
Nu zie ik op HWinfo staan onder: Current Clocks (Mhz), dat mijn Gpu shader 540Mhz is..

Is dit normaal of betekent dit dat er iets mis is?

Ps, Ik starte HwInfo op toen ik The Witcher 3 speeldde.
Doe eens logging aan terwijl je aan het gamen bent, kan zijn dat hij ging terugklokken omdat je naar Hwinfo keek. GPU-Z is daar overigens nog beter voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 08-09-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekolkje
@zenix

Gelukt, dit staat er: Video Unit Clock: 540.0 MHz :/

Bedankt voor de reactie trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het kan ook een memory leak zijn van een game.... Gebruik je alt tab om dan tijdens het gamen te switchen naar je lokale desktop ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekolkje
@breezers oh nee, ik speel het spel in windowed met Hwinfo ernaast, maakt dit veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:38

BM

Moderator Spielerij
Even een move naar SPV :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40
mikekolkje schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:12:
@zenix

Gelukt, dit staat er: Video Unit Clock: 540.0 MHz :/

Bedankt voor de reactie trouwens
Aha! Weet niet of je het al had opgelost, maar ik heb dit ook gehad en opgelost door via DDU de drivers te verwijderen en vervolgens 355.82 te installeren.

Meer info: google

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekolkje
Ontzettend bedankt @RubenDJ

Het probleem is nu opgelost (alhoewel het heel soms nog wel is gebeurd).

Iedereen bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1