Negeren stopteken geregistreerd in 2014?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Ik probeer uit te vinden of het negeren van een stopteken in 2014 een geregistreerde overtreding is maar kan hier eigenlijk niets over vinden.
Achtergrond: in april 2014 heb ik een bekeuring gekregen voor het negeren van een stopteken (niet gezien omdat ik achteruit aan het inparkeren was i.c.m. laagstaande zon).
Nu kan ik helaas een sanctie tegemoet gaan zien met betrekking tot 50+ geflitst. (ongemerkt van snelweg naar bb, niet dat ik met 100 door een woonwijk heb gescheurd of zo)
Een eventuele eerder geregistreerde overtreding gaat natuurlijk uit maken in de uiteindelijke sanctie, vandaar mijn zoektocht, ik ben graag voorbereid op wat gaat komen. Iemand hier wegwijs in? :)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het negeren van een stopteken is in ieder geval niet strafbaar gesteld in artikel 184 strafrecht. Daar zijn al meerdere rechtszaken over geweest en de hoge raad heeft zich daar ook al meerdere keren over uitgesproken. Negeren van een stopteken(of volgteken) is alleen strafbaar op het moment dat deze geven wordt voor een controle van de wegenverkeerswet of een overtreding van een mulder feit(eenvoudige verkeersovertredingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat wil niet zeggen dat een OvJ het niet mee kan nemen in de boetebepaling van een nieuwe zware overtreding. ;)

Ik weet het zelf ook niet helaas, evilution.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een stopteken tijdens het achteruit inparkeren? Welke gek heeft die nou weer uitgedeeld? Volgens mij kun je die situatie als eerste al eens aanvechten tegenover een OvJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

sypie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:45:
Een stopteken tijdens het achteruit inparkeren? Welke gek heeft die nou weer uitgedeeld? Volgens mij kun je die situatie als eerste al eens aanvechten tegenover een OvJ.
Hangt van de precieze situatie af. Bij domweg fileparkeren zou het stom zijn, maar als er bijvoorbeeld een agent ter plaatse was die het verkeer regelde weer niet. En misschien ging het wel helemaal niet om fileparkeren maar om een wat ingewikkeldere manoeuvre. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er staat "achteruit inparkeren", ik mag dan aannemen dat het om het zogenaamde fileparkeren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat heeft het "negeren stopteken" te maken met de "sanctie 50+ geflitst"? Snap het niet helemaal.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:51

mark-k

AKA markkNL

OgWok schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:08:
Wat heeft het "negeren stopteken" te maken met de "sanctie 50+ geflitst"? Snap het niet helemaal.....
Als je al meedere overtredingen hebt staan kan je boete hoger uitvallen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 08:17
Ongemerkt van snelweg naar bb vind ik nog wel de allergrootste WTF van het verhaal :)

Ik denk niet dat de OvJ het negeren van een stopteken meeweegt in het verhaal, als het niet in dezelfde rit is gebeurd. Als het wel in dezelfde rit is gebeurd en je mag je verantwoorden voor de rechter dan is het afhankelijk van hoe het verhaal was en hoe je het verhaal uitlegt. Kunnen wij niet zo goed over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:04

BoltYes

This is the Way

Voorkomen is niet meer dan een maatregel om je te laten nadenken over wat je hebt gedaan. Je moet niet denken dat je enige invloed hebt op het boetebedrag, het is historie + overtreding = boete. Vaak voorgesteld door de OvJ en overgenomen door de rechter.

De meeste argumenten worden dan ook van de hand gedaan als onzin, omdat de agent gewoon gelijk heeft (ambtseed). Succes dus ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:45:
Was een naaiboete, betreffende agente heeft ook gelogen in het PV. Ik heb het beroep echter nooit af kunnen maken i.v.m. behandeling en herstel kanker.

Leugen + ambtseed = feit.

[ Voor 3% gewijzigd door evilution op 05-09-2015 11:13 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

RedHat schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:38:
Ongemerkt van snelweg naar bb vind ik nog wel de allergrootste WTF van het verhaal :)
Dit inderdaad, HOE!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

sypie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:48:
Er staat "achteruit inparkeren", ik mag dan aannemen dat het om het zogenaamde fileparkeren gaat.
offtopic:
Dat zou ik niet te hard aannemen, ik parkeer ook bij een dwarse parkeerplaats geregeld achteruit in (om gemakkelijker vooruit weg te kunnen rijden).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Recidiveregeling kan wel zeker in werking treden. Imperium in "Negeren stopteken geregistreerd in 2014?" geeft wel aan dat het stopteken niet onder art. 184 valt, en dat is correct, maar het stopteken (of negeren daarvan) tijdens het gebruik van een voertuig, valt over het algemeen onder de zogenaamde Wet Mulder -> https://www.om.nl/onderwe...verkeer/recidiveregeling/

Dat gezegd hebbende; deze regeling is pas begin dit jaar in werking getreden en ik kan dus niet voldoende oordelen over het negeren van een stopteken. Helaas valt het negeren van een stopteken (zowel wettelijk als voor mij persoonlijk) onder de noemer hufter-overtredingen en wordt extra zwaar bestraft; neem aan dat de acceptgiro hiervoor ook niet een paar tientjes was.

Uiteindelijk denk ik, maar elke OvJ & rechter is hierin anders, zal de overtreding voor het stopteken echt een druppel op een gloeiende plaat zijn t.o.v. 50+ te hard in bebouwde kom en dat je dus je eerdere overtreding niet hoeft mee te rekenen in de komende sanctie.

Zonder meteen de boeman te zijn, ben ik bang dat je een schikkingsvoorstel gaat krijgen van 750+ Euro. Maar als de OvJ een slechte dag heeft, kan het zijn dat je gewoon op zitting mag komen en 500+ mag afrekenen en 2 tot 3 maanden OBM aan de broek krijgt en/of een EMG.

Ik hoef de exacte redenen niet te weten maar ongemerkt 50 te hard in de bebouwde kom; ik vind het een lastig verdedigbaar feit om jezelf zo min mogelijk "pijn" te doen na deze overtreding.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik denk dat hij autoweg bedoeld. Daar mag je 100. Rij je al snel 110/115. Dan terug naar 80 snel door naar 50, flitspaal! (waarschijnlijk berucht punt voor hardrijders/mensen die niet snel genoeg op de rem gaan, vandaar flitspaal op zo'n plek) Dan rij je dus zo 110 waar je 50 mag.

Gokje hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:16:
[...]

offtopic:
Dat zou ik niet te hard aannemen, ik parkeer ook bij een dwarse parkeerplaats geregeld achteruit in (om gemakkelijker vooruit weg te kunnen rijden).
Zo interpreteerde ik het ook, anders had hij het wel fileparkeren genoemd ;) Dat is trouwens niet alleen makkelijker, maar ook veiliger: achteruit inparkeren, maar dat wordt vrij offtopic.

Ik snap alleen niet helemaal wat je wil bereiken met dit topic. De boete uit 2014 heb je geaccepteerd (begrijpelijk gezien je medische behandeling) en het klinkt alsof dat afgehandeld is. Nu ben je met 50km/u de bebouwde kom ingereden en heb je een forse overtreding begaan. Volgens mij heb je dan trouwens ook meer dan 1 bordje gemist. Er staat me bij dat snelheidsverminderingen van 50km/u of meer niet in 1 keer mogen (ivm 1 bordje missen --> rijbewijs kwijt). De kans is groot dat je eerder al terug moest naar 70 of 80km/u...?

Waar is dit gebeurd? Heb je een streetview linkje?
TFDev schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat hij autoweg bedoeld. Daar mag je 100. Rij je al snel 110/115. Dan terug naar 80 snel door naar 50, flitspaal! (waarschijnlijk berucht punt voor hardrijders/mensen die niet snel genoeg op de rem gaan, vandaar flitspaal op zo'n plek) Dan rij je dus zo 110 waar je 50 mag.

Klinkt plausibel. Maar als je dan na een bordje 80 en 50 nog altijd 110 rijdt heb je gewoon niet afgeremd, ook niet alleen op de motor.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 07-09-2015 12:32 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

...Dan rij je dus zo 110 waar je 50 mag.
Je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Oh nee hoor, dat niet. Maar als je er niet bekend bent en je ziet 2 borden achter elkaar over t hoofd kan t gebeuren, toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
...als er verder geen verkeer aanwezig was, er geen tekenen waren dat 100+ misschien wat snel was (fietsersoversteekplaatsen, zebrapaden, stoep langs de weg, uitritten die op de weg uitkomen, etc), enzovoorts. Meestal geeft het wegbeeld je wel een idee dat je snelheid moet minderen. Ik ken in ieder geval weinig plaatsen waar je vanaf de autoweg de bebouwde kom inrijdt en er niet iets gedaan is met een "chicane" o.i.d. in de weg om de snelheid er geforceerd uit te halen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

evilution schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:12:
[...]

Was een naaiboete, betreffende agente heeft ook gelogen in het PV. Ik heb het beroep echter nooit af kunnen maken i.v.m. behandeling en herstel kanker.
Kon het niet schriftelijk afgehandeld worden of kon je geen uitstel vragen of een gemachtigde sturen?
TFDev schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:32:
Oh nee hoor, dat niet. Maar als je er niet bekend bent en je ziet 2 borden achter elkaar over t hoofd kan t gebeuren, toch? :+
Dan let je niet goed op en is een rijcursus wellicht aan de orde.

[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 07-09-2015 12:36 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Grrrrrene schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:30:
[...]
Volgens mij heb je dan trouwens ook meer dan 1 bordje gemist. Er staat me bij dat snelheidsverminderingen van 50km/u of meer niet in 1 keer mogen (ivm 1 bordje missen --> rijbewijs kwijt). De kans is groot dat je eerder al terug moest naar 70 of 80km/u...?
Grootste vermindering, die ik ken, is van 130 naar 100.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Freee!! schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:38:
[...]

Grootste vermindering, die ik ken, is van 130 naar 100.
In principe zijn (bijna) alle afslagen al een vermindering van 130/120 -> 80km/h.
Maar mag toch aannemen dat iedereen met een rijbewijs weet. Als je de snelweg verlaat, je dan niet met 130/120/100 door mag blijven rijden.

Verder zijn er in een hoop ringen rondom (grote) steden een langzame buitenbaan, waar je maar 80 of 100 mag. Dit is bijvoorbeeld op de N2 rondom Eindhoven, je rijdt daar met 120km/h de 80 km/h zone in.

Maar goed, dit zijn allemaal geen situaties die zich afspelen binnen de bebouwde kom.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 07-09-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

rens-br schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:42:
[...]

In principe zijn (bijna) alle afslagen al een vermindering van 130/120 -> 80km/h.
Pas vanaf het einde snelweg bord. Althans, ik ben me niet bewust van enige regel dat een afslag an sich al een andere v-max kent?

Ik weet hier bij Den Bosch wel een punt waar de afrit van de snelweg doorloopt in een 70 weg. Dat is aangegeven met het einde-snelweg bord met onderbord 300m (en dat staat pas voorbij de bocht van de afslag). Dan 300m verder het einde snelwegbord. Nog eens 100m verder het 70km/u bord. Dus dat is technisch gezien 120-80-70. Maar dat einde snelweg is dus wel netjes aangekondigd en sowieso ben je aardig lomp bezig als je de bocht in kwestie met 120 neemt :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Orion84 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:47:
[...]...Dan 300m verder het einde snelwegbord. Nog eens 100m verder het 70km/u bord. Dus dat is technisch gezien 120-80-70...
Een beetje automobilist kan 360 dagen per jaar die borden allemaal in 1 oogopslag zien en kan je rustig het gas loslaten van 120 naar 70 over 400m (en waar nodig dus bijremmen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik bedoelde het ook niet als voorbeeld van een situatie met groot risico dat je te laat afremt, maar als voorbeeld van een situatie met meer dan 30km/u verschil in v-max.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Orion84 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:47:
[...]
Pas vanaf het einde snelweg bord. Althans, ik ben me niet bewust van enige regel dat een afslag an sich al een andere v-max kent.
Je hebt helemaal gelijk. Je mag door blijven rijden met 130/120/100 (afhankelijk van de weg natuurlijk) tot aan het bord einde snelweg of bijv. het bord autoweg. (max. 100). Bedoelde dit ook te zeggen in mijn post.

Vaak is dit alleen onverstandig vanwege de scherpe bochten die er (vaak) zitten na een afslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

110/115 is minimaal 115/120 op de teller. Dat is gewoon flink te hard hoor... Daarnaast ben ik nog nooit een weg tegengekomen waar je 50 mag en je ongemerkt met 110 doorheen knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Niet om iets goed te praten, maar puur om aan te tonen hoe vaak het gebeurt....Bij de A2 vanuit Luik dien je voor Maastricht ook langzaam van 120 naar 50 te gaan wegens 'wergwerkzaamheden' (90, 70, 50 borden). Nu gebeurt daar feitelijk niets 90% van de tijd en zie je dat echt ontzettend veel weggebruikers dan ook vrolijk nog 100 rijden tot aan het 50 stuk en dan langzaam eens richting de 70 gaan.

Kan natuurlijk ook niet, maar ik zie velen het doen.
Bij wegwerkzaamheden liever iets maanden/jaren afzetten of aanpassen dan dit iedere maand aan te passen aan de passende situatie lijkt het devies. Daar zijn velen allergisch voor. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:42

PromWarMachine

Forsaken Archer

Van 130/120/100 naar 50 ken ik eigenlijk alleen bij Wassenaar in de buurt. Daar waar de A44 stopt.
Het is echt niet alleen maar van 130 naar 100 of van 100 naar 70. De overgangen zijn soms groter!

Het antwoord op de vraag weet ik niet, maar het lijkt me niet logisch dat de OvJ daar rekening mee houdt. Het is een totaal ongerelateerde overtreding die bovendien niet levensgevaarlijk klinkt.

offtopic:
Geintje van TS heb ik helaas ook gehad. Op de weg tussen Kaatsheuvel en Tilburg mag je 100, behalve bij de stoplichten. Daar is het even 70. Ik reed 130. Stoplicht werd groen en ik nam niet genoeg gas terug. Op de rechterbaan stond een surveillance auto met camera (te wachten op groen), links was het leeg. Ze hadden me uiteindelijk gemeten op 130. Na correctie net de lul. Dat was +- 5 jaar geleden en kostte €610 + week rijbewijs kwijt. Destijds schreef ik er trouwens dit over.
Als ik TS was, zou ik op ~€800 rekenen. Binnen bebouwde kom is duurder dan daarbuiten.

[ Voor 6% gewijzigd door PromWarMachine op 07-09-2015 13:47 ]

Dividend for Starters

Pagina: 1