• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Tweakers!

Ik heb issues met het ontvangen van digitale zenders, of specifieker gezegd, met het ontvangen van de commerciele zenders ("Gescrambled programma"). Nou heeft het nooit vlekkeloos gewerkt op het toestel genoemd in de topic titel, maar nu begin ik toch wel op het punt te komen dat ik vind dat digitale televisie niet enorm veel gevraagd zou moeten zijn.

Een belletje met Ziggo heeft niets opgeleverd, behalve dat ik zou moeten proberen om de TV te resetten en opnieuw in te stellen, dat hielp volgens de beste man aan de telefoon namelijk bij nagenoeg alle klanten.

Ik moet nog testen of het misschien de CI+ (1.2) module is, maar ik heb geen 2e TV staan om het even snel te testen; ik denk alleen niet dat dat het probleem is, want na het zoeken van zenders zonder de CI+ module vindt hij wel zenders (waarvan dan alleen de publieke omroepen ook daadwerkelijke beeld laten zien), die vervolgens op zwart gaan ("Alleen data") na het invoeren van de CI+ module om even later toch weer beeld te geven.

Ik wil dus proberen om de firmware te updaten, alleen kan ik de juiste firmware niet vinden. Wel van het model zonder -ZA toevoeging, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik ook de firmware zonder -ZA modelnummer kan flashen zonder dat ik daar achteraf spijt van krijg en hoopte daar hier antwoord op te krijgen. :)

EDIT 10 Sept 2015
Probleem 'opgelost' door een externe decoder te kopen.

Learn something new every day.