Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 693533

Topicstarter
Heren,

Ik ben onlangs overgestapt (gisteren) naar een i7 6700k met 16 gb ddr4 3000 geheugen. Het ram geheugen draait echter standaard op 2100 nog wat. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Moederbord / bios?

Waar haal je die waarde vandaan en welke mobo gebruik je?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
moederbord is een z170 pro gaming van Asus. in de bios (uefi) zie ik de waarde staan van het ramgeheugen.

EDIT: Daarnaast staat in CPU-Z bij NB frequency 4224 MHz verdeeld over 2x8 GB

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 693533 op 04-09-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie specs processor:
http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-4_20-GHz

offtopic:
ps. er zijn ook dames aanwezig in de community!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

welk ram heb je en heeft deze XMP?
Welk moederbord heb je?
En vraag 2 is ondersteund je moederbord wel OC geheugen en staat XMP wel aan in de bios?

SPD voor de meeste modules is 2133, XMP zorgt voor het overklokken

Kijk ook ff http://www.asus.com/Mothe...-PRO-GAMING/HelpDesk_QVL/ of je geheugen er tussen staat.

hmmm de handleiding is ook niet erg duidelijk.
ja we ondersteunen xmp, maar gebruiken altijd de SPD en wil je dat veranderen moet je dat handmatig doen via tweak menu

[ Voor 67% gewijzigd door brid op 04-09-2015 21:06 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brid schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:38:

ja we ondersteunen xmp, maar gebruiken altijd de SPD en wil je dat veranderen moet je dat handmatig doen via tweak menu
In de spd staan de XMP waarden opgeslagen dus als je XMP aanzet leest het bordje uit de SPD wat de correcte timings zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ram geheugen dat ik heb staat boven deze thread.
Modbreak:Een productkoppeling is geen vervanging van gewoon normaal exacte specs in-topic posten. Graag alsnog doen, liefst in een helder overzicht van exacte typenrs van alle relevante onderdelen bij elkaar in topicstart

Ik zie die van mij er niet tussen staan, maar zou het vreemd vinden dat 4x4 van hetzelfde type wat betreft timing wel compatible zou zijn en 2x8 niet. Bij de specs van de cpu staat dat 2133 de max is (DDR4). Ik weet niet of dit een echte max is of dat bij een overclock van de cpu deze nog verder omhoog kan. Via de bios is het ram iig te overclocken.

Ik vind het ook vreemd dat bij mijn ram staat dat het quad channel is. Ik heb altijd gedacht dat quad 4 bankjes zijn en 2 (in mijn geval) dual channel. Wat mis ik hier dan?

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 05-09-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de xmp in de uefi nu al ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Anoniem: 693533 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:30:
Het ram geheugen dat ik heb staat boven deze thread. Ik zie die van mij er niet tussen staan, maar zou het vreemd vinden dat 4x4 van hetzelfde type wat betreft timing wel compatible zou zijn en 2x8 niet. Bij de specs van de cpu staat dat 2133 de max is (DDR4). Ik weet niet of dit een echte max is of dat bij een overclock van de cpu deze nog verder omhoog kan. Via de bios is het ram iig te overclocken.

Ik vind het ook vreemd dat bij mijn ram staat dat het quad channel is. Ik heb altijd gedacht dat quad 4 bankjes zijn en 2 (in mijn geval) dual channel. Wat mis ik hier dan?
Geheugen is bedoeld voor x99 en 100 series en de x99 heeft 4 geheugen kanalen (quad)
Je geheugen draait gewoon dual.
2133 is idd de max vanuit intel, het heet ook niet voor niks OC memory
En zoals hier boven, zet XMP aan in je bios 2133 is via het normale SPD profile

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het werkt. Bedankt heren!
Pagina: 1