Geschikt socket 1151 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05-2025
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen deze kerst met de volgende specs
- i7 6700K
- MSI GeForce GTX 970 (ik wil de mogelijkheid hebben om op een gegeven moment in SLI te gaan)
- 8GB DDR4 RAM van kingston (@2133MHz)
- 1TB WD Blue (heel veel letters, voeg ik nog toe)
- Een SSD
Weet iemand welk moederbord geschikt is voor deze set-up? Ik weet mezelf niet zo heel veel wijs met de PCI-e enzo.
Enkele moederborden die ik al in gedachten had:
pricewatch: MSI Z170A GAMING PRO
pricewatch: MSI Z170A PC MATE
pricewatch: Gigabyte GA-H170-HD3
als je de prijzen ziet ben ik wel een beetje die budget-man, dus ik zocht iets dat onder de €150,- zit
Alvast bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door dolaf op 04-09-2015 19:25 ]

Verwijderd

Geschikt forum: Componenten Aankoopadvies

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
http://tweakers.net/categ...vKAgs4VuaRVWUax6O0oaKlPMN

zoiets?

zijn allemaal geschikt voor 1151 socket en sli en 4* ddr4 slots
En de z voor overklokken van de k

[ Voor 18% gewijzigd door Elmo_b op 04-09-2015 18:55 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft een lastige. Duik er eerst zelf eens in. Met de bron hierboven zul je een eind moeten komen. Ik zet je topic alvast over naar Componenten Aankoopadvies, maar het is wel de bedoeling dat je éérst zelf met voorzetjes komt. Welke borden heb je gevonden, wat staat je aan, wat niet.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
sillypineapple schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:13:
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen deze kerst met de volgende specs
- i7 6700K
- MSI GeForce GTX 970 (ik wil de mogelijkheid hebben om op een gegeven moment in SLI te gaan)
- 8GB DDR4 RAM van kingston (@2133MHz)
- 1TB WD Blue (heel veel letters, voeg ik nog toe)
Weet iemand welk moederbord geschikt is voor deze set-up? Ik weet mezelf niet zo heel veel wijs met de PCI-e enzo.
Alvast bedankt!
Doe jezelf een plezier en schaf een SSD aan. Maakt niet uit wat, maar alles beter dan een normale "spindle" disk.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet wat je wil gaan doen met je nieuwe pc, maar die i7 is voor gamen een totale overkill. Ik zou die nieuwe i5 nemen (6600k denk ik) en natuurlijk een ssd. Ik was ook opzoek naar een mobo voor een pc die dicht in de buurt van die van jou zit. Ik zat te denken aan een asrock z170 extreme 4, een asus z170-a of een asus z170 pro gaming...

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05-2025
redfoxert schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:14:
[...]

Doe jezelf een plezier en schaf een SSD aan. Maakt niet uit wat, maar alles beter dan een normale "spindle" disk.
Staat erbij!
De reden waarom ik een HDD erbij heb staan omdat ik op een of andere manier (huh? foto's?) de neiging heb om mijn opslag toch aardig snel vol te krijgen met o.a. zooi, uiteraard had er wel een SSD bij gemoeten. Mijn (huidige laptop met 1TB zit al vol)

[ Voor 4% gewijzigd door dolaf op 04-09-2015 19:24 ]

Verwijderd

Goed bord: pricewatch: Gigabyte GA-Z170XP-SLI, goed prijsje.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:36
Kerst? Dan zien we je over 3 maanden weer :)

Het heeft absoluut 0,0 zin om daar nu al naar te kijken (al kun je je natuurlijk wel alvast inlezen).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande, hardwareland veranderd zo snel dat het geen nut heeft om zo ver van tevoren al een systeem samen te stellen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1