Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
Ik heb openelec draaien op een raspberry pi 2. TV en receiver zijn aangesloten via HDMI met CEC ertussen. Ook heb ik een afstandsbediening via infrarood aangesloten. Uitzettenmet de standby knop gaat prima, maar aanzetten niet. TV en receiver starten wel op, maar de rpi2 zelf niet. Iemand een idee of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Je Pi aan een voedingsbron hangen die aangaat zodra jij je set aanschakelt. Dat kan bijvoorbeeld via je tv als die voorzien is van usb.

[ Voor 4% gewijzigd door arie_papa op 04-09-2015 19:22 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
arie_papa schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:22:
Je Pi aan een voedingsbron hangen die aangaat zodra jij je set aanschakelt. Dat kan bijvoorbeeld via je tv als die voorzien is van usb.
Daar heb ik ook aan gedacht en al wel eens geprobeerd, maar daar kwam niet voldoende stroom uit om alleen de Pi te voorzien, laat staan de CEC- of infrarood adapter.

Het zou ook geen probleem zijn als de Pi gewoon blijft aanstaan en alleen aan de TV en receiver meldt dat ze uit mogen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij mij op kantoor hangt een Pi aan de TV met USB en gaat aan als de TV wordt aangezet. Nou durf ik niet te zeggen welke versie van de Pi dat is, maar wat weerhoud je ervan om er een powered USB hub tussen de TV en Pi te hangen? De hub gaat dan pas wat doen als er een USB signaal komt van de TV, waardoor de Pi aangaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Hero of Time schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:32:
Bij mij op kantoor hangt een Pi aan de TV met USB en gaat aan als de TV wordt aangezet. Nou durf ik niet te zeggen welke versie van de Pi dat is, maar wat weerhoud je ervan om er een powered USB hub tussen de TV en Pi te hangen? De hub gaat dan pas wat doen als er een USB signaal komt van de TV, waardoor de Pi aangaat.
Zijn er binnen openelec nog andere opties om netals in windows in standby te gaan en uit standby te komen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen flauw idee, heb die distro niet in gebruik. OpenElec is heel erg beperkt in mogelijkheden heb ik begrepen. Een gewone, voltallige distro is een betere keus daarvoor, ben je veel flexibeler.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een RPi die uitgeschakeld wordt zonder dit netjes te doen gaat heel snel de SD card corrupt maken waardoor je elke keer een image terug kunt gaan plaatsen. De hoeveelheid energie die een RPi verbruikt is nu ook weer niet van een orde grootte dat je daarvoor het ding elke keer moet uitschakelen.

https://discord.com/invite/tweakers

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:00

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Heb je hier al eens naar gekeken? Gebruik die zelf ook en met een klein shutdown script in OpenElec werkt het precies zoals je zou willen.

http://www.msldigital.com/products/remotepi-board

• pitchdown
Ik draai openelec op een HTPC.
Dit omdat de het windows-systeem problemen geeft met het schakelen tussen de HDMI-kabelen en scaling.
Nu heb ik hier openelec opgezet.
Ik zoek echter wel een valide oplossing om via de logitech harmony openelec in standby te zetten en deze er weer uit te halen.

• pitchdown
michaelvt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:14:
Heb je hier al eens naar gekeken? Gebruik die zelf ook en met een klein shutdown script in OpenElec werkt het precies zoals je zou willen.

http://www.msldigital.com/products/remotepi-board
Bedankt voor je suggestie..maar zal met een HTPC niet werken :-)
Pagina: 1