Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:51
Misschien kan iemand mij de laaste duw geven in mijn beslissing :P

Ik heb verschillende forums gelezen maar ik twijfel nog altijd tussen 2 AMD R9 390 Kaarten.

De keuze is :
pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
pricewatch: Sapphire NITRO R9 390 8G D5

Prijs technisch is het verwaarloosbaar dus dit gaat de doorslag niet geven.
Mijn laatste 4 kaarten waren Asus en Sapphire en XfX, ik kan dus niks zeggen over Msi.
Met de andere merken heb ik nooit problemen gehad.

Is er 1 of meerder goede reden om voor de Msi te gaan dan voor Sapphire of andersom.

Ik wil ook nu weer graag het maximale uit de kaart gaan halen maar de kaart moet uiteindelijk niet te luidruchtig worden.
De keuze voor Msi zou nu voor mij zijn dat deze al standaard hoger geklokt is, die van Sapphire voor zijn waarschijnlijke beter koeling en omdat deze altijd al de samenwerking heeft gehad met Amd.

Bedankt alvast voor eventuele feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!), ik duw je dus vooral even naar het goede subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
MSI heeft speciaal een nieuwe koeler ontworpen voor de R9 390 en R9 390x. Deze is wel 3 slots dik geworden. maar levert naar reviews de beste koelprestaties op(onder load). de fans staan stil tot een warmte van 60 graden daarna gaan ze pas draaien. dus het in mijn ogen een goede afweging.

Daarnaast geven ze een mooie backplate iets wat die van sapphire niet heeft.

dus als de prijs hetzelfde is, zou ik voor MSI gaan. Estetisch en prestatie gericht in mijn ogen de beste keuze.

[ Voor 32% gewijzigd door Beat The Best op 04-09-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Toch moet ik wel zeggen dat dat aankoopadvies een grote rotzooi is met van alles en nog wat, alles wat met de aankoop van een desktop te maken heeft wordt daar in gestopt.

Waarvoor gebruik je dan nog het subforum videokaarten en beeldschermen. de strijd tussen de fanboys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Goed Bezig !!!!

Mijn excuses :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
williambrons schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:21:
MSI heeft speciaal een nieuwe koeler ontworpen voor de R9 390 en R9 390x. Deze is wel 3 slots dik geworden. maar levert naar reviews de beste koelprestaties op(onder load). de fans staan stil tot een warmte van 60 graden daarna gaan ze pas draaien. dus het in mijn ogen een goede afweging.

Daarnaast geven ze een mooie backplate iets wat die van sapphire niet heeft.

dus als de prijs hetzelfde is, zou ik voor MSI gaan. Estetisch en prestatie gericht in mijn ogen de beste keuze.
Alvast dank voor jouw input ;)

Ik had al iets gelezen ivm die koeling van Msi maar ik was nog niet helemaal overtuigd.
Wat betreft de backplate......dat boeit mij niet zo veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
ErwinJ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:38:
[...]
Alvast dank voor jouw input ;)

Ik had al iets gelezen ivm die koeling van Msi maar ik was nog niet helemaal overtuigd.
Wat betreft de backplate......dat boeit mij niet zo veel :P
Graag gedaan,

Ik zat eerst ook even raar te kijken, dat MSI zoveel moeite doet voor een series videokaarten.

Daarnaast geeft Megekko op de R9 390X 3 jaar garantie ipv 2 jaar, dus misschien bij de r9 390 ook? zou je kunnen kijken.

Ik heb zelf een Witte build, en er komt binnenkort een rode videokaart in. erg jammer, maarja. misschien later over op waterkoeling met de G10 van NZXT.

Ik ga zelf de R9 390X halen, en kies ook voor AMD. niet omdat het mooi is, maar omdat ze beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
williambrons schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:24:
[...]

Toch moet ik wel zeggen dat dat aankoopadvies een grote rotzooi is met van alles en nog wat, alles wat met de aankoop van een desktop te maken heeft wordt daar in gestopt.

Waarvoor gebruik je dan nog het subforum videokaarten en beeldschermen. de strijd tussen de fanboys?
Probleem oplossing bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat dus. OT/PMG/VB is sinds de invoering van de xAA fora juist gezuiverd van alle "vluchtige" aankooptopics :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
williambrons schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:24:
[...]

Graag gedaan,

Ik zat eerst ook even raar te kijken, dat MSI zoveel moeite doet voor een series videokaarten.

Daarnaast geeft Megekko op de R9 390X 3 jaar garantie ipv 2 jaar, dus misschien bij de r9 390 ook? zou je kunnen kijken.

Ik heb zelf een Witte build, en er komt binnenkort een rode videokaart in. erg jammer, maarja. misschien later over op waterkoeling met de G10 van NZXT.

Ik ga zelf de R9 390X halen, en kies ook voor AMD. niet omdat het mooi is, maar omdat ze beter zijn.
Bedankt.

Ikzelf vind het prijsverschil t.o.v. de prestaties het niet waard om voor een 390x te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
br00ky schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:57:
Dat dus. OT/PMG/VB is sinds de invoering van de xAA fora juist gezuiverd van alle "vluchtige" aankooptopics :).
Ik zie persoonlijke het nut er niet echt van in, maar oke er zal overnagedacht zijn dan "denk ik".
Waarvoor gebruiken mensen tweakers, voornamelijk bij aanschaf van een product.
maar maakt niet uit, je hebt altijd haters.
ErwinJ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:01:
[...]

Bedankt.

Ikzelf vind het prijsverschil t.o.v. de prestaties het niet waard om voor een 390x te gaan.
Klopt, maar ik kom af van een GTX 970, en ga niet een stapje terug naar een R9 390. Daarnaast is de r9 390x gelijk aan de GTX 980 op hogere resoluties. en aangezien ik game op een 3440x1440 scherm komt me dat wel goed uit.

komt over een maandje ofzo dan nog een 2e bij in. beetje 4k ready ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
williambrons schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:13:
[...]

Ik zie persoonlijke het nut er niet echt van in, maar oke er zal overnagedacht zijn dan "denk ik".
denk dat je hier de fout in gaat, er zijn misschien wel 100 sub fora hier die niet met aankoop advies te maken hebben, en een enkele voor aankoop.

http://gathering.tweakers.net/

scroll eens naar beneden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door legendareN op 04-09-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
williambrons schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:13:
[...]

Er waren ZOveel aankoop advies vragen dat de topics met een serieus probleem ondergesneeuwd werden.
[...]

Klopt, maar ik kom af van een GTX 970, en ga niet een stapje terug naar een R9 390. Daarnaast is de r9 390x gelijk aan de GTX 980 op hogere resoluties. en aangezien ik game op een 3440x1440 scherm komt me dat wel goed uit.

komt over een maandje ofzo dan nog een 2e bij in. beetje 4k ready ^^
De 390 is geen stap terug vanaf de 970, in ieder geval niet op die resoluties.
(echt vooruit is het inderdaad ook niet)
https://www.techpowerup.c...r/R9_390_PCS_Plus/30.html

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 04-09-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
mitsumark schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:35:
[...]

Er waren ZOveel aankoop advies vragen dat de topics met een serieus probleem ondergesneeuwd werden.

[...]

De 390 is geen stap terug vanaf de 970, in ieder geval niet op die resoluties.
(echt vooruit is het inderdaad ook niet)
https://www.techpowerup.c...r/R9_390_PCS_Plus/30.html
De r9 390 scoort niet veel beter (meestal slechter)dan de GTX 970 op full hd. Vreet 2 keer zoveel stroom en wordt 20 graden warmer. of je moet je persoonlijke kacheltje als positief punt benoemen. de gtx 970 scoort kwa frame rates beter dan de 390 afgezien van het feit dat de 970 300mhz valt te overclocken, en de r9 390 nog geen 50 mhz. dus voor Full HD blijft de gtx 970 de betere van de 2.

De r9 390 gaat beter met hogere resoluties, door de aanwezige VRam, maar dan nog is er te weinig processor vermogen om alle 8gb te kunnen benuttigen.(meer een marketing dingetje).

Betreft de overvloed aan aankoopadviezen, Het heeft niet mijn voorkeur het zo op te lossen. maar wie ben ik om te zeggen dat het anders kan.

//Edit: Nevermind//

niemand gaat die regels lezen, aangezien iedereen erover heen leest, en als je hem opent is het een lap tekst x'D(je moet er net zin aan hebben)Tweakers moet dit anders aanpakken, dit werkt gewoon niet goed genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Beat The Best op 04-09-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
williambrons schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:48:
[...]
De r9 390 scoort niet veel beter (meestal slechter)dan de GTX 970 op full hd. Vreet 2 keer zoveel stroom en wordt 20 graden warmer. of je moet je persoonlijke kacheltje als positief punt benoemen. de gtx 970 scoort kwa frame rates beter dan de 390 afgezien van het feit dat de 970 300mhz valt te overclocken, en de r9 390 nog geen 50 mhz. dus voor Full HD blijft de gtx 970 de betere van de 2.

De r9 390 gaat beter met hogere resoluties, door de aanwezige VRam, maar dan nog is er te weinig processor vermogen om alle 8gb te kunnen benuttigen.(meer een marketing dingetje).
Zoals je in de link kunt zien scheelt het gemiddeld 4% op full HD, dat merk je niet eens (60 vs 58 fps).
Daarnaast gaf ik specifiek de hogere resolutie aan.
Ik heb nu pas door dat je de TS niet bent, ik heb dus geen idee op welke resolutie de TS gamet (en welke games hij speelt etc, daarom is het dus nuttig om het beleid WEL te lezen).

2x zoveel stroom vreten is (zoals altijd het geval bij nvidia fanboys) ZWAAR overtrokken.
Temperatuur is geen enkel issue, de kaart kan prima continu (24/7) op 80-90 graden draaien.
Een gemiddelde 390 is ook prima 100-150MHz over te klokken, inderdaad niet zoveel als de 970 maar ook niet heel gering.
Betreft de overvloed aan aankoopadviezen, Het heeft niet mijn voorkeur het zo op te lossen. maar wie ben ik om te zeggen dat het anders kan. Klaarblijkelijk is het NIET duidelijk genoeg dat het de bedoeling is dat als je wat wilt aankopen wat met je computer te maken heeft dat je dat in het forum "desktop aankoopadvies" neerzet.

terwijl het subforum de naam "Desktop Aankoopadvies" heeft gekregen,,

vindt je het heel gek. dat mensen daar niet posten als ze opzoek zijn naar een toetsenbord of een videokaart. x'D

niemand gaat die regels lezen, aangezien iedereen erover heen leest, en als je hem opent is het een lap tekst x'D(je moet er net zin aan hebben)Tweakers moet dit anders aanpakken, dit werkt gewoon niet goed genoeg.
Toen de wijziging net was gemaakt moest ik ook even wennen.
Als je geen zin hebt om de regels te lezen of zelf onderzoek te doen ben je bij tweakers sowieso op het verkeerde adres, ga dan naar de buren met je vraag.
Je statement dat dit de fout van tweakers is en dat ze er maar iets aan moeten doen is imo dan ook niet juist.

PS: als je een computer onderdeel wilt aanschaffen kom je in CAA, alleen voor complete desktops moet je in DAA zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Je wilt adequaat geholpen worden, met een goed onderbouwd antwoord. Dan is het niet zo heel vreemd dat je je even gaat inlezen op de site waar je de mensen om hulp gaat vragen. Die zelfde mensen stoppen er ook tijd in om jouw vraag te beantwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
legendareN schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:08:
Je wilt adequaat geholpen worden, met een goed onderbouwd antwoord. Dan is het niet zo heel vreemd dat je je even gaat inlezen op de site waar je de mensen om hulp gaat vragen. Die zelfde mensen stoppen er ook tijd in om jouw vraag te beantwoorden :p
Zullen we deze discussie ergens anders voeren? we verpesten de post van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
inderdaad ik heb niet om een discussie gevraagd tussen het Nvidia en Amd kamp, deze beslissing had ik zelf al gemaakt :P

Ik game nu voornamelijk op 1080P maar wil naar 1440P.
Pagina: 1