Tweede scherm met WQHD resolutie op 560ti

Pagina: 1
Acties:

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:28
Ik heb van de week een nieuwe Dell P2416D monitor gekocht met resolutie van 2560x1440px. M'n videokaart is een 560ti met twee DVI uitgangen en één mini-hdmi uitgang. Op Dell zit vga, Displayport en HDMI aansluiting. M'n primaire monitor is een Nec die op dvi zit met resolutie van 1920x1200px, maar ik krijg met geen mogelijkheid de nieuwe dell op volledige resolutie. Hij gaat niet verder dan 2048x1152px.

Ik heb onderhand alle kabels geprobeerd:
DVI-D Dual link > HDMI verloopstuk met HDMI 1.4 kabel
DVI-D Dual link > HDMI verloopstuk met HDMI naar Displayport kabel
Mini-HMDI naar HDMI 1.4 kabel

Het lijkt me toch dat de grafische kaart geen probleem kan zijn? Weet niet welke kabel ik anders nog zou moeten proberen om volledige resolutie te verkrijgen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.geforce.com/ha...-gtx-560ti/specifications ?

Volgens mij, maar ik kan verkeerd lezen, kan je maar 1x WQHD aansturen over Dual DVI en 1x 2048x1536. Dat gezegd hebbende, het is zelfs mogelijk dat de fabrikant van jouw GPU zoals Asus of MSI een aangepaste BIOS hebben geleverd waardoor het zeker niet of zeker meer mogelijk is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jojakim
Ja ik kwam bij mn speurtocht ook al bij die pagina uit. Maar heb niet het idee dat ze letterlijk zeggen dat er maar één WQHD kan aansluiten. Ze geven verschil tussen DVI en VGA resolutie aan. Ook als je naar meer high end kaarten kijkt, die zeker zoveel displays zouden moeten kunnen aansturen, wordt het niet anders verwoord.

Maar het lijkt dus wel alsof ik op die VGA resolutie blijf haken.

Ik heb dezelfde monitor hier op 2 andere computers wél goed draaien op een Quadro 2000 en een GTX770 (beiden in 2 scherm setup). 560 ti is toch een stuk krachtigere kaart dan de Quadro 2000 zou je zeggen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
Volgens de manual kun je de monitor niet via vga aansturen P volledige resolutie.

Adapters gaan niet werken op die resolutie. DVI moet namelijk dual-linked zijn om dit te kunnen aansturen.

HDMI zou moeten werken. Ik zou eens proberen je andere monitor op HDMI te doen en dan de nieuwe op je DVI. Als je oude monitor HDMI heeft of met adapter.

• Jojakim
De dvi2hdmi adapter die ik gebruik heeft dus wel alle pinnetjes en 1 platte = d dual link. De mini hdmi 2 hdmi kabel die ik gebruik is 1.4.

Ik zal maandag de u2713h eens aansluiten. Die heeft zelfde resolutie maar ook dvi-d aansluiting.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Gebruik DVI-Displayport zonder HDMI er tussen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
Jojakim schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:24:
De dvi2hdmi adapter die ik gebruik heeft dus wel alle pinnetjes en 1 platte = d dual link. De mini hdmi 2 hdmi kabel die ik gebruik is 1.4.

Ik zal maandag de u2713h eens aansluiten. Die heeft zelfde resolutie maar ook dvi-d aansluiting.
Veruit de meeste DVI naar HDMI-adapters zijn single-link, ook al zitten alle pinnetjes er in. Dual link is te breed voor HDMI, dus dan moet de dubbele breedte omgezet worden naar een hogere frequentie bij HDMI. Deze adapters zijn actief en bijzonder prijzig, 100 E+

• Jojakim
Aha... maar dan nog zou ik verwachten de volle resolutie wel via de mini-hdmi aansluiting te kunnen behalen.

Ik heb net deze thread gevonden waar enkele mensen zeggen de oplossing te hebben gevonden mbv specifieke settings in custom resolution: https://m.reddit.com/r/te...max_resolution_over_hdmi/

Ga ik morgen proberen, hopelijk lukt t want anders had ik liever 100 eu meer aan een scherm uitgegeven mét dvi aansluiting.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jojakim schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:49:
Ga ik morgen proberen, hopelijk lukt t want anders had ik liever 100 eu meer aan een scherm uitgegeven mét dvi aansluiting.
Hopelijk lukt alles morgen!

Zo niet, er staan nog 560Ti te koop in V&A voor minder dan 7 tientjes; niet alleen kan je dan je nieuwe scherm goed aansluiten maar als je ook nog SLI draait, heb je in games ook nog meer performance.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jojakim
Yess, de oplossing van reddit forum werkt!

Dus mocht je problemen hebben met aansturen van 2560 x 1440 schermen op een 560Ti, probeer dan het volgende:

- Rechter muissklik op desktop > Nvidia control panel
- Display->Change resolution
- Customize...
- Create custom resolution...
- Voer in 2560 x 1440 px
- Verander daaronder bij timing, Automatic naar CVT reduced blank.
- Test en 'Ja' klikken bij behouden.
- Nu is nieuwe resolutie in te stellen vanuit de normale lijst.

[ Voor 38% gewijzigd door Jojakim op 07-09-2015 10:56 ]

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-01 08:10
En dat werkt ? Heb zelf een 2560x1600 monitor and die wilt alleen dual link. Als 1 van die monitors 1920x1200 is houd je sowieso een dual link over want 1920x1200 is gewoon single link dus zou sowieso moeten werken als je dual link dvi kabel gebruikt kost een tientje bij de betere computerboer.

Lihkt me heel sterk dat een duallink dvi kabel via een niet actieve adapter 2560x1440 kan aansturen op 60hz.

[ Voor 26% gewijzigd door Bartosy op 07-09-2015 22:22 ]

• Jojakim
Zoals ik het heb gedaan werkt het, ja.

Ik kwam hier weer even terug om m'n eigen aanwijzingen te volgen na een Windows 10 update.

En,ook in Windows 10 werkt het!

Maar ik gebruik dus DVI-D Dual link > HDMI verloopstuk met HDMI 1.4 kabel eraan.. niet actief, 2560x1440px 60Hz.

[ Voor 25% gewijzigd door Jojakim op 12-10-2015 09:59 ]

• DeMOn53314
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-12-2022
Hallo,

Ik heb een vraag ik heb een ASUS GTX 560 TI TOP 1GB versie, ik wil het volgende monitor aanschaffen: AOC Q2577PWQ die een resolutie heeft van 2560 x 1440p, maar er zijn geruchten dat het niet helemaal werkt, mijn videokaart heeft DVI-I (dual link) en ik zou gewoon die resolutie kunnen weergeven met 60 herz zonder iets moeten in te stellen bij Nvidia control panel?

Ik speel voornamelijk games als Smite en Call of Duty 4 dat is niet veel grafisch eisend en doe voornamelijk grafisch ontwerpen met Adobe software. Mijn framerates zullen laag zijn, maar dat is niet erg, ik koop in de toekomst dan wel een nieuwe videokaart.
Kan iemand mij advies geven of het verstandig is om dit te kopen, omdat er veel onduidelijkheden zijn of mijn videokaart dan wel of niet goed ondersteund.

Link monitor: http://www.monitorstore.nl/product/663442/aoc-q2577pwq.html
Link videokaart: https://www.asus.com/nl/G...OP2DI1GD5/specifications/

Bij voorbaat dank,

Dennis
Pagina: 1