Critical_process_died windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Goedemiddag,

Helaas heb ik last van constante crashes en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen om die weg te nemen.

Mijn pc start normaal op. Meteen nadat mijn pc het bureaublad toont hapert deze echter. Ik kan nergens op klikken. Mijn pc reageert niet meer. Na circa 30 seconden krijg ik deze melding :
https://samsclass.info/lulz/49152.png

Dan start mijn pc zichzelf opnieuw op. Dit lukt echter niet en ik krijg deze melding.
http://www.windows-noob.c...008/post-1-1224623227.jpg

Kortom, ik kan niets doen in Windows.

Ik probeerde mijn systeem te herstellen met de opties die Windows aanreikt. Zo probeerde ik een herstelpunt maar dat lukte niet. Herstellen van Windows (zowel met als zonder behoud van mijn bestanden) haalde niets uit. Ik probeerde de stroom van de voeding te halen, iemand op tweakers.net suggereerde dat dat zou helpen. Ook dat haalde helaas niets uit. Opstarten in de veilige modus helpt evenmin, ook daar hangt mijn pc.

Dit is mijn systeem:

Corsair HX750W ATX voeding
Samsung HD F3 1TB 32MB SATAII
! MS Windows 7 Home 64-bit NL oem (inmiddels dus upgrade naar Windows 10)
King HX D3 1333 4G Kit XMP
King HX D3 1333 4G Kit XMP
Cooler Master Hyper 212 Plus
OCZ Vertex 2 120GB (SATAII)
Sony Op AD-7263S Black LF SATA
Cooler Master HAF 912 Plus
Intel Core i7 2600K s1155
Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536M
Asus P8P67 PRO Rev.3.0

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het verhelpen van dit vervelende probleem. Alvast dank voor de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Een OS process wat overleden is. Kan ook hardware zijn, maar toch niet goed gedaan met de upgrade dus. Fresh install mogelijk?

Edit: Die MBR die niet gevonden kan worden kan ook zijn dat de SSD een update nodig heeft.

Laatste firmware is 1.37.

[ Voor 33% gewijzigd door Squ1zZy op 04-09-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
Hoe update ik de firmware als ik niet in Windows kan koken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Linux? ISO?

Staan op de website :)

http://ocz.com/consumer/download

Daar kan je ook de ISO downloaden en daarmee booten viaUSB b.v.

Edit: Check eerst welke versie je nu hebt. Misschien heb je de laatste firmware wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Squ1zZy op 04-09-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Shurdus schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:53:
Hoe update ik de firmware als ik niet in Windows kan koken?
Ik zou niet direct firmware updaten. Dat kan je ook weer nieuwe ellende bezorgen.

Start je Windows nu helemaal niet meer op, of soms nog wel? Je kan dan nog proberen om verbose boot aan te zetten:
http://www.howtogeek.com/...windows-startup-problems/
http://www.eightforums.co...-disable-windows-8-a.html

Screenshot zijn wel Windows 7 en 8.1, maar Windows 10 bevat deze functie ook zag ik in een troubleshoot menu. Mogelijk kan je dan ontdekken welk proces er stuk loopt.

Probeer alternatief Windows 10 in safe mode op te starten. Bij het opstarten moet je dan op F8 drukken en je krijgt een keuze menu. Er zijn meerdere safe modes, kies de meest minimale. Als je PC dan wel start en werkt kan je verder zoeken. Eventueel kan je in de Event Log nog meldingen terugvinden. Als alles in safe mode werkt, kan je er redelijk zeker van zijn dat een driver of stuk software roet in het eten gooit.

Alternatief als niets meer werkt kan je een refresh doen van Windows 10. Maak met de media creation tool een USB stick aan of een DVD en start daarmee op. Zie hier een handleiding met screenshots.

Je kan een refresh doen met behoud van persoonlijke documenten en instellingen. Je applicaties worden wel verwijderd. Feitelijk is dit een schone installatie van Windows 10. Dat kan eventueel ook het probleem oplossen als niets anders meer helpt.

Edit: Ik zie ook dat je een OCZ Vertrex 2 hebt. Die SSD's waren berucht om hoe snel ze kapot gingen. Eventueel kunnen je problemen ook nog komen omdat je SSD gaat hemelen. Probeer als het kan ook je SSD te controleren op SMART foutmeldingen. Soms kan dit vanuit je BIOS of UEFI.

[ Voor 7% gewijzigd door CMD-Snake op 04-09-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:18:
[...]

Ik zou niet direct firmware updaten. Dat kan je ook weer nieuwe ellende bezorgen.
Hou er wel rekening mee dat dit een vertex2 ssd is.
Die zorgen uit default al voor ellende.

Om de ssd uit te sluiten zou je windows op de hd kunnen zetten (ssd afgekoppeld houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
Ok ook veilige modus gaf dus problemen. Het wordt al met al nog ellendiger...

Ik probeerde een Windows herstel maar dat deed ook niks. Ik zette bios terug naar standaard (had al bijna twee jaren een stabiele overclock) en ik zocht bovendien naar die smart tool. Geen succes. Nu start Windows helemaal niet meer omdat het boot bestand beschadigd zou zijn. Drama. -.-

Om het nog erger te maken heb ik geen Windows 7 cd. Ik kreeg mijn pc met Windows erop. De partitie om te herstellen werkte niet. Ik heb dus een legitieme code voor Windows 7 home edition 64bit OEM naar geen cd en geen manier om een cd te maken (want pc stuk). Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maak bij iemand anders een cd (beter usb) met windows erop, of misschien heeft een van je vrienden zo een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
DM me je woonplaats. Ik kan legaal wel iets regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Reepje schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:03:
Hou er wel rekening mee dat dit een vertex2 ssd is.
Die zorgen uit default al voor ellende.
Dat zag ik later, ik had ook een edit gedaan. Die SSD kan ook nog zijn gaan hemelen.
Shurdus schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:17:
Om het nog erger te maken heb ik geen Windows 7 cd. Ik kreeg mijn pc met Windows erop. De partitie om te herstellen werkte niet. Ik heb dus een legitieme code voor Windows 7 home edition 64bit OEM naar geen cd en geen manier om een cd te maken (want pc stuk). Wat nu?
Je kan contact opnemen met de leverancier van je PC. Soms kan je daar herstel media bestellen, kost je iets van 5 euro of 10 euro plus verzenden. Dell en HP doen dit weet ik, andere merken moet je even de site bekijken hiervoor.

Een lokale computerzaak kan je vaak ook nog wel helpen. Die hebben de Dvd's liggen voor hun eigen klanten.

En ik zou echt even eerst die SSD controleren, die is waarschijnlijk kapot aan het gaan. OCZ SSD's moet je mijden als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
Leverancier is failliet dus dat gaat hem niet worden. Ik zal ook ff winkels bellen, dank voor de tip. Zijn er anders misschien sympathisanten in Arnhem die mij aan een Windows 7 home edition 64bit cd kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Shurdus schreef op zondag 06 september 2015 @ 01:10:
Leverancier is failliet dus dat gaat hem niet worden. Ik zal ook ff winkels bellen, dank voor de tip. Zijn er anders misschien sympathisanten in Arnhem die mij aan een Windows 7 home edition 64bit cd kunnen helpen?
Controleer ook eerst even of je SSD nog goed is. Ik denk namelijk gezien het merk dat je SSD stuk is. Een verse Windows installatie op een kapotte disk is ook zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
Ok wil ik doen. Sorry ik ben minder technisch dan de doorsnee tweaker. Hoe controleer ik of mijn HD stuk is zonder in Windows te kunnen? Heb je een kneus-proof stappenplan voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Shurdus schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:18:
Ok wil ik doen. Sorry ik ben minder technisch dan de doorsnee tweaker. Hoe controleer ik of mijn HD stuk is zonder in Windows te kunnen? Heb je een kneus-proof stappenplan voor me?
Je SSD testen kan op vele manieren. Soms heb je vanuit de BIOS of UEFI een manier om te controleren op SMART meldingen, alternatief heb je daar programmaatjes voor. Iets als CrystalDiskInfo kan je gebruiken.

Zie hier voor een lijstje met nog meer software. Er zit daar ook eentje tussen die als Live CD kan werken.

Gezien dat je PC niet meer goed start denk ik dat je moet beginnen met kijken of je vanuit de BIOS een diagnose kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
Even een update. Windows opnieuw installeren lukte uiteindelijk met behulp van Squ1zZy. Hij zond mij usb sticks om te kunnen booten en alsnog een back-up te maken van mijn data. Hij hielp ook de hele avond om ervoor te zorgen dat alles goed ging. Nu Windows er opnieuw opstaat werkt het weer vlekkeloos.

Allemaal dank voor de tijd en aandacht, Squ1zZy in het bijzonder! Hulde!
Pagina: 1