Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694780

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb weinig tot geen programmeerervaring en ben 50+. Ik wil mezelf graag omscholen en het tweede deel van mijn werkbare leven programma's maken. Mijn ervaring is van lang geleden: Basic op de Commodore, en COMAL in het leger. Ik ben er nooit in verder gegaan terwijl ik het wel erg leuk vond. Keuzes dus.
Nu denk ik aan een studie c# bij de LOI.

In de wervende tekst welke de LOI schrijft over deze cursus, doen ze het voorkomen dat je binnen 4 maanden kennis hebt om in een omgeving te werken waar ze c# programmeren.
Is dit mogelijk? Of is dit slechts een verhaaltje om een cursus te verkopen.

Heeft er iemand tips voor me, goede raad is namelijk goud waard :-)

Groetjes, Flo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:37
Hoeveel uur per week werk je aan die cursus?
Je moet even omschakelen naar object georienteerd programmeren, maar lijkt me wel mogelijk binnen 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Het leren van de taal is m.i. bijzaak als je je wil omscholen naar programmeur. Het goed begrijpen van algoritme-ontwerp, controlestructuren, architectuur etc. zijn veel belangrijker en eerlijk gezegd denk ik dat je daar veel meer tijd voor nodig hebt dan 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je de juiste mindset hebt en dus abstract kunt denken, dan moet het wel mogelijk zijn een beginnersniveau te behalen in 4 maanden. Zal wel flinke inzet vereisen en je moet er wat aanleg voor hebben. Maar als je echt interesse hebt in programmeren en het in een grijs verleden ook wel wat gedaan hebt, zit dat wellicht wel goed?

Het hele object georiënteerde programmeren zal het meeste wennen zijn maar C# is een erg toegankelijke taal. En de IDE is uitstekend, wat ook helpt bij het leerproces.

@Koppensneller
Hoewel algoritmes en controlestructuren wel belangrijk zijn, is tegenwoordig de noodzaak voor architectuur kennis voor de meeste ontwikkelaars echt niet zo groot meer. Het is een bonus waar je in de praktijk maar weinig profijt van hebt (ja er zijn uitzonderingen). Controlestructuren leer je prima met een gewone C# cursus, algoritmes hangt er vanaf. Maar er zijn genoeg sites waar je dat soort dingen kunt oefenen (Project Euler, Code Kata, of zelfs een MOOC).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@pistolebob Er staat bij de LOI dat het gebaseerd is op 8 uren per week. Ik denk dat ik er meer tijd aan kan besteden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Cloud schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:45:
@Koppensneller
Hoewel algoritmes en controlestructuren wel belangrijk zijn, is tegenwoordig de noodzaak voor architectuur kennis voor de meeste ontwikkelaars echt niet zo groot meer.
Tot je in je eerste project controller-code in je view gaat stoppen ;) Patterns vallen ook onder architectuur, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Koppensneller schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:48:
[...]

Tot je in je eerste project controller-code in je view gaat stoppen ;) Patterns vallen ook onder architectuur, toch?
Oh snap. Ik dacht dat je doelde op computerarchitectuur (registers etc.). Dan heb ik niets gezegd.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En de IDE is uitstekend, wat ook helpt bij het leerproces.
IDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:38
Integrated Development Environment: hierin ontwikkel je de software. Je kunt begrijpen dat de ondersteuning van een IDE aan de ontwikkelaar van belang is bij het ontwikkelen van software en de productiviteit daarvan, maar ook bij het leren programmeren. Visual Studio is wat dat betreft een erg nette IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan inderdaad binnen 4 maanden leren programmeren in C#, maar maak je geen illusies: je hebt dan leren programmeren, je bent nog niet echt een volwaardig software engineer, zoals Koppensneller al zegt. Je hebt na die tijd waarschijnlijk weinig tot geen ervaring met databases en zelfs als je het wel hebt is 4 maanden te kort om gecombineerd met C# ook nog de fijne kneepjes van SQL en databases in zijn algemeenheid goed op te pikken. Na die vier maanden ben je waarschijnlijk goed genoeg om wat aan te hobbyen, maar bedrijven zullen niet heel happig zijn om je aan te nemen tenzij je heel veel technisch inzicht kan aantonen bij een eventueel sollicitatiegesprek.

Hou ook in gedachten dat áls je aangenomen wordt na zo'n korte opleiding, je waarschijnlijk nog 2-3 jaar veel dingen bij aan het leren bent (aangenomen dat je in een goeie leeromgeving terecht komt waar je niet raar aangekeken wordt als je je collega's vragen stelt) en je waarschijnlijk pas na een jaar enigszins rendabel bent. Er zullen niet heel veel bedrijven zijn die happig zijn op dat soort cijfers bij iemand die 50+ is.

Als je iets bij het LOI wil doen dat je wél een goeie basis geeft, dan zou je kunnen denken aan deze opleiding, maar dan ben je weer 4 jaar verder voordat je aan de slag kan...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Sorry, maar ik ben bang dat ik je ruw uit een droom ga helpen.... })

Als je op 50+ nog moet beginnen met leren coderen, dan maak je geen enkele kans om nog aan de slag te geraken... :-(

Dus als het iets is, omdat je je hobby een stevig fundament wilt geven, kan ik er nog inkomen.

Wil je het gaan doen om van baan te veranderen: stop maar....

Ik krijg als ervaren ontwikkelaar al regelmatig de vraag: "Je komt in een jong team, is dat geen bezwaar?".

Denk aan het feit dat voor een oudere de pensioenlasten sowieso hoger zijn, de return-on-investment voor jou veel lager zijn dan van een jonger iemand.

Alleen als je vanuit je oude professie in die tak een overstap als consultant, applicatiebeheerder o.i.d. zou willen maken, dan kan het nuttig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HeSitated schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:38:
Ik krijg als ervaren ontwikkelaar al regelmatig de vraag: "Je komt in een jong team, is dat geen bezwaar?".
Die vraag lijkt me niet problematisch? Er zijn heel veel oudere mensen die niet echt goed samen kunnen werken met jongeren en al helemaal niet met een jongere baas. Vragen of de kandidaat daar zelf problemen in voorziet lijkt met geen probleem maar staat bovendien helemaal los van technisch kunnen. ;)
Denk aan het feit dat voor een oudere de pensioenlasten sowieso hoger zijn, de return-on-investment voor jou veel lager zijn dan van een jonger iemand.
Ik ben geen kei in pensioenen, maar in Nederland (waar de TS waarschijnlijk woont gezien zijn interesse in het LOI) is het bij mijn weten gewoon een percentage van je loon. Aan je post te zien kom jij uit België, misschien zijn de regels daar anders?
Alleen als je vanuit je oude professie in die tak een overstap als consultant, applicatiebeheerder o.i.d. zou willen maken, dan kan het nuttig zijn...
Een consultant zou alsnog veel kennis van zaken moeten hebben en applicatiebeheerders hebben we niet 13 maar 15 in een dozijn...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt iedereen. Net zoveel voors- als tegens dus. Laten we het er maar op houden dat ik het wil, en dus ga doen. Als ik er niet mee aan de bak kan, heb ik er een leuke hobby bij. En wie weet, met al de ideeen die ik heb, kan ik wat maken dat vervolgens te verkopen is. Wat NME zegt, zo denk ik ook. Leeftijd mag geen rol spelen. Pensioen al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Ik zeg gewoon doen, je hebt er anders inderdaad een ontzettend leuke hobby bij,
niet geschoten is altijd mis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:17

AlphaRomeo

FP PowerMod
Anoniem: 694780 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:07:
Bedankt iedereen. Net zoveel voors- als tegens dus. Laten we het er maar op houden dat ik het wil, en dus ga doen. Als ik er niet mee aan de bak kan, heb ik er een leuke hobby bij. En wie weet, met al de ideeen die ik heb, kan ik wat maken dat vervolgens te verkopen is. Wat NME zegt, zo denk ik ook. Leeftijd mag geen rol spelen. Pensioen al helemaal niet.
Goed zo. Ik denk dat je een heel eind moet kunnen komen. De theorie heb je dan in ieder geval binnen, en de rest komt wel als je er (al dan niet professioneel) mee aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
Kijk anders een op een site als https://www.edx.org/course/programming-c-microsoft-dev204x-0 of https://www.microsoftvirt...r-absolute-beginners-8295
Kost je niets en je kunt meteen kijken of C# wat voor je is.

Een andere optie (maar die hebben geen C# volgens mij) is http://www.codecademy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 17:56
Wat NME zegt, zo denk ik ook. Leeftijd mag geen rol spelen. Pensioen al helemaal niet.
Het mag niet, maar gebeurt wel.
Ik wil je niet ontmoedigen om jezelf iets nieuws te leren, maar wees wel realistisch. Een bedrijf neemt liever een beginneling aan van 24 dan een 50 plusser.
En met 8 uur per week voor 4 maanden lang leer je niks relevants. Het is misschien een begin, maar meer ook niet. Belangrijker zijn je vervolg stappen. Probeer ergens stage te lopen om dan wat van het echte werk te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:02

Bob

Zorg dat je een hobby projectje hebt, zodat je continu een doel hebt en dus een reden om te programmeren, zaken op te zoeken, te testen, ...
Het is zoals wanneer je een echte taal leert: elke minuut dat je er mee bezig bent leer je bij, ook al ben je maar aan het aanmodderen. Je zal leren uit je fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 13:05
Ik ben zelf ook beginnend C# programmeur (HBO Informatica student), maar een cursus bij de LOI kan ik je niet aanraden. Ten eerste is het een cursus, je kan ook een cursus bloemschikken volgen bijvoorbeeld, maar ook dan kan je geen wagen voor het bloemencorso bouwen.

Je kan de LOI er wel bij doen, voor erbij. Als je het echt wilt leren, zou ik gewoon een aantal boeken opzoeken op het internet, en daarmee mee coderen. Vaak worden in deze boeken ook de theorie van de taal en de structuur uitgelegd. En voor echte codeer ervaring zijn er genoeg tutorials te volgen.

Ten tweede ben ik helaas bang dat mensen hier boven mij gelijk hebben met betrekking tot leeftijd. Mijn vader is ook 50+ en ging zich ook omscholen, maar voordat hij een nieuwe baan had in zijn nieuwe vakgebied was hij ook een aantal jaren verder. Leeftijdsdiscriminatie mag niet, maar gebeurt wel met de vermomming "Je past niet in het team".

Mocht je het nog door willen zetten, wens ik je veel succes. En als ik een suggestie mag doen. Kijk anders eens naar ASP.NET, dit is het framework voor websites van Microsoft, maar hierin programmeer je ook met C#. Dit is misschien iets toegankelijker en makkelijker om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Russel88 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:52:
[...]

Het mag niet, maar gebeurt wel.
Ik wil je niet ontmoedigen om jezelf iets nieuws te leren, maar wees wel realistisch. Een bedrijf neemt liever een beginneling aan van 24 dan een 50 plusser.
Laat ik je dan even uit die droom helpen, die keuze heeft zelden iets te maken met leeftijd en vaker met kostprijs vanwege de ervaring van iemand. Iemand van 50 die opnieuw begint zal toch echt in een junior rol moeten instromen, en dat betekend vaak ook dat je qua salaris in de junior reeks zit.

Als ik de keuze moet maken tussen twee mensen van hetzelfde niveau, waarvan de ene 24 is met nauwelijks werkervaring, of iemand van 50 met jarenlange werkervaring, zou ik nooit blind voor die 24 jarige gaan puur omdat deze persoon jonger is.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
ThaAresX schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:29:[...] Als je het echt wilt leren, zou ik gewoon een aantal boeken opzoeken op het internet, en daarmee mee coderen. Vaak worden in deze boeken ook de theorie van de taal en de structuur uitgelegd. En voor echte codeer ervaring zijn er genoeg tutorials te volgen.[...]
Sommige mensen hebben meer structuur nodig bij het leren, anderen kunnen alles uit zichzelf leren. Sommige mensen hebben echt klassikaal les nodig, anderen doen het veel beter met contact via e-mail met iemand met genoeg vakkennis. Oftewel, ook jouw opleiding is niet voor iedereen geschikt. Hell, zelf heb ik helemaal vrijwel geen ruk gehad aan mijn HBO instelling. Echt alles heb ik zelf geleerd. Het enige dat ze hebben gedaan is mij de verschillende richtingen getoond, maar dat hadden ze ook kunnen doen met twee keer een uurtje per jaar.
[...] Mijn vader is ook 50+ en ging zich ook omscholen, maar voordat hij een nieuwe baan had in zijn nieuwe vakgebied was hij ook een aantal jaren verder.[...]
Vakgebied maakt ook uit. Geen idee waar je vader naar toe is omgeschoold, maar zeker de IT is een vrij laagdrempelige sector. Softwareontwikkelaars komen de komende 5 jaar nog wel aan de bak op elk niveau. Eigenlijk het belangrijkste is dat je goed in een team kan functioneren, dat je communicatief redelijk vaardig bent en dat je passie hebt voor je vak. Dan kom je er wel, al ben je 55+. Puur omdat er echt een enorm tekort is.
[...] En als ik een suggestie mag doen. Kijk anders eens naar ASP.NET, dit is het framework voor websites van Microsoft, maar hierin programmeer je ook met C#. Dit is misschien iets toegankelijker en makkelijker om mee te beginnen.
Of VB.Net of F#. Neem dan wel ASP.Net MVC. Overigens deel ik je mening dat het toegankelijker en makkelijker is totaal niet. Juist beginnen met een console applicatie is eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 17:56
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:35:
[...]

Als ik de keuze moet maken tussen twee mensen van hetzelfde niveau, waarvan de ene 24 is met nauwelijks werkervaring, of iemand van 50 met jarenlange werkervaring, zou ik nooit blind voor die 24 jarige gaan puur omdat deze persoon jonger is.
Beetje ongelukkig geschreven. Mits de oudere akkoord gaat met een starterssalaris, dan heb je alsnog gewoon een achterstand ten opzichte dan je jongere collega.
Dit moet je dan zien te compenseren met andere kwaliteiten waaronder je ervaring. Je zal idd niet automatisch afvallen, je begint op een achterstand.
En in dit geval met een LOI cursus heb je gewoon niet genoeg bagage voor de meeste bedrijven om een gok te nemen. Dit moet je zien aan te vullen met relevante werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Russel88 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:42:
[...]
Beetje ongelukkig geschreven. Mits de oudere akkoord gaat met een starterssalaris, dan heb je alsnog gewoon een achterstand ten opzichte dan je jongere collega.[..]
Niet ten opzichte van de andere startende kandidaten.
[...] Dit moet je dan zien te compenseren met andere kwaliteiten waaronder je ervaring. [...]
Hier heb je zelfs een voorsprong op de meeste andere kandidaten voor dat soort vacatures.
[...]Je zal idd niet automatisch afvallen, je begint op een achterstand.[..]
Het is maar hoe je het bekijkt dus.
[...] En in dit geval met een LOI cursus heb je gewoon niet genoeg bagage voor de meeste bedrijven om een gok te nemen. Dit moet je zien aan te vullen met relevante werkervaring.
De meeste bedrijven zullen toch eerst een test doen. Daarna als ze je al aannemen een 3 maanden of half jaar contract en dan kunnen ze altijd nog besluiten niet verder te gaan. Niet genoeg bagage is ook wat raar verwoord IMO. Als je kijkt naar de kennis van studenten van een HBO opleiding is dat erg wisselend. Een deel kan echt helemaal niets en een deel kan heel veel. Enorm wisselend. Zo erg zelfs dat er bedrijven zijn die niet eens kijken naar je opleidingsniveau en alleen naar werkervaring en hoe je door hun selectieprocedure heen komt. De kennis brengen ze je zelf wel bij in een half jaar traject. Is meteen weer een mooie manier voor ze om je te binden aan het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Russel88 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:42:
[...]

Beetje ongelukkig geschreven. Mits de oudere akkoord gaat met een starterssalaris, dan heb je alsnog gewoon een achterstand ten opzichte dan je jongere collega.
Dit moet je dan zien te compenseren met andere kwaliteiten waaronder je ervaring. Je zal idd niet automatisch afvallen, je begint op een achterstand.
En in dit geval met een LOI cursus heb je gewoon niet genoeg bagage voor de meeste bedrijven om een gok te nemen. Dit moet je zien aan te vullen met relevante werkervaring.
Welke achterstand heb je nu precies over? Leeftijd? Muzieksmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:07:
[...]
Welke achterstand heb je nu precies over? Leeftijd? Muzieksmaak?
Hoe ouder je wordt, hoe minder snel je nieuwe dingen leert, dus wat dat betreft heb je een achterstand als 50-plusser ten opzichte van een 20-jarige.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Haan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:02:
[...]

Hoe ouder je wordt, hoe minder snel je nieuwe dingen leert, dus wat dat betreft heb je een achterstand als 50-plusser ten opzichte van een 20-jarige.
kan niet zeggen dat ik daar last van heb, misschien wel.. maar valt het mij minder op ;) en ja qua leeftijd zit ik eerder richting de TS dan richting de 24'jarige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
ThaAresX schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:29:
Ik ben zelf HBO Informatica student

...Als je het echt wilt leren, zou ik gewoon een aantal boeken opzoeken op het internet, en daarmee mee coderen...
Wat doe je dan zelf eigenlijk op het HBO als je het ook gewoon met een paar boekjes kan leren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-01-2020
Koop je volgende boeken:Edit:
Het moeilijkste om bij te leren is het vinden van relevante oefeningen. Het is pas door oefeningen te maken dat je daadwerkelijk beperkingen/problemen tegenkomt. Zoek een open source software project in c#, kijk welke nuget packages je interessant vindt en probeer deze na te maken zonder naar de source code te kijken. Je weet wat het moet doen en probeert het zelf te maken (maak het jezelf makkelijk en pak een nuget package waarvan je weet dat ze opensource is)

[ Voor 23% gewijzigd door Precision op 10-09-2015 15:54 ]

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat gaat wel een beetje offtopic, want dat zijn zeker niet de boeken waar de TS zich nu mee bezig moet houden ;)

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-01-2020
Hoezo niet? De concepten rond programmeren zijn veel belangrijker dan de taal (detail) die je gebruikt. Een taal kan je altijd aanleren, het is veel belangrijker om te weten hoe je de applicatie wilt indelen. Voor hetzelfde geld gaat OP aan de slag als analyst en dan zijn die boeken ook nuttig geweest.

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met alle respect maar bijv. C# in Depth is geen beginnersboek, dat zegt Jon Skeet zelf ook. Beginnen met Head First-achtige boeken lijkt me een stuk nuttiger. Als je een goed basis boek hebt, leer je zowel de taal als concepten. Zodra hij een taal een beetje kent, wordt het ook makkelijker om met concepten aan de slag te gaan. Ja taal is een detail maar als je nog géén taal kent noch ervaring hebt, is het wel handig om daarmee te beginnen.

In het kort:
Als hij nu nadenkt over een cursus C# programmeren bij de LOI zijn dit niet de boeken die hij nu nodig heeft. Maar goed, dat is mijn mening :)

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-02 16:59
Haan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:02:
[...]

Gevaarlijke uitspraak, dat verschilt namelijk per individu en meestal hebben de oudere generaties meer kennis in huis dan je ooit zal verwachten en vaak dingen uitstekend kunnen oppakken.

Nieuwe dingen leren heeft niks met leeftijd te maken maar met beschikbare tijd en motivatie.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat bijvoorbeeld Python een betere taal is voor je om te leren dan C# (en ik vind C# persoonlijk leuker ivm betere oop), om een paar redenen:
- duck typed.
- multi-paradigm (je kan procedureel beginnen, daarna oop, daarna functioneel, etc)
- interpreted (al is C#.net dat ook to some degree met msil)
- door bovenstaande ook een veel lagere drempel om te beginnen.

Python kan goed gebruikt worden van beginners tot pro's, C# vind ik, zeker door oop en static, zeker geen beginnerstaal.

Edit: en oh ja, en je hebt Python tools voor visual studio, dus je kan vs ook als ide gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjuh op 12-09-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 20:40

ajakkes

👑

Ik weet niet welk beroep je tot nu toe hebt gehad , maar ik weet uit ervaring dat een cursus LOI je zeker van richting kan laten veranderen. Maar dan speelt wel mee dat je als werknemer met programmeerkennis vaak een-oog bent in het land der blinde. Misschien kan je je huidige ervaring combineren met je nieuwe kennis.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

BoringDay schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:05:
[...]

Gevaarlijke uitspraak, dat verschilt namelijk per individu en meestal hebben de oudere generaties meer kennis in huis dan je ooit zal verwachten en vaak dingen uitstekend kunnen oppakken.
Uiteraard is dat zo, maar dat is iets anders dan het vermogen om nieuwe dingen te kunnen leren.
Nieuwe dingen leren heeft niks met leeftijd te maken maar met beschikbare tijd en motivatie.
Het heeft heel veel met leeftijd te maken, hoe ouder je bent, hoe meer tijd het kost om nieuwe kennis op te slaan. Of anders gezegd: bij dezelfde inspanning zal je op je 50e minder snel leren dan iemand van 20. Dat zou je een achterstand kunnen noemen. Dus inderdaad, dat betekent dat je er harder voor moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-02 16:59
Hoe ouder ik wordt hoe meer kennis ik heb en hoe eenvoudiger het is om de puzzel stukjes te leggen.
Hangt gewoon van de individu af, het enige verschil is dat je een hoop meer dingen te doen hebt en moet doen als je ouder wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door BoringDay op 15-09-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik ben het ook niet met Haan eens. Je vermogen random kennis op je te nemen mag dan misschien minder worden, maar doordat je (hopelijk) meer context hebt kan je deze wel sneller plaatsen. Netto maakt het dan niet uit, behalve dan het soort kennis dat je tot je wilt nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 02:23
Er is maar een manier om te leren programmeren en dat is... tromgeroffel programmeren! *O*

De meerwaarde van een cursus zie ik niet, er is online voldoende informatie en advies te vinden voor beginners. Er zijn verschillende gratis online cursussen te vinden op: udacity of codecademy. Er zullen er vast nog wel meer zijn.
Op udacity is een deel van het aanbod gratis.

Als je eenmaal aan de slag bent loop je natuurlijk tegen problemen op. Om die op te lossen heb kan je gebruik maken van de tweakers hier op het forum of Stack Overflow. Naar mijn mening is Stack Overflow een bijzonder handig site voor zowel snelle oplossingen/antwoorden als verdiepende uitleg over een onderwerp.

Een goed boek voor de beginnende programmeur is naast de cursus belangrijk als naslagwerk en als leermateriaal.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberFly op 15-09-2015 22:13 ]

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik kwam toevallig op dit topic terecht en vroeg me af; hoe staat het inmiddels met de carrière van meneer Flo?

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
Als je 'em tagged met @Anoniem: 694780 is de kans groter dat je ook antwoord krijgt ;)

https://niels.nu

• Haan

Haan

dotnetter

Maar dan nog lijkt de kans op een reactie niet zo groot:
Laatst online: 12-10-2015
;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En om daar nu een topic van 3 jaar oud voor te kicken is ook weer zo wat...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.