Ervaring met RJ 45 Wall sockets uit China?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 19:14
Ik ben momenteel in het proces met het kopen van een nieuw huis.
En als IT man wil ik natuurlijk op bepaalde plekken RJ45 aansluitingen hebben.

Op mijn werkkamer heb ik minimaal al 4 RJ45 aansluitingen nodig.
Ik wil elke slaapkamer van 1 RJ45 aansluiting voorzien en 1 coax aansluiting.
En beneden in de woonkamer heb ik minimaal 4 RJ45 aansluitingen nodig, 1 keer RJ11 en 1 coax.

Nu zit ik te zoeken naar de beste oplossing en kom ik bij banggood wel aardige wall sockets tegen.
Maar als ik kijk naar voedingen en dergelijken die je daar koopt voor laptops ben ik nog al voorzichtig er mee.

Zijn er mensen die dit soort producten al eens besteld hebben en gebruikt hebben?

Bijvoorbeeld deze 6* RJ45 wall socket? : http://nl.aliexpress.com/...wall-plate/486609234.html

Of deze combi (RJ45, RJ11 en coax wall socket? : http://nl.aliexpress.com/...daptor-86/2041719420.html

Helaas ben ik ze in nederland nog nooit tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom het niet gewoon goed doen.. netwerkstoringen zijn alleen maar frustrerend. overigens zou ik gewoon rj45 outlet doen voor de telefoon. dat heb ik zelf ook dan blijf je flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 22:47

Mimiix

Professioneel Prutser

Wat kan hier mis mee gaan? vrij weinig lijkt me?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Slechte bouwkwaliteit of zo?
Ik heb echt geen idee.
Hoopte dat er mensen waren die dit soort dingen wel eens besteld hadden.
en er ervaring mee hadden.

Opzich zou je RJ45 ook kunnen pakken voor de telefoon.
Kwa prijs maakt dat uit eindelijk vrij weinig uit.

Ik ga in ieder geval een aantal bestellen en hopen dat het geen rare problemen veroorzaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had uiteindelijk meer problemen met de 'merk' troep van de bouwer dan de goedkope spullen uit China.
En ik draai zonder problemen gewoon gigabit over die connectoren.

Ik had zelf een faceplate met 4 losse aansluitblokjes. Het voordeel daarvan is dat je de losse blokjes even kunt bekijken (en er kan iets minder mis mee zijn, zoals raar intern aangesloten e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Mooi om te horen.
Bestelling voor de eerste 2 sets de deur uit :)

Nu wachten op het huis en de sockets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou toch liever gewoon iets pakken met Nederlandse standaardmaten (b.v. Busch & Jaeger, GIRA, of waar je schakelmateriaal dan ook maar van is), dan weet je tenminste zeker dat je het makkelijk in kan bouwen en het matcht netjes met je stopcontacten en schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:26

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik heb hier ook cheapass chinese RJ45 aansluitingen in de muur zitten. Niets mis mee, alles werkt naar behoren. Enige kant tekening is, dat je het schroefje niet te vaak los moet gaan halen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Ik heb in het hele huis spul van Livolo zitten. Dit is in Europa ook te krijgen onder een andere naam, Pools-Franse distri. Kan er zo even niet opkomen.

http://nl.aliexpress.com/...L/500715_32217082914.html

Erg goed spul, kwalitatief super. Geen gedoe met schroefjes er wordt een glasplaat omheen geklikt. Het ziet er niet uit als het gemiddelde made in china spul maar een niveautje hoger. Systeem is modulair dus je kunt in een frame 2 onderdelen klikken. In de keuken heb ik bijv. 1x Coax (dvb-c) met 1x RJ45.

Ik heb daar ook alle dimmers, schakelaars etc gekocht. Touch, werkt draadloos met hun eigen afstandsbediening en ik zit nu wat te klooien met een centrale unit die alle schakelaars kan bedienen.
Het zit er nu een jaar in en alles werkt echt perfect tegen een fractie van de kosten van B&J touch schakelaar met een glasplaat. Dimmers zijn overigens perefct geschikt voor LED zonder dat dit in eén keer 10x zoveel moet kosten zoals bij B&J en Gira.
http://nl.aliexpress.com/...tch/500715_251019193.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
BadpunK schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:29:
Enige kant tekening is, dat je het schroefje niet te vaak los moet gaan halen.
Klopt daar moet je een beetje op letten. Kwaliteit varieert met de prijs. De Livolo ziet er trouwens wel strak uit.
...maar eens een aantal van bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:27

BCC

Je moet ff opletten met EU vs US form factor. Livolo is EU, De linkjes van de TS lijken mij US.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op een hobbykamer heb je aan 1 walloutlet genoeg. Daar gaat netwerk overheen. Lokale switch, want je wilt ook wel eens wat bijpluggen of een extra AP bijzetten, en gaan. Telefonie doe je lekker met DECT en heeft dus alleen in de meterkast een zender staan.
Alleen bestaan er vrij weinig walloutlets met maar 1 poort, dus krijg je er alsnog twee. Dus logisch om dubbel te bekabelen (je was toch bezig), maar niet strict noodzakelijk. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Grappig dat zo iets simpels een discussie veroorzaakt :)

1 walloutlet zou opzich natuurlijk kunnen.
Maar mijn voorkeur gaat naar switch in de meterkast, en van daaruit meteen door naar de rest.

Dit heeft vooral met mijn doofheid te maken. 2 pc's aan het draaien doe geluid maken is opzich al vervellend.
Als ik dan een switch er bij knal dan ga ik me daar alleen maar meer aan irriteren.

Pasief gekoelde switch kan natuurlijk ook maar heb daar niet al te beste ervaringen mee.

Kwa format denk ik dat het over de box gaat welke in de muur zit.

Opzich maakt dat niet heel veel uit voor de 6 poorts box.
Deze gaat in een tussenwand die opnieuw opgebouwd moet worden.
Er komt dan op de zolder een dakkapel over de gehele breedte.
En daardoor moet de helft van die wand ook opnieuw opgebouwd worden.

Nu is de huidge wand ook nog eens 30 tot 40 cm diep en zijn daar kasten ingebouwd.
Dus kwa diepte kom ik daar makkelijk mee weg. (box die ingebouwd moet worden is 8 cm diep geloof ik dus ruimte zat)

En het gaat er miji vooral om dat ik 1 plaat heb waar eigenlijk alles in uit komt.
Op zolder UTP. (coax niet nodig, tv kijk ik beneden wel)
Kamers wil ik wel coax en utp hebben. Al hoe wel ik me nu net bedenk dat als ik glasvezel weer neem dat ik dan dvb-c kwijt raak vermoedelijk en dus ook daar UTP voor nodig ben.
UTP die ik in de slaapkamers wil hebben is voor mediaspeler op 1 kamer. en voor de rest voor later als de kleine een eigen pc krijgt.

En het is handiger om dat meteen na aankoop van het huis te doen.
Later dat opbouwen is gewoon bagger voor als je door de vloeren heen moet boren terwijl er een goeie vloer in ligt die afgewerkt is.

En als ik in 1 keer alles aansluit en meteen door meet voordat ik de platen vast schroef hoef ik er in theorie niet meer bij.

[ Voor 8% gewijzigd door gasemans op 05-09-2015 11:43 ]

Pagina: 1