Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Mijn Samsung Galaxy Nexus heeft sinds twee dagen een vreemdt probleem: hij laadt niet meer op als hij aan staat. Ook het symbooltje dat aangeeft dat hij met een oplader verbonden is, verschijnt dan niet meer.

Echter, als de telefoon uit staat, laadt hij gewoon op. Dan verschijnt ook een symbool dat de foon aan het opladen is.

Ik heb het al geprobeerd met een andere batterij, maar dan gebeurt exact hetzelfde. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan de batterij.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 10:12
Zit de stekker stevig in de usb-aansluiting of kun je ermee wiebelen?
Zit er misschien stof o.i.d. in de usb-aansluiting?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Gebeurt dit ook met een andere oplader? Als ik een wat brakke adapter aan m'n smartphone hang wil het nogal eens gebeuren dat deze niet (fatsoenlijk) laad terwijl de telefoon aan staat. Zet ik 'em uit laad die wel gewoon op.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb het met meerdere opladers geprobeerd, vier tot nu toe, waaronder een auto-oplader.

Maar dit probleem hangt dus niet van de oplader af of van de USB-aansluiting. Want altijd als de telefoon uit staat, werkt het gewoon. Hij laadt alleen niet op als de telefoon aan staat.

(En met alleen opladen als de telefoon uit staat bedoel ik: smartphone helemaal uit, niet alleen de telefoonfunctie uit.)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 600543 op 04-09-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 10:12
Ik heb een topic gevonden op Androidworld waar het probleem wordt opgelost door de telefoon te updaten naar Android 5. Draai je de meest recente versie? Anders zou je dit eens kunnen proberen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
Bij mij (en ik ben niet dr enige geweest) is de usb connector en printplaatje onder garantie vervangen, dat hielp.

Garantie zal er voor je niet meer inzitten, maar de printjes zijn nog wel via ebay te krijgen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, allemaal. ChokingHazard, het gaat om de Galaxy Nexus. Dus een update naar Android 5 zit er niet in :-).

Wat mij dus echt verbaast is dat de telefoon gewoon goed oplaadt als hij compleet uit staat. Maar dus niet wanneer hij aan staat. Niemand die een idee heeft hoe dat zou kunnen?

• liplijn
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 12:40
Ik heb hetzelfde probleem. De telefoon (Motorola One Macro) laadt enkel op wanneer het toestel uitgeschakeld is.
Is dit een bekend probleem?

Dit topic is al 7 jaar oud. Het beste is een eigen topic te maken met je vraag. Het reactiveren van oude topics zoals dit topic willen we niet op Tweakers.

[ Voor 38% gewijzigd door PaT op 18-08-2022 22:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.