Media speler ter vervanging van PC in woonkamer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Ik zoek een?
Media speler met de mogelijkheid om bijvoorbeeld ook torrents of sabnzbd te gebruiken/zaken op te slaan.

Wat is je budget?
Heb +-300 euro tot mijn beschikking, het liefst kijk ik wat bij mij past rond de 150 euro tenzij ik echt iets heel moois/completes vind voor +-300 natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heb momenteel een grote PC met wat harde schijven erin in de woonkamer staan en die is toch alweer wat ouder. Hij moet dus kunnen streamen (Popcorntime achtige dingen) en downloaden. Netflix, Spotify en Youtube zijn ook gewenst. Het apparaat moet zoveel mogelijk P&P zijn en gebruiksvriendelijk voor mensen met verschillende hoeveelheid 'technische kennis'. Syncen met dropbox zou ook mooi zijn bijvoorbeeld maar is zeker geen eis. Heb zelf relatief slechte DLNA ervaringen maar kan goed zijn dat ik er gewoon niks van bak, heb meerdere TVs in huis met Ethernet aansluitingen die ik graag hierop zou willen aansluiten maar geen eis.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb verschillende apparaten gezien maar ze kunnen eigenlijk telkens maar een deel van wat ik wil. Zo een Dune klinkt wel interessant bijvoorbeeld maar schiet toch op een aantal belangrijke punten te kort lijkt het. Heb de reviews van enkele Mede8er apparaten bekeken en die liken beter aan te sluiten alleen dat waren er dusdanig veel dat ik het op een gegeven moment niet meer wist. Sommige lijken ook weer een beetje overkill voor wat ik wil.

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk blijft het belangrijkste, lekker makkelijk streamen/downloaden van verschillende soorten content. Makkelijke connecties. Ben bereid in te leveren op flexibiliteit voor gebruiksgemak.

[ Voor 7% gewijzigd door Appeltaart op 04-09-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een HTPC is het enige apparaat dat al die functionaliteit kan bieden. Alternatief is een losse mediaspeler en een losse server/NAS waar het downloaden op plaats vind.

Ik zou persoonlijk gewoon een Windows 10 pc nemen en daar Sab en Deluge op zetten inclusief de rest van de dingen die je wilt. Zeer flexibel en uitermate eenvoudig te configureren.

[ Voor 35% gewijzigd door Tsurany op 04-09-2015 11:27 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Ok ik zal kijken of ik mijn OP aan kan passen daarop, de download functionaliteit < stream/media functionaliteit.

edit;
Ja dat is exact (alleen dan W7) wat ik nu heb en ik ben er heel tevreden mee alleen is hij gewoon alweer wat ouder en nogal groot in mijn woonkamer. Vind de flexibiliteit en het gebruiksgemak een van de grote voordelen van de huidige setup maar ik dacht dat het tijd werd om 'volwassen' te worden en een dedicated apparaat te kopen >:).

[ Voor 60% gewijzigd door Appeltaart op 04-09-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het jammere aan al die 'volwassen' apparaten is dat ze heel specifiek een bepaalde taak kunnen afhandelen maar niet zo breed inzetbaar zijn. Als je wilt streamen van PopcornTime of Netflix dan is een nieuwe pc met een mooi draadloos toetsenbord mijn inziens nog steeds de beste optie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Denk dat jij een Intel NUC zoekt ;) Ziet er pro uit (of werk je uit 't zicht weg), en kan alles wat jij wil dat 'ie kan.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zou je hier aan kunnen denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC5CPYH€ 136,-€ 136,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 19,51€ 19,51
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 217,46

Of een quad core variant:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC5PPYH€ 178,50€ 178,50
1Crucial CT51264BF160BJ€ 19,51€ 19,51
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 10:18
Ik zou eens kijken of je dit niet gewoon kan met een raspberry Pi 2 met openelec erop. Deze kan sowieso streamen en torrents downloaden en draait couchpotato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:40
Ivolve schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:53:
Ik zou eens kijken of je dit niet gewoon kan met een raspberry Pi 2 met openelec erop. Deze kan sowieso streamen en torrents downloaden en draait couchpotato.
Zoals hierboven gezegd is volgens mij windows 10 toch het best geschikt voor de TS.
Niet iedereen kan of wil uren klooien om iets werkende te krijgen.
Openelec draait geen popcorn time, netflix plugin suckt big time.
Windows 10 app van netflix geeft meestal ook dts door.

[ Voor 12% gewijzigd door Yarisken op 05-09-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Heb zelf ook een nuc met win10 er op. De netflix app werkt heerlijk.
En je kan ook even makkelijk browsen of youtube opstarten.
Zelf gebruik ik Kodi om mijn media af te spelen. Welke dan weer op een NAS staan.
Het is even een investering. Maar de NUC verbruikt bijna niets. En ook de NAS is zuinig.
Daarbij kan de NAS ook automatisch downloaden etc. Deze staat toch 24/7 aan. En gaat lekker zijn gang.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:27:
Heb zelf ook een nuc met win10 er op. De netflix app werkt heerlijk.
En je kan ook even makkelijk browsen of youtube opstarten.
Zelf gebruik ik Kodi om mijn media af te spelen. Welke dan weer op een NAS staan.
Het is even een investering. Maar de NUC verbruikt bijna niets. En ook de NAS is zuinig.
Daarbij kan de NAS ook automatisch downloaden etc. Deze staat toch 24/7 aan. En gaat lekker zijn gang.
Vertel het mijn vrouw even. >:) Ik wil op termijn ook zo'n NUC. Welke is nu het beste, want daar kom ik niet aan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

De beste is lastig. Heb zelf een braswell de pphy. Dat is de Pentium versie. En deze is meer.dan krachtig genoeg om.Windows te draaien. Te browsen. Te youtuben en foto's bekijken etc.
En meer dan snel genoeg voor 1080p films in kodi.
Sterker nog 4k films gaan perfect (alleen niet in kodi omdat die nog geen goede hardware hevc heeft).
Zelf heb ik er een 120 GB ssd in zitten.
60 is al voldoende
De rest staat op mijn Nas (215j dus ook geen "top" model). Daar zit nu 1 4tb hdd in en er komt er later nog een bij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1