Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerk doet het soms wel en dan weer niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs zijn we verhuist naar een andere woning.

We hebben hier in de meterkast van Ziggo een modem geplaatst gekregen.
Vervolgens hebben we zelf een kabel van ca. 15 meter (utp) door het hus getrokken om de desktop pc mee te verbinden.

Ik heb de pc om automatisch netwerkadres en ip adres toekennen gezet.

Nu heb ik af en toe wel netwerk en dus internet en soms valt ie helemaal weer weg dan staat er in het netwerk centrum van Windows 7 een kruisje.

Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken, kan iemand mij verder helpen?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
Probeer eens een andere kabel en een andere poort.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Misschien helpt het als je je Ziggo modem naar defaults reset. Ik had thuis laatst een geval waarbij wireless prima werkte, maar zo snel ik mijn (bekabelde) desktop PC aanzette begon het router zichzelf spontaan te rebooten.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een beetje aan het door testen gegaan ook naar aanleiding van bovenstaande reacties, dank daarvoor.

Heb een laptop aangesloten op de netwerk kabel en getest of de verbinding het goed doet. Dit is het geval, ik kan zonder problemen een tijdlang internetten zonder dat de verbinding wegvalt.

Doet ik vervolgens de netwerkkabel weer in mijn desktop dat is er af en toe wel netwerk en dan weer niet.

Hiervoor kijk ik in het netwerkcentrum van Windows 7. Hier zie mijn PC staan met een streep naar het huisje van het netwerk. Hier geeft ie als het netwerk weg valt of een rood kruis of identificeren.
Als dit gelukt is dus de verbinding naar het 'huisje' dan is vervolgens het op internet komen ook geen probleem.

Wat verder opvalt is dat de ene keer het lampje rond de RJ45 stekker in de PC wel brand en een andere keer weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 19:54 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Klinkt als een brakke kabel. Kan je ergens een kabeltester lenen om de kabel door te meten?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als het lampje niet brandt is er geen verbinding, kan Windows niks aan doen ;-)

Kabel zal wel stuk zijn, of iets wat minder vaak gebeurt: de poort aan een van de twee kanten waar de kabel in gaat kan stuk zijn.
Pagina: 1