Vriend wil pc upgraden.

Pagina: 1
Acties:

• Wooglut
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik zoek een?
Processor. Intel core. (i3?)

Wat is je budget?
130

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen

Mijn vriend heeft op dit moment deze specs:
Hij kan bepaalde games nog net aan en wil een upgrade. Hij heeft wat geld voor zijn verjaardag gekregen. Wat raden jullie aan als upgraden en blijf reeel.

Specs:
Windows 8.1 Pro
Intel Celeron g530 2.40GHz
6GB Dual-Kanaal DDR3
Gigabyte technology co h61m-s1
Geforce GT 520

Ik dacht zelf een processor upgrade aangezien zijn videokaart er nog net wel mee door kan.
pricewatch: Intel Core i3-4170 Boxed

Steam: Wooglut

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Waarom kijk je met zo'n beperkt budget naar nieuwe hardware? Kijk op V&A voor een nieuwe processor (http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=4127) en videokaart daar schiet je veel meer mee op.
Hou wel rekening met de voeding, die moet wel voldoende kunnen leveren voor een nieuwe CPU en GPU.

• Eagle Eye Eric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Videokaart is echt het allereerste om te vervangen. Overstap naar een GT 740 of R7 250 levert al een enorme boost op, en kies je voor een GTX 750 dan gaat de performance nog veel verder omhoog.
Probeer deze link maar eens: http://www.videocardbench...825&cmp[]=2768&cmp[]=1425
Of maak zelf een vergelijking via die website (Videocard Benchmarks).
CPU zal wel een bottleneck worden, dus als je nog geld over hebt, kun je een upgrade naar i3 overwegen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Een Core i3 4170 (socket 1150) kun je niet nemen, dat moederbord ondersteunt alleen socket 1155. De keuze aan Core processors voor dat moederbord is beperkt tot de 2xxx en 3xxx reeksen.

Omdat dat al vrij oude processors zijn, kun je die beter tweedehands kopen, een processor kan toch niet echt verslijten. Een Sandy Bridge (2xxx) of Ivy Bridge (3xxx) Core i3 kun je hebben voor minder dan €50. De huidige geïnstalleerde Celeron is een Sandy Bridge overigens.

Als je het hebt over bepaalde games die je vriend net aan kan, zal het toch de videokaart zijn die de limiet vormt. Een GT 520 is echt niet veel soeps, dat vind ik de zwakste component uit dat lijstje. Je zegt niet wat voor voeding de pc heeft, dus weten we niet hoe zwaar de videokaart mag zijn, maar ik denk ook aan (per fabrikant en dan in volgorde van snelheid en verbruik):
Nvidia: GT740, GTX 750,
AMD: R7 250, R7 250X, HD7750, HD7770 of R7 260X.
Neem niets uit oudere reeksen dan de bovenstaande, die zijn minder efficiënt.

Je zou een nieuwe videokaart kunnen kopen, maar met een tweedehandse zou er wel veel meer bang for the buck zijn. Houd wel zeker rekening met wat de voeding aan kan.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat voor games wil je vriend dan spelen?

Ik kan me niet voorstellen dat een GT520 nog lekker spul trekt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
CPU; V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K
(vraag eerst wel even of er een koeler bij zit)

GPU; V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 1GB GDDR5

Kom je op €130 uit exclusief verzendkosten. Moet het inclusief verzendkosten dan is een i3 helaas de enige optie.

i3; V&A aangeboden: Intel Core i3 3220 Boxed

Dan zou je als videokaart deze kunnen nemen;
V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5

Ga je wel een beetje over het budget heen maar grafisch heb je dan 50% meer kracht vergeleken met die HD 7850 (1024 vs 1536 shaders)

Zorg wel eerst dat het moederbord het laatste bios heeft (F7 volgens mij). Zie de link die SantaMuerte postte.

En de voeding moet ook de benodigde stroomkabels hebben voor de videokaart. Wat is het merk, model en wattage van de voeding eigenlijk (is ook belangrijk) ?

[ Voor 26% gewijzigd door NitroX infinity op 04-09-2015 12:25 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1