• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Een tijdje terug botste ik op een project om mijn TV aan te passen zodat ik ambilight heb. Nu dit project heeft een S-Video of Composite signaal nodig. Aangezien ik meestal TV kijk via mijn Raspberry PI (OSMC) kan ik eenvoudig mijn hdmi signaal omzetten via een converter. Om digitale televisie te kijken gebruik ik geen externe apparaten. Mijn decoder is namelijk ingebouwd in mijn TV en die maakt gebruik van CI om mijn decoder kaart te kunnen lezen.

Nu is mijn vraag. Kan ik op 1 of andere manier een S-Video of Composite uitgangssignaal krijgen uit mijn TV zonder dat ik een externe decoder koop? Ik denk dat dit niet mogelijk is omdat iedereen zo eenvoudig content zou kunnen opnemen zonder deze te encoden... Maar ik vraag het toch maar eens.

Mijn tv is een Samsung van het type: UE40ES7000UXXU

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die samsung zal ongetwijfeld een dongle meegeleverd hebben voor een scart aansluiting. Als je daar een verloopje op zet heb je je composite / svideo aansluiting :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• masura
Verdikke, ik voel me dom. Ik was vergeten dat de SCART output vroeger gebruikt werd voor video's op te nemen. Bedankt voor het snelle antwoord!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gaat heel waarschijnlijk niet werken maar je kunt het natuurlijk proberen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er is idd een kans dat het digitale signaal niet omgezet wordt naar scart. Dat zou ik met name bij de Pi verwachten; van de ci zou je mogen verwachten dat daar ook van opgenomen kan worden. Maar zo'n verloopje kost maar een paar euro, dus proberen kan altijd.
Anders zit je mogelijk tegen een HDMI naar svideo verloop oid aan te kijken, en die zullen aardig prijzig zijn. Dan is een andere decoder ws goedkoper.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:09
Bij content protectie zoals CI mag content typisch niet via digitale outputs verspreid worden. Soms niet eens analoog.

Het makkelijkste is het om het gewoon even te proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 04-09-2015 10:02 ]

• masura
Ik zal het inderdaad gewoon moeten testen. Bedankt voor de input.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:59:
Die samsung zal ongetwijfeld een dongle meegeleverd hebben voor een scart aansluiting. Als je daar een verloopje op zet heb je je composite / svideo aansluiting :)
Dat dongle / verloopje zal dan alleen voor een Video IN signaal zijn. :)
Bij sommige TV's werkt(e) dat video uit inderdaad bij een aanwezige SCART connector.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb ook een Samsung en een diy ambilight, kan bevestigen dat er signaal zit op de scart voor video out. Wel enkel voor de tv zenders die je met de CI+ kijkt, niet voor apps en ook niet voor videobeelden van andere apparaten op HDMI.
Pagina: 1