Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is de webbrowse-test precies?

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit reviews: OnePlus 2: grote beloftes deels ingelost nog eens te lezen, en vraag me af wat de webbrowse-test nou precies is. Als ik in http://tweakers.net/benchdb/test/1139 kijk dan staat er helaas dat er geen omschrijving beschikbaar is.

Kan iemand mij aub uitleggen wat deze test precies inhoudt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ja, natuurlijk.

Voor de webbrowse-test loopt de telefoon door een serie van 15 veelgebruikte - vooral Nederlandse - websites. Onder meer Tweakers. Nu.nl en Marktplaats staan ertussen bijvoorbeeld. Die staan lokaal opgeslagen om de test eerlijk te houden en niet te laten afhangen van welke banners er toevallig die dag op de site staan.

We laten de browser de pagina bezoeken, wat scrollen, een link aanklikken die leidt naar een andere pagina (op Tweakers is dat een review bijvoorbeeld) en die vervolgens scrollen. Als de lijst met sites is afgewerkt, begint hij simpelweg weer opnieuw.

Inmiddels houden we de tijd bij via een webcam, die elke minuut een foto maakt. Daardoor kunnen we tot op de minuut nauwkeurig zien wanneer hij ermee ophoudt.

De test voeren we altijd uit met de vliegtuigmodus aan en met wifi ingeschakeld en verbonden. De telefoon ligt bovendien altijd op dezelfde locatie (onder de webcam ;)). Het scherm staat altijd afgesteld op 250 cd/m2.

Dit trekt de omstandigheden zoveel mogelijk gelijk. Daardoor kunnen we echt de prestaties van de accu meten :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Beetje laat, maar uiteraard alsnog dank voor de reactie! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Yw Elvis :)