Fritz!box 7360 met custom firmware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 20:36
Ik heb van Marktplaats een Fritz!box 7360 gescoord. Nu werkt het internetgedeelte prima, maar het ding is blijkbaar uitgegeven door een provider die flink wil verdienen aan de telefoonkosten. Ik loop er tegen aan dat er een telefoonnummer in zit, wat zich niet laat verwijderen en evenmin laat configureren. Sterker nog, het meldt zich keurig aan en ik zou er zo mee kunnen bellen (ik heb al contact gezocht met de verkoper hierover). Het tweede punt is dat wanneer ik mijn eigen sip-accounts invoer, ik DNS-errors krijg. Ook hier hebben ze dus wat zitten knoeien, zodat je niet met een goedkopere provider gaat bellen. Nu wil ik van het weekend proberen of dat ik het DNS-probleem kan omzeilen door rechtstreeks de ip-adressen in te vullen. Maar ook dat is niet ideaal, dus eigen lijk wil ik dat stukje custom firmware er uit slopen.

Weet iemand of en hoe dat zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 09:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Originele standaard firmware ophalen bij Fritz en dan flashen. Kan zijn dat ook het flashen is disabled. Dan moet je waarschijnlijk met een Terminalvenster aan de gang. Van welke provider kwam de Fritzbox?

[ Voor 53% gewijzigd door OgWok op 04-09-2015 07:52 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik heb hem al geflashed van 6.20 naar 6.30. Dat biedt geen soelaas. Provider zou ik even na moeten kijken. Maar eens kijken of ik met een terminalvenster verder ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Hallo pegagus,

Er zijn 2 versies de versie 1 en 2 ! (maakt verder niet uit alleen moet je als je de recovery image gebruikt de juiste versie pakken.)

Alleen de firmware ge update ? zoals je ziet veranderd dit de settings niet !

Doe eerst eens een RESET!

Dit kan met een aangesloten telefoon het nummer : #991*15901590* te kiezen.
Het modem start hierna opnieuw op.
Als het goed is heb je nu een standaard modem zonder de instellingen van de vorige gebruiker.

Als dit niet goed genoeg zou werken zou ik van AVM (makers van de box) de recovery firmware ophalen en dit proberen.

Er is ook nog een firmware flash programma waar je veel mee in kunt stellen :http://rukerneltool.rainerullrich.de/

Als je aangepaste firmware wenst kun je eens kijken naar freetz , als je daar tr069 uit de firmware sloopt kan de provider geen settings meer naar je modem sturen .

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Bedankt voor je reactie. Reset heb ik nog niet geprobeerd. Ik vermoed dat het configuratiefile is die wordt geladen en dat daarom een firmware-update niet werkt.

Waar kan ik vinden welke versie ik heb (voor het geval ik een recovery-image ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
pegagus schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:00:
Bedankt voor je reactie. Reset heb ik nog niet geprobeerd. Ik vermoed dat het configuratiefile is die wordt geladen en dat daarom een firmware-update niet werkt.

Waar kan ik vinden welke versie ik heb (voor het geval ik een recovery-image ga gebruiken?
Ik denk dat je een type 2 hebt als je de optie firmware upgrade van 6.20 vaar 6,30 ziet.
Verder is dit volgens mij ook te zien aan de filename als je een backup maakt via de web interface.
Voor mijn type 1 box is de filename : FRITZ.Box Fon WLAN 7360 111.06.20i_04.09.15_1028.export

De i staat hier volgens mij voor type 1 .
Bij twijfel download beide .
Als je de recovery exe gebruikt accepteert de box de verkeerde gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik had een backup gemaakt van mijn xs4all Fritz!box en die kon ik niet terugzetten. Waarschijnlijk is de ene dus type 1 en de ander type 2. Maar ik ga dat ding eerst eens gewoon resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pegagus schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:47:
Ik loop er tegen aan dat er een telefoonnummer in zit, wat zich niet laat verwijderen en evenmin laat configureren.
TR-069 uitschakelen door het uitvinken van "Allow automatic configuration by the service provider".

https://www.xs4all.nl/ser...e-update-uitschakelen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Reset deed de truuk. Mijn huidige provider is Zeelandnet. Die doen niets met de Fritz!box. Maar ik bel niet via Zeelandnet, daar dat bezopen duur is. Daarvoor heb ik dus de Fritz!box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 09:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Dus je gebruikt VoipBuster o.i.d. om te bellen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
Mooi veel plezier ermee.

@ OgWok ,
Er zijn er veel meer hoor Cheapconnect Butgetphone kunnen in ieder geval een Nederlands nummer uit geven.

Ik doe het zelf ook zo 5 euro + om een telefoon lijn aan te houden bij mijn provider en dan nog de meer dan 100 % hogere belkosten is de reden.
Pagina: 1