Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Na jaren iPhone overgestapt naar de Samsung Galaxy S6. En ik begin er al bijna spijt van te krijgen, maar wie weet kunnen jullie mij uit de brand helpen.

Het toestel blijft namelijk continue allemaal Apps in de background draaien die ik nooit gebruik. Deze wil ik dus uitzetten, maar ze springen steeds weer aan. Zoals Google play music. Ook Facebook gaat steeds uit zichzelf aan. In totaal draaien er 35 Apps. Sommige nuttig, een hoop totaal kansloos. Maar dit zorgt wel voor een continue ram gebruik van 82%.

Dus, hoe zet ik die zooi definitief uit?

En hoe krijg ik die continue kansloze melding van de One drive uit? Toestel blijft er om zeiken terwijl ik dat nooit ga gebruiken.

Alvast bedankt.

Oh en ik heb Google gezocht, maar zelfs Android forums kwamen niet met concrete oplossingen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:08

H.Boss

Hugo Boss

Je kan bepaalde apps gewoon onder applicaties uitschakelen. En sommige kun je alleen uitschakelen/verwijderen als je ROOT hebt.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ja en nee. Facebook zet zichzelf dus weer aan, evenals Google Play Music.

One Drive gaat ook steeds opnieuw aan.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45
Naboo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:09:
Ja en nee. Facebook zet zichzelf dus weer aan, evenals Google Play Music.

One Drive gaat ook steeds opnieuw aan.
Normaal gesproken kun je ze gewoon uitschakelen en klaar. Anders dan de iPhone waar je niets kunt verwijderen.

En ram op 82% zal zo blijven. Daar kun je niets aan veranderen. Dat regelt Android gewoon.

Maar draait je S6 niet soepel dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 04-09-2015 08:22 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Garret1410 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:20:
[...]

Normaal gesproken kun je ze gewoon uitschakelen en klaar. Anders dan de iPhone waar je niets kunt verwijderen.

En ram op 82% zal zo blijven. Daar kun je niets aan veranderen. Dat regelt Android gewoon.

Maar draait je S6 niet soepel dan?
Gaat niet zozeer om verwijderen maar dat ze gewoon niet in de achtergrond blijven draaien. Ze vreten nogal wat geheugen.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Maar dat is normaal bij Android. ..
Als jij al die apps verwijderd dan springt die als nog naar 80% als je andere programma's opent.

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Je kan het volgende doen:

Je gaat naar instellingen -> Applicaties -> Applicatiebeheer

Daar staat een hele waslijst aan apps, waarbij het mogelijk is om apps uit te schakelen. Zelf heb ik de volgende apps uitgeschakeld:

Dropbox
Google Play Music
Google-app
Google+
Hangouts
Instagram
Messenger
OneNote
Peel Smart Remote

Je kan overigens ook bij RAM automatisch stoppen aanzetten voor apps.

Reviews

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
raro007 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:00:
Maar dat is normaal bij Android. ..
Als jij al die apps verwijderd dan springt die als nog naar 80% als je andere programma's opent.
Jawel maar het gaat mij dus om Apps die ik niet gebruik en ook niet ga gebruiken.

Is het nou echt een Android ding? Ik sluit nu eindelijk wat apps, dus ga van 35 naar 30 Apps. Gaat ie opeens 7 andere Apps aanzetten die ik ook niet gebruik.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
dennisk. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:10:
Je kan het volgende doen:

Je gaat naar instellingen -> Applicaties -> Applicatiebeheer

Daar staat een hele waslijst aan apps, waarbij het mogelijk is om apps uit te schakelen. Zelf heb ik de volgende apps uitgeschakeld:

Dropbox
Google Play Music
Google-app
Google+
Hangouts
Instagram
Messenger
OneNote
Peel Smart Remote

Je kan overigens ook bij RAM automatisch stoppen aanzetten voor apps.
Dat klopt, maar na een paar seconden springen ze dus weer aan. Maar heb nu geloof ik gevonden waar alles echt gekilled kan worden.
Icon indrukken en dan slepen naar Uitschakelen bovenin het scherm.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 22:34
Naboo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 03:14:
Na jaren iPhone overgestapt naar de Samsung Galaxy S6. En ik begin er al bijna spijt van te krijgen, maar wie weet kunnen jullie mij uit de brand helpen.

Het toestel blijft namelijk continue allemaal Apps in de background draaien die ik nooit gebruik. Deze wil ik dus uitzetten, maar ze springen steeds weer aan. Zoals Google play music. Ook Facebook gaat steeds uit zichzelf aan. In totaal draaien er 35 Apps. Sommige nuttig, een hoop totaal kansloos. Maar dit zorgt wel voor een continue ram gebruik van 82%.
Dat is op iPhone niet anders, ook daar draaien apps (ook Facebook) gewoon in de achtergrond.
Dus om die reden spijt te krijgen van een overstap naar Android is vrij apart.

Daarnaast draaien apps alleen op de achtergrond als je ze ooit al eens hebt gebruikt. Alleen installeren betekent nog niet dat de app op de achtergrond gaat draaien. Dan kan het best zijn dat je ze nooit hebt gebruikt, maar je hebt ze wel ooit eens gestart. Bovendien regelt Android het RAM geheugen zelf, het zal nooit vol raken.

En als je de apps niet gebruikt, waarom staan ze dan nog op je telefoon?

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik denk ook dat hij het niet Door heeft dat hij ze gebruikt heeft.
Voorbeeld ik log in op Spotify en die gebruikt bij mij dus Facebook.
Ook wel sommige apps gebruiken andere apps voor services.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
En ongebruikt ram geheugen is zinloos, een app start sneller als hij al in ram draait

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Pagina: 1