Toon posts:

CPU draait alleen op volle snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Intel Core i5 4690K die geklokt staat op 3.50ghz.
Nu is het zo dat met én zonder overclock, de i5 ook alléén maar op 3.5ghz draait. Ook idle.
Hoort het niet zo dat naarmate de belasting minder wordt, het aantal ghz ook naar beneden gaat?

Ook doen de dimm1 en dimm2 geheugensloten het niet.. (verbogen socket pinnetje of iets anders?).
Systeem is zelf in elkaar gezet en deed het ook in een keer.

De rest:
MSI Z97A Gaming 7
8GB HyperX Savage
Crucial 500gb SSD
Club3d HD7950 3gb
Be Quiet Powerzone 750W
En dus i5 4690K met een Alpenföhn Ben Nevis koeler.

BVD :)

• Tim.C
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 10:30
Hij kan inderdaad de snelheid aanpassen middels intel SpeedStep.
Maar in mijn ervaring (heel weinig, overigens) is dat als je eenmaal een overclock hebt gedaan zal SpeedStep niet werken tenzij je de BIOS volledig naar default reset.

In de praktijk maakt het weinig uit, het is de belasting van de processor die doorgaans voor stroomverbruik en warmteproductie zorgt, dat de processor niet terugklokt zal hoogstens een paar Watt verschil maken.

Verwijderd

Topicstarter
Tim.C schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 02:39:
Hij kan inderdaad de snelheid aanpassen middels intel SpeedStep.
Maar in mijn ervaring (heel weinig, overigens) is dat als je eenmaal een overclock hebt gedaan zal SpeedStep niet werken tenzij je de BIOS volledig naar default reset.

In de praktijk maakt het weinig uit, het is de belasting van de processor die doorgaans voor stroomverbruik en warmteproductie zorgt, dat de processor niet terugklokt zal hoogstens een paar Watt verschil maken.
Oke dankje.
Het ging mij meer om de temperatuur, hij draait nu (net aangedaan) idle op 35c... Stroomverbruik maakt mij niet zoveel uit.

Heb je nog een idee wat er mis kan zijn met de geheugensloten?

mvg

• Tim.C
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 10:30
Dus de pc start niet op als je 1 enkele geheugenchip in dimm 1 OF 2 doet?

Heb je de laatste BIOS? Volgens alles dat ik kan vinden zou het geheugen wel ondersteund moeten worden door het moederbord.

Als je zegt dat dimm 1 en twee het niet doen, had je het geheugen dan in zowel dimm 1 als dimm 2? Volgens je handleiding moet je namelijk bij gebruik van twee chips gebruikmaken van dimm 1 en dimm 3.