• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste Tweakers,

Ik heb nog een oud samsung beeldscherm liggen. Ik ga komende week een nieuwe smartphone (ga uit van s6) kopen en nu leek het me wel cool om te kijken of ik mijn smartphone zou kunnen mirroren op dit beeldscherm wat nu maar een beetje ligt te verstoffen.

Ik heb even zitten google'en maar ik kom er toch niet helemaal uit. Van wat ik lees zou het met chromecast of miracast moeten kunnen (geen ervaring met either). Maar, mijn beeldscherm helemaal geen HDMI ingang, wel VGA en DVI, dus zou ik er een adapter tussen moeten stoppen waarbij het HDMI signaal wordt gesplits in audiosignaal die ik naar mijn versterker zou kunnen leiden en een videosignaal dat dan via de VGA het beelscherm in kan.
Wat ik me nou afvraag: als ik gewoon een chrome/miracast stickie koop, daar een HDMI-->VGA&audio(3,5mm jack/RCA) aan link en dan aan versterker en beeldscherm koppel, zou het dan gewoon moeten werken? Als ik het goed begrijp moet ik via's mijn telefoon (en laptop?) dan met het netwerk van de cast stick connecten en klaar is kees? Dan ben je ~50 euro kwijt?

Cheers! :+

Joost.