• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Recentelijk zijn twee nieuwe wearables geïntroduceerd die erg interessant kunnen zijn voor zwemmers. De Moov Now en de Speedo Shine .
Als verfent zwemmer, ben ik al een tijdje opzoek naar een manier om het zwemmen bij te houden. Ik heb de TomTom series overwogen, maar die vond ik vrij lomp en naar verluid zijn ze niet heel nauwkeurig. Dan koop ik liever tegen een kleiner bedrag een kleiner apparaat. De vraag is alleen welke?

Ik begrijp dat niemand ervaring heeft met deze nieuwe wearables, alleen wellicht zijn er mensen die ervaring hebben met de voorgangers?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Is de Speedo Shine niet gewoon exact hetzelfde als de Misfit Shine maar dan met extra stukje software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Voor mijn gevoel wel, maar het is nog niet bevestigd door Misfit dat de software ook werkt op de oude variant.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashyroger
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb mijn setje moov nows net twee dagen binnen. Komende dinsdag ga ik er voor de eerste keer mee zwemmen, ik zal daarna even laten weten hoe ze bevielen.

De speedo shine / misfit is qua hardware overigens niet te vergelijken met de moov: de speedo shine bevat alleen een accelerometer, de moov now een accelerometer, rotatiemeter en magnetometer waardoor er daarmee in theorie veel betere motion tracking mogelijk is. Het eea hangt natuurlijk wel af van de software. Voor android loopt deze nog wat achter, oa geen externe hartslagmeter support nog. Dat is natuurlijk niet relevant voor zwemmen, maar wel voor hardlopen, wat ik vandaag voor de eerste keer gedaan heb.

Bashyroger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 18:14
bashyroger schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:47:
Ik heb mijn setje moov nows net twee dagen binnen. Komende dinsdag ga ik er voor de eerste keer mee zwemmen, ik zal daarna even laten weten hoe ze bevielen.

De speedo shine / misfit is qua hardware overigens niet te vergelijken met de moov: de speedo shine bevat alleen een accelerometer, de moov now een accelerometer, rotatiemeter en magnetometer waardoor er daarmee in theorie veel betere motion tracking mogelijk is. Het eea hangt natuurlijk wel af van de software. Voor android loopt deze nog wat achter, oa geen externe hartslagmeter support nog. Dat is natuurlijk niet relevant voor zwemmen, maar wel voor hardlopen, wat ik vandaag voor de eerste keer gedaan heb.
Wat is de ervaring die je hebt op gedaan?