• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Wellicht weet hier iemand raad. Ik hobby graag aan Apple producten en heb al veel Macbookjes door mijn handen gehad met diverse problemen.

Ik wilde graag een Imac en liep laatst tegen een iMac 21,5 inch aan uit 2010. Volgens de eigenaar was 100 % zeker het inverterboard kapot. Het inverterboard zat er los bij. (ik had hem beter kunnen laten staan 8)7 ) Hij had ook de LVDS kabel laten vervangen vertelde hij. Het doosje daarvan zat erbij.

Ik heb het inverterboard vervangen. Display deed niets. Vervolgens heb ik een andere LCD geplaatst. Display doet niets. Van de controle leds op het logicboard gaan 1,2,3 branden.. De 4de led gaat niet aan. Dat betekent dat er geen communicatie is tussen logicboard en LCD. De iMac werkt overigens prima op een extern scherm. Nu zijn dus scherm. inverterboard en Kabel vervangen. Ik ben een beetje teneinde raad.

Wellicht heeft iemand nog tips of ervaringen wat ik eventueel over het hoofd zie.

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Sebastius, kom er maar in!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Hoe ziet de displayconnector eruit op het logicboard ? 'amateurs' willen deze wel eens kapot trekken bij het openen van de iMac, heb het hier natuurlijk over de vorige eigenaar.

[ Voor 16% gewijzigd door joon op 04-09-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
joon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:38:
Hoe ziet de displayconnector eruit op het logicboard ? 'amateurs' willen deze wel eens kapot trekken bij het openen van de iMac, heb het hier natuurlijk over de vorige eigenaar.
Ik heb de connector met een loep goed bekeken. Ook met een aangesloten kabel. het ziet er netjes uit. Toch vermoed ik (na het lezen van een Blog van Sebastius over hetzelfde type iMac met dezelfde symptomen) dat de vorige user teveel gerommeld heeft met de kabel terwijl de spanning er nog op staat. Ik ga denk ik het logicboard er maar uithalen. Bij Sabastius en meerde verhalen via google, klapt de L9000 filter er als eerste uit. Die zit helaas niet aan de kant van het board waar ik makkelijk bij kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
mobby1971 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:12:
[...]

Ik heb de connector met een loep goed bekeken. Ook met een aangesloten kabel. het ziet er netjes uit. Toch vermoed ik (na het lezen van een Blog van Sebastius over hetzelfde type iMac met dezelfde symptomen) dat de vorige user teveel gerommeld heeft met de kabel terwijl de spanning er nog op staat. Ik ga denk ik het logicboard er maar uithalen. Bij Sabastius en meerde verhalen via google, klapt de L9000 filter er als eerste uit. Die zit helaas niet aan de kant van het board waar ik makkelijk bij kan :)
Ah gelukkig, dat is best een klote werk om te fixen namelijk.

Ga je een guide volgen om het logic board er uit te halen of doe je dit uit de losse pols ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
De imac is toch wel wat complexer dan een macbook. Ik ga met de guide van ifixit aan de gang. Fijne grote plaatjes en weinig risico op het vergeten van een sensor links of rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
Ik ben benieuwd hoe het eindigd, please post updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die L9000 was wel bij een 2011 he? Kan bij een 2010 anders zijn hoewel ik verwacht dat er iets vergelijkbaars zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
sebastius schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 02:28:
Die L9000 was wel bij een 2011 he? Kan bij een 2010 anders zijn hoewel ik verwacht dat er iets vergelijkbaars zal zitten.
Bas z'n knutselblog: [repair] iMac weer mét beeld.

Volgens jou blog (en de foto's) is het toch echt 2010.

Maar inderdaad zal in de 2011 wel iets vergelijkbaar zitten. Tot zover bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Vandaag de het logicboard uit de iMac gebouwd. Viel erg mee, met een half uurtje had ik hem, eruit. Na het verwijderen van de GPU was het probleem al vlug duidelijk.

https://www.dropbox.com/s..._20150908_210427.jpg?dl=0

Inderdaad de L9000 kapoeres. Doorverbonden met een bruggetje, alles weer heel secuur in elkaar gebouwd en hoezee!!

https://www.dropbox.com/s..._20150908_225256.jpg?dl=0

Weer beeld! Inmiddels staat de iMac OSX te installeren.

Bedankt Joon voor de tips ;) En Sabastius voor het schrijven van de blog die mij heel goed de juiste richting in heeft geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Ziet er goed uit ! :Y)
Pagina: 1