Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Tomcat 7 keystore] Alias name <name> does not...

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo iedereen,

Ik heb met succes Tomcat 7 draaien. Nu heb ik met de KeyTool een nieuwe KeyStore gemaakt en via Server.XML kan ik het self-signed-certificate van de server toepassen om SSL werkend te krijgen.

Echter wil ik een certificaat van de PKI infrastructuur gebruiken en niet degene van de Tomcat server zelf.

Dus heb ik het Root, Intermediate en het PKI certificaat toegevoegd en via een keyAlias in Server.conf de juiste naam van het certificaat meegegeven.

Maar... nu komt in de catalina log te staan:

Caused by: java.io.IOException: Alias name <naam> does not identify a key entry

Ik begrijp niet zo goed waar dit mis gaat want het alias lijkt overeen te komen met de naam van het PKI certificaat.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is de naam van het PKI certificaat gelijk aan de alias die je in de keystore hebt gemaakt toen je 'm met keytool maakte?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Ja, alleen is het alias van de private key in de keystore gelijk aan de naam van het certificaat dus die heb ik hernoemd.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zie je als je de keystore uitleest? Welke gegevens en welke namen zie je? Heb je ondertussen al wat meer gevonden?

Commandline FTW | Tweakt met mate