Home Basic PC 500 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Quint18
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoeld voor mijn ouders. En hun zouden het gebruiken voor normaal internet, email en voor me vader een klein beetje gamen daarom de videokaart.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een systeem samengesteld voor 500 euro maar mag uitwijken naar 600 euro maar wou het voor mijn ouders beperkt houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze hebben zelf al een beeldscherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat dit alles is wat ik nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren zolang het systeem snel is voor mijn ouders want die ze nu hebben, willen ze zowat uit het raam gooien.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet snel zijn.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Goed advies en Tips

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 112,51€ 112,51
1ASRock H81M-ITX€ 60,50€ 60,50
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 133,-€ 133,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,-€ 49,-
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 42,96€ 42,96
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 500,87

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat voor games speelt je vader precies?
Als dit b.v. patience is kun je met de IGP van de i3 waarschijnlijk prima redden.

edit; aangezien ik niets lees over films c.q. andere grote bestanden, zou ik de ouderwetse hdd op zijn minst inruilen voor een ssd.
Gezien het gebruik ga je daar waarschijnlijk de meeste snelheidswinst boeken.
Daarnaast vind ik de voeding aan de prijzige kant.
Kies voor een leuke non-modulaire voeding (maakt ansich niet zoveel uit, kast heeft toch geen window oid) en gebruik de 'bespaarde' 25 euro om hdd te upgraden naar een ssd (b.v. de bx100)

nog een editje; (we blijven bezig :) )
Mobo biedt ruimte aan 'slechts' 2 reepjes geheugen. Eventueel zou je de kit kunnen vervangen voor 1 8gb zodat je op den duur bij kunt prikken.

[ Voor 86% gewijzigd door Switchie op 03-09-2015 21:31 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het kan een stuk goedkoper en sneller. Ik vermoed dat je vader echt geen stevige 3D games gaat zitten spelen dus in zo'n geval voldoet een AMD FM2+ met onboard GPU prima. Kijk even wat voor games daarmee mogelijk is.

Vervolgens gooi je dat op een mobo met DDR3-1866 en een SSD erbij, en je bent een stuk goedkoper uit en véél sneller voor desktopgebruik dankzij de SSD. Bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7850K Boxed€ 125,50€ 125,50
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 46,-€ 46,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,-€ 49,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 69,95€ 69,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,30

youtube.com/@hisrep

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

In het geval IGP afdoende blijkt én je hebt nog een paar dagen geduld, zou het Skylake platform eventueel ook nog een oplossing zijn.
Volgens diverse benchmarks schijnt de 530IGP (iets) beter te presteren dan die van de A10.
Daarnaast direct wat toekomstbestendiger door o.a. ddr4
Heb de prijzen zo niet scherp maar verwacht dat een leuke i3 qua prijs niet al te veel zal verschillen van de AMD A10

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je ziet in zijn eigen setje in principe een i3. GPU eraf en SSD erbij, en je zit aardig in de buurt van die combo die ik hierboven zet. Nadeel van zo'n i3 is echter dat AMD qua (3D) graphics toch altijd betere APU's heeft geleverd. Daar gaat inderdaad met de Skylake processoren van intel verandering in komen maar voordat dat goed beschikbaar is... bovendien hangt daar natuurlijk ook een prijskaartje aan. Zeker in combinatie met DDR4, en als ik de wensen van TS goed begrijp is dat allemaal wat overkill.

youtube.com/@hisrep

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
@DeNachtWacht; ik snap je keuze voor DDR3-1866 niet. Kaveri A8 en A10 ondersteunen beide DDR3-2133.

Daarnaast is DDR3-2400 nu ook redelijk gelijk geprijst aan DDR3-2133;
pricewatch: Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8

Maar het zou verstandig zijn om eerst te weten welke spellen er worden gespeeld en op welke instellingen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
als je echt voor snelheid gaat is het dan niet veel slimmer om de skylake I5 te nemen met een 250 gig SSD en wat DDR 4 ram?

Ik kwam dan op ongeveer dit uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 6600K Boxed€ 257,50€ 257,50
1ASRock B150M-HDV€ 77,75€ 77,75
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,95€ 32,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 46,50€ 46,50
1be quiet! Pure Power L8 350W€ 45,50€ 45,50
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 576,10

valt misschien net binnen/buiten je budget maar die I5 zal razend snel zijn in combi met de SSD en de GPU in de skylake is ook niet de minste dus gamen zul je er ook redelijk op kunnen (zover dat gaat met een GPU), verder heeft het een goede koeler, een goede kwaliteit voeding en een MOBO dat zo goed als alles ondersteunt wat je nodig gaat hebben.

Ik zou zelf voor zo iets gaan alleen dan misschien een klein beetje modden zodat het je lekker zit...

Het MOBO ondersteunt 2 reepjes, je kan voor 1x 4 gaan en een OC bordje en misschien later er nog 4 bijzetten of gewoon het non OC bordje nemen dat ik geselecteerd heb en dan de 1x 8 GB nemen want daar heb je zat mee...

[ Voor 4% gewijzigd door timicool op 04-09-2015 12:47 . Reden: foutje gecorrigeerd ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
Die Skylake iGPU is niet veel beter dan die in de Haswells en de prestaties komen volgens mij niet uit boven die van de A10-7850K. Ik denk zelf dat Intel's igpu nog moeite heeft om de A8-7600 te verslaan op grafisch gebied.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

NitroX infinity schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:16:
@DeNachtWacht; ik snap je keuze voor DDR3-1866 niet. Kaveri A8 en A10 ondersteunen beide DDR3-2133.

Daarnaast is DDR3-2400 nu ook redelijk gelijk geprijst aan DDR3-2133;
pricewatch: Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8

Maar het zou verstandig zijn om eerst te weten welke spellen er worden gespeeld en op welke instellingen.
Goed punt, ik had niet gedacht dat het prijsverschil zo klein zou zijn. Voor die €15 extra is 2133 natuurlijk een welkome boost.

En nee, de i5 6600K is inderdaad niet beter dan de A10-7850K. Het ligt ook niet heel ver uit elkaar maar qua gaming performance heb je uit die AMD APU toch echt meer pit. Toch vind ik zo'n i5 setup ook weer geen heel slecht idee... de CPU is immers weer wel flink beter.

youtube.com/@hisrep

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Een klein beetje gamen kan ook betekenen dat hij niet zo vaak speelt, maar wel spellen die veel vragen. En als je maar 1x per jaar 300 km/u wilt rijden zul je toch een ferrari o.i.d. moeten kopen.

Dus; welke spellen wil je vader gaan spelen?

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
fair enough maar die SSD in combi met de 6600K doh xD

Het is dan een zeer goede all round pc en zal heus ook wel zwaardere spellen spelen alleen dan misschien niet op de highest settings...

Maar in het dagelijks gebruik ga je van die i5 in combi met de SSD wel echt heel veel plezier hebben...

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nee hoor. Je hebt plezier van een i5 als hij gebruikt wordt waar hij voor gemaakt is: het zwaardere desktopwerk. Werken in enorme Word-documenten, foto/filmbewerking, stevige administratiesoftware enz. Bij gewoon een beetje browsen en e-mailen, af en toe wat zwaarders, ga je echt precies 0% verschil merken met een A10. En deze is sowieso best stevig dus verwacht ook geen wonderlijke verschillen met een 6600k. Sowieso is trouwens de K wat onzin aangezien vader me nou niet echt een overklokker lijkt.

youtube.com/@hisrep

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
DeNachtwacht schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:27:
Nee hoor. Je hebt plezier van een i5 als hij gebruikt wordt waar hij voor gemaakt is: het zwaardere desktopwerk. Werken in enorme Word-documenten, foto/filmbewerking, stevige administratiesoftware enz. Bij gewoon een beetje browsen en e-mailen, af en toe wat zwaarders, ga je echt precies 0% verschil merken met een A10. En deze is sowieso best stevig dus verwacht ook geen wonderlijke verschillen met een 6600k. Sowieso is trouwens de K wat onzin aangezien vader me nou niet echt een overklokker lijkt.
true lichtere werk wel maar opstarten ed... verder is er geen niet K versie als het om skylake processors gaat dus veel keuze heb je niet...

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

timicool schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:12:
true lichtere werk wel maar opstarten ed... verder is er geen niet K versie als het om skylake processors gaat dus veel keuze heb je niet...
al helemaal niet met opstarten. dat is maakt misschien een fractie uit maar het is voornamelijk je ssd.
Maar ok, in geval van skylake kun je idd niet anders dan voor K gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-09-2015 11:33 ]

youtube.com/@hisrep

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Was ook maar een ideetje, i5 is mogelijk wel iets meer future proof en upgrade mogelijkheden naar een volwaardig game pc zijn beter met de skylake maar ik denk dat als je idd voor een normale 500 euro pc gaat die ook nog een beetje moet kunnen gamen dat je beter voor de A10 kan gaan...
Pagina: 1