Toon posts:

Scriptie / adviesrapport

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 21:26 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-11 18:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat zegt je afstudeerdocent er van?

We kunnen hier wel gaan brainstormen hoe jij je scriptie zou moeten aanvliegen, maar het lijkt me handiger om dat te bespreken met degene die het werk uiteindelijk gaat beoordelen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47
Hoe lang ben je bezig? Bij mijn opleiding werd geadviseerd om je eerst 2 weken goed in te lezen, dan een plan van aanpak te maken (goedkeuring docent) en dan verder te gaan met je verslag.

Zoals hierboven wordt aangegeven, overleg het met je docent. Daarnaast is het natuurlijk niet de bedoeling dat we alles gaan voorkauwen. Met je afstudeeropdracht laat je zien dat je zelfstandig zoiets kan doen. Tuurlijk krijg je hulp van de bedrijf en opleiding, maar het hoofddoel blijft het bewijzen dat je genoeg kennis hebt om het zelf te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:00:
Wat zegt je afstudeerdocent er van?

We kunnen hier wel gaan brainstormen hoe jij je scriptie zou moeten aanvliegen, maar het lijkt me handiger om dat te bespreken met degene die het werk uiteindelijk gaat beoordelen.
Mee eens. Maar deze begeleider vind ik niet echt bekwaam O-) Overigens wordt het beoordeeld door de examencommissie. Er zullen denk wel meer mensen zijn die een dergelijk onderzoek hebben moeten doen voor hun afstuderen, en zij hebben misschien tips. Misschien moet ik het namelijk los van elkaar zien: onderzoeksrapport en adviesrapport. Hier twijfel ik over.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je benoemt al 4 punten in de startpost en loopt nu al vast? Niet om meteen negatief te zijn maar waarom laat je niet eens wat vrienden, studiegenoten of desnoods volledige n00bs (zoals oma) eens naar de case kijken. Een frisse blik zal vast 100 vragen opleveren die jij kan plaatsen ergens in het aanvliegen van de opbouw van je scriptie.

Lastiger wordt het als het een bekend bedrijfsproces is; zodra je gaat Googlen vind je teveel info en laat je je te makkelijk beinvloeden; helaas is hetzelfde proces in 10 bedrijven anders dus je zal toch echt goed aan de bak moeten om de laatste kleine lettertjes uit jouw opdracht zelfstandig te analyseren en daarop je onderzoek te baseren.

En geen idee of je ook stage hebt moeten lopen de afgelopen jaren of anderszins in contact bent geweest met bedrijven die bij jouw studie aansluiten; het staat je ook vrij om die personen nog eens te bellen en daar een soort "open intake" aan te vragen of iemand daar kan/wil begeleiden. Dan krijg je misschien ook nog gratis / extra info over bepaalde termen.

Maar aangezien je niet eens vermeldt welke richting je doet of hoe de opleiding heet, vraag ik me uberhaupt af welke certificaten/vakken je al hebt afgerond en in hoeverre de geleerde stof nog wel in je hoofd zou zitten voor je scriptie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
LongBowNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:04:
Hoe lang ben je bezig? Bij mijn opleiding werd geadviseerd om je eerst 2 weken goed in te lezen, dan een plan van aanpak te maken (goedkeuring docent) en dan verder te gaan met je verslag.

Zoals hierboven wordt aangegeven, overleg het met je docent. Daarnaast is het natuurlijk niet de bedoeling dat we alles gaan voorkauwen. Met je afstudeeropdracht laat je zien dat je zelfstandig zoiets kan doen. Tuurlijk krijg je hulp van de bedrijf en opleiding, maar het hoofddoel blijft het bewijzen dat je genoeg kennis hebt om het zelf te doen.
Ten eerste vraag ik niet om iets voor te kauwen. Inhoudelijk gezien heb ik ook geen twijfels. Ik ben eigenlijk al lang en breed ingelezen en mijn PvA is goedgekeurd. Daar heb ik de indeling ook genoemd die in TS staat.
MAX3400 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:09:
Je benoemt al 4 punten in de startpost en loopt nu al vast? Niet om meteen negatief te zijn maar waarom laat je niet eens wat vrienden, studiegenoten of desnoods volledige n00bs (zoals oma) eens naar de case kijken. Een frisse blik zal vast 100 vragen opleveren die jij kan plaatsen ergens in het aanvliegen van de opbouw van je scriptie.

Lastiger wordt het als het een bekend bedrijfsproces is; zodra je gaat Googlen vind je teveel info en laat je je te makkelijk beinvloeden; helaas is hetzelfde proces in 10 bedrijven anders dus je zal toch echt goed aan de bak moeten om de laatste kleine lettertjes uit jouw opdracht zelfstandig te analyseren en daarop je onderzoek te baseren.

En geen idee of je ook stage hebt moeten lopen de afgelopen jaren of anderszins in contact bent geweest met bedrijven die bij jouw studie aansluiten; het staat je ook vrij om die personen nog eens te bellen en daar een soort "open intake" aan te vragen of iemand daar kan/wil begeleiden. Dan krijg je misschien ook nog gratis / extra info over bepaalde termen.

Maar aangezien je niet eens vermeldt welke richting je doet of hoe de opleiding heet, vraag ik me uberhaupt af welke certificaten/vakken je al hebt afgerond en in hoeverre de geleerde stof nog wel in je hoofd zou zitten voor je scriptie.
Bedankt voor je reactie. Inhoudelijk maak ik mij geen zorgen en een frisse blik van mijn oma is nog wat voorbarig. Het gaat mij meer om de structuur cq. blauwdruk van een dergelijk onderzoeksrapport. Hoe ik het inhoudelijk ga aanpakken bij dit specifieke bedrijf is niet waar ik aan twijfel.

Mijn streven is echter het rapport naar academisch niveau te brengen zodat ik het straks ook kan laten zien aan toekomstige werkgevers. Dit wordt niet zomaar een stageverslag van 25 pagina's.

En daarvoor ben ik echt benieuwd naar de mening van academici. Misschien dat er bepaalde richtlijnen zijn voor een dergelijke situatie waar ik niet van op de hoogte ben.

[ Voor 41% gewijzigd door naitsoezn op 03-09-2015 22:13 . Reden: Dubbelpost samengevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Pas je laatste post aan ajb ipv te dubbelposten :)

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 03-09-2015 22:14 . Reden: Dubbelpost ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik ga ervan uit dat je docent en begeleider ook onder deze academici vallen. ;)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Met een leeggehaalde startpost zie ik verder nog weinig heil in dit topic. Het hoe en waarom ontgaat me een beetje, maar als er toch nog redenen zijn aan te dragen om verder te gaan met dit topic, dan hoor ik het graag. Voor nu even een slotje.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.