Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste mede Tweakers,

Gezien ik het antwoord nergens anders kon vinden en ik weet dat de Windows fanboy's hier op het forum erg behulpzaam zijn durfde ik de gok wel te wagen om mijn vraag hier te stellen.

Ik loop al een tijdje tegen het feit aan dat ik graag mijn telefoon / tablet in aan mijn thuisnetwerk zou willen koppelen of daar gemakkelijk toegang tot willen verkrijgen. Ik heb hier namelijk geen NAS en alle films&series staan op mijn desktop.

Vanaf mijn laptop kan ik natuurlijk moeiteloos via het thuisnetwerk in mijn desktop komen, maar vanaf mijn telefoon / tablet (beide Android momenteel) lukt dat niet. Nu zit ik te kijken om over te stappen naar een Lumia 640XL of de 930 of de 950(XL) als die uit komt. Maar de vraag is: is het daarmee mogelijk om te verbinden met het thuisnetwerk en op die manier de bestanden op mijn laptop te raadplegen?

Hopend op jullie geduldige antwoord,
Tom

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Goeie vraag, ben ook wel benieuwd.
Ik werk zelf het liefst vanuit onedrive dan ben ik namelijk niet gebonden aan de grenzen van mijn eigen netwerk.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11 16:35

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 21:25
Verbinden met je thuisnetwerk is identiek aan ieder ander wireless netwerk.

Je vraag is vermoedelijk meer over het afspelen van je media... ik denk dat de leukste oplossing dan Plex is als je dat kan draaien op je NAS. Een alternatief is VLC wat ook bestaat voor Windows Phone maar beperkter is.

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Bramv82 bedankt voor je reactie! Op die manier zou je wel bij je bestanden kunnen maar het niet live streamen.
R2504 ik heb dus geen NAS en persoonlijk ken ik plex van mijn vriendin en ik vindt het vreselijk.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik met mijn laptop beneden kan gaan zitten en dan een film die op mijn desktop staat kan openen en direct kan afspelen (streamen?) Dat wil ik eigenlijk ook kunnen op mijn tablet / telefoon...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je een applicatie op je tablet/telefoon hebben die een SMB share kan benaderen en daar vanaf bestanden kan openen. Dat kan op Android sowieso wel, Windows Phone weet ik niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Tsurany dankjewel, en dan komt de volgende vraag natuurlijk: Hoe zet ik een SMB-Share op en hoe zit dat met de rechten? Of is een thuis groep ook een SMB-share?

Edit: mijn router heeft standaard een SMB-server o.I.d. maar daar kan ik zelfs op mijn pc niet in!

[ Voor 24% gewijzigd door Tom.Gerritse op 04-09-2015 12:36 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rechts klikken op een directory, dan staat de optie er bij. Even aangeven welke accounts toegang mogen hebben et voila.

Via een thuisgroep gaat niet werken omdat niet-windows systemen daar niet goed mee om gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1