Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitval pc.

Pagina: 1
Acties:

• The Chaser
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Hoi allen,

Ik heb een zes jaar oude pc
I7 920
Msi pro x58
Kingston hyperx 3*4gb
Ssd Intel 128gb
2*wd black 640gb
750w voeding.

Het verhaal begint dat mijn pc plots uitvalt. Geen bsod, geen logs,....

Ik wijte het aan de warmte dus ik hield het zo tot na de verhuis.
Nu ik verhuisd ben probeer ik het op te lossen.

Ik heb in case van slechte onderdelen nieuwe spare parts liggen.
De , mobo, psu en gpu zijn al vervangen. Op te merken Is dat toen ik de gpu vervangde de pc een kleine maand goed werkte. Maar nu heeft hij het weer.

Ram zou via ram tests ok moeten zijn, en temperatuur monitors melden dat uitval soms al Is bij idle, en hoog gebruik. Temp 30-66°c is de uitval steeds geweest.

Ik ben een beetje opgebrand met ideeën. Een spare cpu kan ik nog proberen, maar er Is zoveel werk mee gemoeid dat ik even jullie opinie vraag of tools om de uitval te ...

Sorry voor dyslexie, omdat dit met gsm Is weet ik niet of alle woorden wel juist zijn.

• Japiegsxr
  • Laatst online: 23-11 12:35

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Wat is het merk van je voeding?

• The Chaser
Cooler Master g750m

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dyslexie is geen reden om niet voldoende info te geven. ;) Welke applicaties/tests heb je hoe lang uitgevoerd; bijvoorbeeld voor RAM raadt men aan om Memtest te draaien en daar soms uren over te doen. Je temperaturen zijn normaal maar zijn die gemeten/afgelezen via een applicatie of via de BIOS of met een thermometer uit de keuken?

Ik denk, maar voornamelijk aanname, dat de verhuizing misschien wel iets ermee te maken heeft. Je bent onder andere van stopcontact veranderd en hebt de PC waarschijnlijk aangeraakt. Weet je zeker dat de wandcontactdoos geaard is? Heb je je voedingskabel al vervangen? Als de PC aanstaat, kan je dan het ijzer aan de achterkant aanraken zonder een "trilling" of schok te krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Chaser
Idd memtest 8uur
Via applicatie die elke 0,5seconde logde in csv file
+uitgelezen in bios.
Het probleem deed zich al voor voor de verhuizing.

Ik heb al een ander stopcontact geprobeerd. Hoe test ik aarding? Ik kan de hele behuizing aanraken.
Voedingskabels nog niet vervangen, maar kan ik wel proberen.

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:53
het uitvallen klinkt als de problemen die ik had met mn defecte 280, welke GPU heb je er nu inzitten?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• The Chaser
LessermoldX schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:27:
het uitvallen klinkt als de problemen die ik had met mn defecte 280, welke GPU heb je er nu inzitten?
MSI N740-2GD5

Neem ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door
--Ga ik nu even doen :)

EDIT: Nu werkt de pc terug al een dag of twee + de nacht.
Het is heel merkwaardig.

[ Voor 11% gewijzigd door The Chaser op 07-09-2015 20:15 ]

• The Chaser
Het blijft een verschrikkelijk gegeven. Alle interne hdd's en dvd speler uitgetrokken, ram latjes 1 voor 1 geprobeerd, niets blijft verhelpen dat mijn pc soms plots uitvalt zelfs tijdens preboot.

Vervangen onderdelen:
Moederbord MSI X58 PRO-E
PSU Cooler Master g750m
GPU MSI N740-2GD5
Toetsenbord

Niet vervangen:
SSD Intel
RAM HyperX KHX1600C9D3K3
Antec Cooler 900

Ook onboard USB uitgetrokken, printers, etc. Alleen nieuw toetenbord zit er nog in en een lan kabel.

Hoe doe ik best stap voor stap een goeie test van elk onderdeel?

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is zeer uitgebreid maar veel links werken niet of zijn outdated...
Pagina: 1