Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit is mijn eerste post op Tweakers.

Ik heb al een tijdje de Galaxy S5 op het oog als vervanging voor mijn Xperia SP. Deze werd later vervangen door de S5+, welke een snellere 805 CPU heeft. Nu is er bij Tele2 blijkbaar de Galaxy S5 Neo. Deze is hetzelfde als de S5 over het algemeen, maar heeft toch enkele verschillen. Zo zit er een processor van Samsung zelf in. Deze schijnt echter minder goed te zijn dan de 801.

De Neo komt ook met Android 5.1.1, wat een nieuwere versie is dan die op de normale S5. Het is een nieuwer toestel, dus is het te verwachten dat deze ook beter up-to-date gehouden gaat worden dan de S5?

Het belangrijkste punt is voor mij dat de S5 Neo goedkoper is, maar ik weet dus niet of het een verbetering of downgrade is tov de S5. De telefoon is net uit, dus ik kan er geen reviews van vinden oid. Denken jullie dat dit een goed toestel zou zijn?

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Ik denk het niet. Neo versies zijn meestal goedkoper geproduceerde versies (andere processor, camera, geheugen en grafische chip) . De S5+ is een wezenlijk ander toestel, "helaas" draait het nog op 5.0.2 en is er in de custom rom scene nauwelijks iets voor te vinden (zelfs CM niet!) maar het is een knettersnel toestel, zowel in dagelijks gebruik als benchmarks..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Verwijderd

Topicstarter
Is het het waard om 5 euro per maand meer voor die S5+ te betalen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:24:
Is het het waard om 5 euro per maand meer voor die S5+ te betalen?
Geen idee; als je 30 Euro in de maand verdient, dan is 5 Euro best veel. Verdien je 3000 Euro in de maand, waar maak je je dan druk over? Tenminste, ik neem aan dat het hier gaat over een GSM i.c.m een abonnement voor de komende 2 jaar afsluiten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:28:
[...]

Geen idee; als je 30 Euro in de maand verdient, dan is 5 Euro best veel. Verdien je 3000 Euro in de maand, waar maak je je dan druk over? Tenminste, ik neem aan dat het hier gaat over een GSM i.c.m een abonnement voor de komende 2 jaar afsluiten?
Ik overleef puur en alleen op 80 euro stufi per maand. Ik kan dus wel veilig de S5+ nemen van 29 pm, maar S5 Neo van 24 pm is dus ook wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Neem dan een S6 voor 29 euro in de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

-> MAA

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:37
Als ik jou was had ik die vijf euro lekker bespaard, 80 euro is niet veel om 29 euro van te betalen!

Ik ga hier volledig of topic maar ik wil je dit wel even voorstellen: Tele2 heeft een actie om hun 4g te promoten, vanaf 8 euro heb je al een abonnement met data en een Lumia 640.

https://www.tele2.nl/mobiel/aanbiedingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
Neo modellen worden ook nauwelijks of zeer laat geüpdatet, zie S3 neo (0 updates) en Note 3 Neo (gisteren Lollipop update uitgekomen, nu Marshmallow er is).

Je kunt dan beter voor de normale S5 gaan, of een LG G3 bijvoorbeeld (krijgt binnenkort al 6.0), is nog goedkoper ook (21 euro p maand) en je krijgt gewoon de Snapdragon 801: https://www.belsimpel.nl/...onnement#aanb_20417_20536

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Gesprekstijd is fors minder dan de S5 terwijl de accu gelijk is gebleven. Komt dat alleen door de octa-core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:32:
[...]

Ik overleef puur en alleen op 80 euro stufi per maand. Ik kan dus wel veilig de S5+ nemen van 29 pm, maar S5 Neo van 24 pm is dus ook wel aantrekkelijk.
Niet dat ik je prioriteiten wil bepalen, maar meer dan 1/3 van je geld elke maand uitgeven aan een telefoon is in mijn ogen absurd.

Heb je al eens gedacht aan een SIM-only en een los toestel? Bijvoorbeeld iets uit China of een tweedehandsje ofzo?

Het is nu ook weer niet zo dat die Samsungs zo verschrikkelijk goed zijn ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoppa! op 29-11-2015 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoppa! schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:39:
[...]

Niet dat ik je prioriteiten wil bepalen, maar meer dan 1/3 van je geld elke maand uitgeven aan een telefoon is in mijn ogen absurd.

Heb je al eens gedacht aan een SIM-only en een los toestel? Bijvoorbeeld iets uit China of een tweedehandsje ofzo?

Het is nu ook weer niet zo dat die Samsungs zo verschrikkelijk goed zijn ofzo.
Heb inmiddels de LG G4 gekocht, welke nog een stapje duurder is. Maar ik krijg nu 150 per maand ipv 80, dus dat scheelt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:10:
[...]

Heb inmiddels de LG G4 gekocht, welke nog een stapje duurder is. Maar ik krijg nu 150 per maand ipv 80, dus dat scheelt al.
Veel plezier ermee, ik vind dat je rare prioriteiten stelt, maar ieder zijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Je had ook de G3 kunnen nemen, met 19,50 per maand was het stuk goedkoper geweest.

Maar net als hierboven al gezegd, veel plezier ermee.
Pagina: 1