Macbook Pro (2015) 15 inch windows 7 + upgrade naar 10 Help!

Pagina: 1
Acties:

• 0daro0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 17:56
Hallo mede tweakers!

Ik heb het volgende ik ben zeer tevreden met mijn macbook en wil ook niet anders meer ( voordat de haters vragen waarom ik er windows na wil hebben hier mijn antwoord)

- toch omdat ik nog redelijk vaak met windows werk en het gewoon prettig vind om het ernaast te hebben draaien.

Ik ben al het een en ander wezen opzoeken (Boorcamp, Parralels ,VMware) maar wat ik dus wil voorkomen is een virtualisatie programma ernaast puur omdat dit samen traag word.

Ik wil dus eigenlijk gewoon een Dual boot.

Nu beschik ik over een apple superdrive en uiteraard een USB stick (16GB) maar ook gewoon een windows 7 DVD.

Maar nu!

Vond apple het zo'n leuk idee om de support op bootcamp van windows 7 te stopppen

Wat ik dus eigenlijk wil is windows 7 installeren en dan upgraden naar windows 10 puur omdat ik over een windows 7 originele windows key beschik en deze niet werkt met windows 10 en ook niet kan inwisselen tenzij iemand er al iets voor heeft gevonden op windows 10 er legaal op de krijgen.

Nu kom ik er totaal niet uit hoe ik dit moet installeren ?

Welke toetsen combinatie moet ik doen zodat ik me cd kan opstarten als ik me macbook opstart ?
Zijn er mensen met dezelfde ervaring of oplossingen ?

Ik hoor het graag!

Mvg,

Robin

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:44
Je moet eerst het programma bootcamp opstarten in os x.
Dan kies je de optie Windows support software downloaden en Windows installeren
Plaats tijdens dit de cd al in de cd drive de mac start na dit proses automatisch met de Windows installatie.
Na de installatie kan je gewoon updaten naar Windows 10 (dit heb ik ook gedaan op mijn macbook 2009)
Succes !

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• 0daro0
Dat snap ik.

Maar zoals ik al had vermeld, de ondersteuning van bootcamp met windows 7 is niet meer ondersteund

Mvg,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Hi Robin,

waar heb jij de informatie vandaan dat bootcamp windows 7 niet meer ondersteund?
De apple website geeft nog duidelijke instructies en support voor bootcamp icm windows 7
https://support.apple.com/en-us/HT205016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
0daro0 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:02:
Dat snap ik.

Maar zoals ik al had vermeld, de ondersteuning van bootcamp met windows 7 is niet meer ondersteund

Mvg,

Robin
Welke versie van Windows 7 heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Ik heb windows 7 Pro 64 bits

Heb op dit moment windows 10 erop maar uiteraard zonder dat deze is geactiveerd dus geen gratis upgrade als het ware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
0daro0 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:14:
Ik heb windows 7 Pro 64 bits

Heb op dit moment windows 10 erop maar uiteraard zonder dat deze is geactiveerd dus geen gratis upgrade als het ware
Met
double_V schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:59:
Hi Robin,

waar heb jij de informatie vandaan dat bootcamp windows 7 niet meer ondersteund?
De apple website geeft nog duidelijke instructies en support voor bootcamp icm windows 7
https://support.apple.com/en-us/HT205016
... ik snap ook niet helemaal waarom je denkt dat je Mac + Bootcamp niet meer Windows 7 ondersteunen...? Als je in die tabel kijkt waarnaar double_V verwijst, kun je zien dat 64-bits Windows 7 gewoon wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Volkan1984 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:15:
[...]

Met
[...]

... ik snap ook niet helemaal waarom je denkt dat je Mac + Bootcamp niet meer Windows 7 ondersteunen...? Als je in die tabel kijkt waarnaar double_V verwijst, kun je zien dat 64-bits Windows 7 gewoon wordt ondersteund.
Als je goed had gekeken zie je het 2015 Model er niet tussen staan die van mij is dus van 2015.

Bij dit nieuwe model word Windows 7 Niet meer ondersteund in bootcamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:58

Nogne

>.<

Wat geeft bootcamp op je Macbook aan als je Windows 7 wil installeren?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
0daro0 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:27:
[...]

Als je goed had gekeken zie je het 2015 Model er niet tussen staan die van mij is dus van 2015.

Bij dit nieuwe model word Windows 7 Niet meer ondersteund in bootcamp
Ik nam aan dat de tabel nog niet was geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0daro0
Helaas

Ben bang dat het niet meer mogelijk is tenzij iemand een idee heeft of wel een oplossing heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48
Ik heb hier een MBP staan nieuwste model 2 maanden oud draait gewoon win7 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Niet meer gesupport worden is anders dan niet helemaal niet werken. Kortom wat heb je al geprobeerd? Heb je überhaupt al de bootcamp procedure gestart?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44

GforceNL

Out of memory....

Ik kan bovenstaande bevestigen. Bootcamp weigert een bootable USB te maken van Windows versies lager dan 8. Ik zit nu met precies het zelfde probleem en wil graag mijn Windows 7 licentie omzetten naar Windows 10.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 15:31
Een optie kan zijn met een andere computer of een andere software tool een bootable USB te maken, vervolgens enkel via bootcamp een partitie te maken (of manueel) en zelf via USB opstarten en installeren (option key inhouden bij opstarten en dan USB boot)
Pagina: 1