*knip*
[ Voor 100% gewijzigd door royduin op 30-10-2015 19:47 ]
[ Voor 100% gewijzigd door royduin op 30-10-2015 19:47 ]
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 03-09-2015 19:24 ]
Vaak bu'j te bang!
There's no school like the old school and i'm the headmaster
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
[ Voor 114% gewijzigd door royduin op 30-10-2015 19:47 ]
Nee, het is een gedeelde tuin met huis 1 én huis 3. Dat huis 3 eerder niet bewoond werd, was leuk meegenomen.royduin schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:48:
Het is geen koopwoning dus wat waarbij hoort weet ik niet, het is gewoon een gedeelde tuin met huis 1.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Aannames zijn fataal. Natuurlijk kan het zomaar gebeuren dat zo'n huis eens opgeknapt en weer verhuurd wordt. Aannemen dat dat niet gaat gebeuren is, zeker als dit blijkbaar zó belangrijk voor je is, gewoon naïef en niemand te verwijten behalve jezelf.royduin schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:48:
We hebben destijds gekozen voor dit huurhuis mede dankzij de grote van de tuin (voordat we tekende wisten we dat de buren er geen gebruik van zouden maken). Het is geen koopwoning dus wat waarbij hoort weet ik niet, het is gewoon een gedeelde tuin met huis 1. We zijn er vanuit gegaan dat er met het huis in de tuin niets zou gaan gebeuren, zo liet de verhuurder dit overkomen. Dat blijkt nu niet zo te zijn en dat vinden we jammer.
Het niet hebben van CV of dubbelglas is geen reden voor het onbewoonbaar verklaren van een huis. Als het ding schots en scheef staat, er een halve gevel af ligt of de vloer ergens ingestort is kun je misschien nog een punt maken, en anders moet je gewoon niet zeuren...Een schutting of een andere afscheiding is natuurlijk mogelijk maar gezien de staat van de woning denk ik dat het niet verantwoord is om in de wonen. Daar probeer ik antwoord op te krijgen.
En daar hebben ze dan inderdaad het volste recht toe.Question Mark schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:52:
[...]
Met pech gaan de mensen van huis 1 straks verhuizen, en gaan de nieuwe bewoners ook gebruik maken van de gedeelde tuin.
[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 03-09-2015 19:54 ]
Hangt er vanaf wat de verhuurder als zodanig verhuurt. Als ik het zo zie dan zou ik als verhuurder het perceel door 2 delen en huis 1 verhuren aan iemand zonder tuinbehoefte. Daar kan TS natuurlijk ook op aansturen aangezien huis 1 het op dit moment ook praktisch niet gebruikt en die situatie dus geformaliseerd kan worden.NMe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:52:
En daar hebben ze dan inderdaad het volste recht toe.
[ Voor 120% gewijzigd door royduin op 30-10-2015 20:29 ]
Nou ja, de topicstarter heeft in elk geval zijn huis gehuurd in de wetenschap dat de tuin gedeeld wordt door de bewoners van de drie verschillende woningen. Dat de bewoners van huis 1 daarvanaf zien is mooi meegenomen maar geen garantie voor de toekomst. In het hypothetische geval dat de bewoners van huis 1 verhuizen en er nieuwe bewoners in komen dan valt natuurlijk wel te praten met de eigenaar en te vragen om het gebruiksrecht van de tuin niet meer aan de nieuwe bewoners te verhuren, maar daar zou geen enkele verplichting toe zijn en als er niks over gezegd wordt te zijner tijd wordt de huidige overeenkomst vast aangehouden, waarbij de nieuwe bewoners dus wel degelijk ook hun aandeel in de tuin kunnen claimen.Rukapul schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:00:
[...]
Hangt er vanaf wat de verhuurder als zodanig verhuurt. Als ik het zo zie dan zou ik als verhuurder het perceel door 2 delen en huis 1 verhuren aan iemand zonder tuinbehoefte. Daar kan TS natuurlijk ook op aansturen aangezien huis 1 het op dit moment ook praktisch niet gebruikt en die situatie dus geformaliseerd kan worden.
Een woning die "in slechte staat" is mag best verhuurd worden. Een woning die gevaarlijk is niet. Maar puur op basis van je omschrijving betwijfel ik dat dat hier het geval is, en zelfs als dat wél zo is zou ik het zeker niet op de spits drijven met een huurbaas die nu nog duidelijk met je mee denkt over oplossingen.royduin schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:07:
Naast de huidige situatie ben ik wel in het algemeen benieuwd of iemand antwoord kan geven op mijn vraag?
[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 03-09-2015 20:17 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dat zou natuurlijk al mooi zijn voor TS, maar volgens mij heeft (op korte termijn iig) de verhuurder daar enkel bij te verliezen. Als huis 1 vrij komt, waarom zou het dan met een beperking verhuren, terwijl het hem helemaal niks kost om het zonder die beperking te verhuren, en het hem waarschijnlijk wel meer oplevert (op zijn minst makkelijker te verhuren).Rukapul schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:00:
[...]
Hangt er vanaf wat de verhuurder als zodanig verhuurt. Als ik het zo zie dan zou ik als verhuurder het perceel door 2 delen en huis 1 verhuren aan iemand zonder tuinbehoefte. Daar kan TS natuurlijk ook op aansturen aangezien huis 1 het op dit moment ook praktisch niet gebruikt en die situatie dus geformaliseerd kan worden.
Topicstarter vecht de verkeerde strijd.
Heel verstandig, je eerste reaktie was namelijk niet redelijk.royduin schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:07:
Bedankt voor de antwoorden reacties, misschien overvalt het me wel een beetje omdat ik er net dat ik thuis kwam uit me werk mee geconfronteerd werd. Ik laat het even bezinken.
Naast de huidige situatie ben ik wel in het algemeen benieuwd of iemand antwoord kan geven op mijn vraag?
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
De TS had mazzel. De mazzel is nu weg. Pech, jammer, sneu, maar niks aan te doen.arie_papa schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:47:
Je kunt de gemeente inlichten, of de brandweer en wellicht gaan die de boel inspecteren en met adviezen komen of een verbod. Maar je snapt natuurlijk dat dit niet veel goed doet voor je relatie met de huidige verhuurder.
Daarnaast is en blijft het gewoon een gedeelde tuin. Een gezamenlijk hofje waar jullie privé gebruik van hebben kunnen en mogen maken.
Ik heb ooit aan de andere kant gestaan. Vorige verhuurder had zijn tuin voor 50% aan een achterliggende woning "afgestaan". Die afspraak was niet ons probleem en wij hebben dat gevecht zonder enige moeite noch kosten gewonnen. Alles via de verhuurder geregeld. Burenrelatie ok? Nee natuurlijk niet, maar zij vonden dat ze in hun recht stonden, terwijl het niks meer was dan gewoonterecht.
Wees liever een goede buur en hoop dat het in jullie situatie inderdaad een "tijdelijke" situatie is, voor zolang dat gaat duren in verband met de huurovereenkomst.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
dion_b schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:49:
Misschien hebben de nieuwe buren ook een prima uitziende vrouw/dochter die naast jouw vriendin kan liggen?
Vaak bu'j te bang!
Kijk ook eens in je huurcontract wat je huurt, hoe staat de tuin daar omschreven? Wat staat er op papier qua afspraken?royduin schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:07:
Bedankt voor de antwoorden reacties, misschien overvalt het me wel een beetje omdat ik er net dat ik thuis kwam uit me werk mee geconfronteerd werd. Ik laat het even bezinken.
[ Voor 5% gewijzigd door Mach op 04-09-2015 07:09 ]
DUGG
Dat lijkt me een zaak tussen gemeente en verhuurder, niet tussen TS en verhuurder.Mach schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:09:
Je kunt nog ff het bestemmingsplan raadplegen om te checken of huis 3 formeel wel een woonbestemming, met bouwvlak heeft (www.ruimtelijkeplannen.nl).
Voor het zelfde geld is het planologisch bijgebouw waarin niet mag worden gewoond.
Geef je niet veel kans, maar het is een long shot
Catch a smile out there!
Vaak bu'j te bang!
Heb je deels gelijk in, ware het niet dat als huis 3 geen woonbestemming heeft, de verhuurder de woning wel als zodanig gaat verhuren, TS de gemeente zou kunnen vragen om handhaving van het bestemmingsplan.Glenfiddich schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:05:
[...]
Dat lijkt me een zaak tussen gemeente en verhuurder, niet tussen TS en verhuurder.
DUGG
Zijn bekende kan er net zo goed gratis in zitten.Zodoende mijn verhuurder opgebeld die mij vertelde dat een bekende van hem er tijdelijk in gaat, net zijn huis verkocht en dat het tijdelijk is om "even te overwinteren"
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Zo te lezen is het een (oude?) woning en het lijkt me sterk dat een oude woning in een woonwijk geen woonbestemming zou hebben...Mach schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:33:
[...]
Heb je deels gelijk in, ware het niet dat als huis 3 geen woonbestemming heeft, de verhuurder de woning wel als zodanig gaat verhuren, TS de gemeente zou kunnen vragen om handhaving van het bestemmingsplan.
Daar kan je niet zomaar zeker van zijn. Het kan ook ooit illegaal opgetrokken zijn zonder dat daar ooit een haan naar gekraaid heeft. Je zou niet de eerste zijn die een huis denk te kopen waarna ineens blijkt dat het een schuur is en je er niet mag wonen...NMe schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:47:
[...]
Zo te lezen is het een (oude?) woning en het lijkt me sterk dat een oude woning in een woonwijk geen woonbestemming zou hebben...
[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 04-09-2015 16:18 . Reden: linkje ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik ken dus iemand die in het centrum van een oud stadje woont in wat het best omschreven kan worden als een schuur. Daar terecht gekomen in een noodsituatie en over tijd tot iets huis-achtigs omgeklust. Geen idee of daar technisch gezien gewoond mag worden, maar het is wel typisch een situatie waar je vragen bij kunt stellenNMe schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:47:
[...]
Zo te lezen is het een (oude?) woning en het lijkt me sterk dat een oude woning in een woonwijk geen woonbestemming zou hebben...
Ken jij de vriendin van de TS? Of is dit een aanname?dion_b schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:49:
Misschien hebben de nieuwe buren ook een prima uitziende vrouw/dochter die naast jouw vriendin kan liggen?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Het is een aanname dat TS er vrolijk van wordt iigMandrake466 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:40:
[...]
Ken jij de vriendin van de TS? Of is dit een aanname?
Oslik blyat! Oslik!
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq