Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help!! verloren in het laptopbos...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.222 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje verdwaald :9 Zo veel keus en dingen en pfff..... :X
Kan iemand me helpen? O-)

Wat ga je met je laptop doen?
Het gaat er om dat ik hem mee kan nemen naar school, dus niet te zwaar. Verder wil ik er ook een la in voor de dvd's en cds. Dus ik zou er graag ook mee films kunnen kijken :D

Wat is je budget?
Zo tussen de 700 a 800 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag een degelijk merk

Alvast bedankt aan mijn redder in nood _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:19:
Je bent ook een beetje lui. Je hebt namelijk niet het LAA beleid gelezen voordat je een topic opende. Je geeft onvoldoende aan wat je belangrijk vindt, met jouw eisen zijn alle laptops zo ongeveer geschikt. Ook noem je niet wat je zelf al gevonden hebt en waarom je twijfelt tussen deze laptops. Eigen initiatief mag wel hoor. Anders kun je beter naar de winkel gaan, daar adviseren ze je prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet lui :X het zijn er gewoon te veel en ik ben bang dat ik de verkeerde keus maak. Daarom is de vraag wat raad iemand mij (geen gamer wel een student en een filmliefhebber) aan. Heb naar verschillende laptops gekeken zoals Lenovo, Dell, HP... En die hebben dus hun pluspunten en minpunten wat dus lastig maakt om voor mij een keus te maken. (Keuzes maken is zoiezo niet mijn ding XD)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tussen de 700 en 800 euro met DVD drive en onder de 2,3 kilo:
http://tweakers.net/categ...K9Z7o3yENR539JRysB0BrXWHw

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:35:
Ik ben niet lui :X het zijn er gewoon te veel en ik ben bang dat ik de verkeerde keus maak. Daarom is de vraag wat raad iemand mij (geen gamer wel een student en een filmliefhebber) aan. Heb naar verschillende laptops gekeken zoals Lenovo, Dell, HP... En die hebben dus hun pluspunten en minpunten wat dus lastig maakt om voor mij een keus te maken. (Keuzes maken is zoiezo niet mijn ding XD)
Ja je bent wel lui. Het wordt van je verwacht dat je zelf met een aantal voorkeuren komt qua laptops. Als je dat al niet zelf kan, kan je idd beter naar de winkel gaan.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:55
Zullen we lief blijven voor elkaar? Laat ik het anders brengen: zet helder op een rij waar je naar kijkt en waar je vragen/twijfels over hebt. Dan kun je gericht geholpen worden. Anders leg je de verantwoordelijkheid voor het juiste advies bij de adviseur.

Als ik aangeef dat ik graag op pad wil, maar niet duidelijk ben waarheen, hoe vaak, met welk budget, etcetera, kan het juiste advies variëren tussen 'koop een mercedes' en 'neem de buslijn 2'.

• Volkan1984
Highland schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:57:
Zullen we lief blijven voor elkaar? Laat ik het anders brengen: zet helder op een rij waar je naar kijkt en waar je vragen/twijfels over hebt. Dan kun je gericht geholpen worden. Anders leg je de verantwoordelijkheid voor het juiste advies bij de adviseur.

Als ik aangeef dat ik graag op pad wil, maar niet duidelijk ben waarheen, hoe vaak, met welk budget, etcetera, kan het juiste advies variëren tussen 'koop een mercedes' en 'neem de buslijn 2'.
En wees wat specifieker. Wat is niet te zwaar? Wat is een degelijk merk? Je wilt films kijken op je laptop. Op welke kwaliteit? 720p? 1080p? Wil je de laptop aansluiten op een TV voor de films of wil je kijken op je laptop? Welke beeldmaat voor het scherm van de laptop vind je fijn? Wat voor toetsenbord? Moet er een numeriek deel op zitten of niet? Ga je de interne muis gebruiken of liever een externe muis? Hoe lang moet de accuduur minimaal zijn? Wat is de voorkeur qua OS? Windows/ Linux/ Mac? Moet het een nieuwe laptop zijn of mag het ook een tweedehands zijn? Etc. etc.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:35:
Ik ben niet lui :X het zijn er gewoon te veel en ik ben bang dat ik de verkeerde keus maak.
Je geeft aan dat je verdwaald bent in het "laptopbos", maar je geeft niet aan, welke laptops je bijvoorbeeld zoal bekeken hebt. Welke programma's zal je gebruiken voor school? Ga je CAD-applicaties gebruiken of is Office bijvoorbeeld voldoende? :)

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-11 14:44
Jez.z wat een geneuzel.
even denken... gaat naar school, niet altijd even veel centjes, budget nu 700 euri.. kan volgend jaar wel niks zijn.. nou vooruit, moet tocht 3 jaar mee kunnen.. toch ook maar nieuw dus..

i5 processor, 4Gieg of meer geheugen.. films kijken dus full HD, 15" schermpje toch wel minimum.. ik zou zlef altijd een numpad willen, niet zo handig als een numpad...
dan kom ik wel op eentje waar je lang en veel mee kan.. http://www.vergelijk.nl/n...j4r96ea/#!?expanded=specs

maar een voorbeeld, maar je kunt de filters op van alles instellen dat je leuk denkt nodig te hebben.

Ik zou alleen niet altijd uitgaan van de prijzen op "vergelijk.nl" er zijn ook winkels die er niet op staan, dus er kunnen zelfs nog veel leukere prijzen zijn.. pricewatch hier is ook een bron..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarnemer schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:59:
Jez.z wat een geneuzel.
...
"vergelijk.nl"
Tja, wat moeten we hier mee? Op GoT zit ongeveer een publiek van 500.000 mensen waarvan een flink aantal wel iets nuttigs bij te dragen heeft; de site die jij noemt is voor 16 miljoen mensen en ik denk dat we rustig kunnen zeggen dat sommige reviews daar ook niet echt van het allerhoogte niveau zijn.

Juist als iets lang mee moet; 3 tot 5 jaar (of langer want school), zou ik dus liever een budget iets proberen op te rekken en een model kopen waarvan de garantie goed op orde is, of juist heel draagbaar of met een goede inruilprijs. Logischerwijs kom je dan in de hoek van Apple terecht; als ik V&A mag geloven, zijn tweedehands Airs/Pro's allemaal op & top in orde en krijg je er na een aantal jaar nog vrij veel voor terug; in ieder geval meer dan voor een gemiddelde Asus of HP laptop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
http://tweakers.net/categ...6-Nj0r-SboH-AqLsCLWTJOX8B

Het is maar net wat je prefereert. Meer RAM, een SDD etc.

[ Voor 94% gewijzigd door Luca op 04-09-2015 16:20 . Reden: Verkeerde prijsklasse. ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pas je URL even aan; weet niet of topicstarter buitenlands gewend is maar je linkt ook keyboards met AZERTY & QWERTZ keyboards

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
MAX3400 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:18:
[...]

Pas je URL even aan; weet niet of topicstarter buitenlands gewend is maar je linkt ook keyboards met AZERTY & QWERTZ keyboards
Oeh, scherp! Ik had overigens ook 600-700 gedaan dus het moest sowieso veranderd worden.

• Volkan1984
Waarnemer schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:59:
Jez.z wat een geneuzel.
even denken... gaat naar school, niet altijd even veel centjes, budget nu 700 euri.. kan volgend jaar wel niks zijn.. nou vooruit, moet tocht 3 jaar mee kunnen.. toch ook maar nieuw dus..

i5 processor, 4Gieg of meer geheugen.. films kijken dus full HD, 15" schermpje toch wel minimum.. ik zou zlef altijd een numpad willen, niet zo handig als een numpad...
dan kom ik wel op eentje waar je lang en veel mee kan.. http://www.vergelijk.nl/n...j4r96ea/#!?expanded=specs

maar een voorbeeld, maar je kunt de filters op van alles instellen dat je leuk denkt nodig te hebben.

Ik zou alleen niet altijd uitgaan van de prijzen op "vergelijk.nl" er zijn ook winkels die er niet op staan, dus er kunnen zelfs nog veel leukere prijzen zijn.. pricewatch hier is ook een bron..
Goed verhaal. Zou een i3 niet genoeg zijn? Waarom niet 8GB? Hoeveel geheugen? Waarom full HD en 15"? Omdat jij dat wilt?

Kortom, dit is uit je duim zuigen en nergens op gebaseerd. Puur omdat de TS veel te weinig informatie heeft gegeven.

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
je zou een tablet met docking toetsenbord kunnen doen, bijvoorbeeld van de microsoft surface series.
dit zijn windows tablets met een toetsenbord die je eronder op kan klikken
hierdoor is je "laptop" licht en zit je niet altijd met het toetsenbord
ze zijn licht en zijn ideaal voor schoolgebruik

pece out

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:08
Volkan1984 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:18:
[...]

Goed verhaal. Zou een i3 niet genoeg zijn? Waarom niet 8GB? Hoeveel geheugen? Waarom full HD en 15"? Omdat jij dat wilt?

Kortom, dit is uit je duim zuigen en nergens op gebaseerd. Puur omdat de TS veel te weinig informatie heeft gegeven.
Een i3 zal wel genoeg zijn, heb je gelijk in. 4 GB lijkt mij wel genoeg, maar het (uitbreiden) kost toch niets. Een full hD 15" adviseert hij omdat TS aangeeft dat ie films wil kijken. Dus hij heeft groot gelijk, ga voor een 15", full HD, mat TN paneel.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 21:35
Help!! verloren in het laptopbos...
Je kan beter de titel veranderen in iets beters :)

Lees dit en kom dan terug:
Verder wil ik er ook een la in voor de dvd's en cds. Dus ik zou er graag ook mee films kunnen kijken :D
Zou je dat even willen toelichten want volgens mij bestaat dat niet :P

[ Voor 30% gewijzigd door Ketho op 04-09-2015 18:09 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En gedeeltelijk persoonlijke voorkeur, maar met een SSD is een laptop echt heel veel lekkerder. Ik ga ervanuit dat TS geen zin heeft om zelf een SSD erin te zetten, en dan komen we met bovenstaande uit op:
http://tweakers.net/categ...e056J_pjZec3qfS87z465-Vq_

Als TS wel veel films ook op de HDD wil zetten, dan zal je wel een mechanische HDD nodig hebben in dit budget.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Lekker dit, gebruik de volgende keer de topicreport knop (dat handje bovenaan het topic) als er iets niet schort, dan komt er een modje langs en kijkt of er iets gefixed moet worden. Dit topic is niet meer te redden zonder ingrijpende trashes e.d.

@Irina M, je merkt, de mensen zijn hier veeleisend, maar daarvoor krijg je wel veel goed advies terug. Het enige wat we van je vragen is dat je van te voren al een aantal laptops selecteert, met het liefst ook nog de voor- en nadelen erbij. Dan weet men waar je naar op zoek bent :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.