Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VOB en andere bestanden converteren voor PLEX (Chromecast)

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 17:03
Hallo,
Heb een chromecast aangeschaft, kwam ik er na aanschaf achter dat plex niet ondersteund wordt op mijn Iphone4. Afijn, ik heb een nieuwe telefoon gekocht, maar nu kom ik er achter dat mijn films niet ondersteund worden door plex ;(
Het zijn verschillende bestandsformaten die ik dus (zonder kwaliteitsverlies) wil omzetten van bijv. Vob naar een formaat wat Plex ondersteunt.
Welk format kan ik hier het beste voor gebruiken, en welke software? Wat is het meest universeel formaat?
Dat de kwaliteit van m'n films hetzelfde blijven is voor mij wel erg belangrijk. Moet dan namelijk de originele bestanden weggooien omdat ik niet nog een extra hardeschijf wil kopen.
Ik wil best wel geld uitgeven aan een goede converter maar als het gratis net zo goed kan, dan liever gratis natuurlijk :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FFmpeg is de tool voor media mijns inziens. Zelf draai ik 't via de command line interface onder Linux, maar het is zo populair dat er ongetwijfeld ook mee valt te werken op andere OS-en en via een GUI.

FFmpeg kan via de CLI met `-c copy` (staande voor: Welke codec? Copy alle bitjes plz! Zowel audio als video! [evt. separaat resp. met -c:a en -c:v te specificeren..]) makkelijk transmuxen:

ffmpeg -i videootje.mkv -c copy videootje.vob

FFmpeg detecteert a.d.v. je output-extensie welke muxer en format 'ie moet gebruiken..

Overigens vraag ik me af of je een VOB wel wilt gebruiken.. Plex kan ongetwijfeld handigere formaten aan, maarja, je geeft vrij weinig info wat je huidige bronbestanden zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 03-09-2015 18:16 ]

• saken
Ik ben eigenlijk wel op zoek naar iets met een gemakkelijke interface...
Heb veel gelezen over AVS Video Converter, maar die schijnt veel te lijken op die van Xilisoft en Pavtube?
Als ik zoek op "best video convert program 2015" word ik niet veel wijzer.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fish pakt meestal handbrake. Het zal onder water mischien ook wel ffmpeg gebruiken

Er was ook iets als super oid, maar daar kwam een boel rommel mee met de installatie (ask geouwehoer enzo)

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 03-09-2015 18:18 ]

Iperf

• saken
Bronformaten zijn voornamelijk VOB. Dat kan Plex (nog?) niet aan. Van de ene kant vind ik eht ook wel zonde dat ik mn source files weg ga gooien maarja.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fish schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:17:
Fish pakt meestal handbrake. Het zal onder water mischien ook wel ffmpeg gebruiken
Handbrake is ook een goeie inderdaad.. Alleen wel zorgen dat je daadwerkelijk aan 't transmuxen bent i.p.v. transcoden ;)
saken schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:19:
Bronformaten zijn voornamelijk VOB. Dat kan Plex (nog?) niet aan. Van de ene kant vind ik eht ook wel zonde dat ik mn source files weg ga gooien maarja.
Ah, van VOB naar iets anders.. Tja, ach, zolang je transmuxt, ben je alleen de container aan 't veranderen.. Beeld en geluid blijft origineel, als in, geen recoding en geen dataverlies e.d.

[ Voor 42% gewijzigd door Osiris op 03-09-2015 18:21 ]

Pagina: 1