Lenovo Thinkcentre 10AB screensaver te snel + Recovery alert

Pagina: 1
Acties:

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Mijn Lenovo Thinkcentre 10AB heeft welbekende voorgeinstalleerde Lenovo software.
op zich prima software, alleen twee eigenschappen beginnen mij te frustreren.

De Lenovo beeldscherminstellingen zet de screensaver standaard op 1 minuut, veel te snel.
Eenmaal aangepast in het beelscherm menu staat deze weer op 1 minuut na een restart.

Elke 5 minuten krijg ik rechts onder in het scherm een pop-up met een 'ding-dang-dong' signaal.
Hierin de melding een Lenovo_Recovery alert dat mijn Recovery Q-drive te vol is voor een back-up.
Back-up van belangrijke files doe ik via Dropbox en een recovery drive(ruimte) heb ik simpel niet.
Dus uitzetten die oneindige melding. Maar hoe? Ik kan nergens iets uitzetten in de Lenovo software.
Ik heb in Win 10 het tijdschema voor back-ups al op 'uit' staan, maar ook dit mag niet helpen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Software van Lenovo deinstalleren? Lenovo bellen?

Ik heb geen Lenovo laptop voor mijn neus staan dus weet niet precies wat/waar je allemaal kan instellen met dat spul maar het eerste aanspreekpunt is toch gewoon de helpdesk van de fabrikant en/of de verkopende partij?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Theo74 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:05:
Mijn Lenovo Thinkcentre 10AB heeft welbekende voorgeinstalleerde Lenovo software.
op zich prima software, alleen twee eigenschappen beginnen mij te frustreren.

De Lenovo beeldscherminstellingen zet de screensaver standaard op 1 minuut, veel te snel.
Eenmaal aangepast in het beelscherm menu staat deze weer op 1 minuut na een restart.
[google=lenovo screensaver 1 minute] levert op:
https://forums.lenovo.com...of-being-idle/ta-p/414093
Elke 5 minuten krijg ik rechts onder in het scherm een pop-up met een 'ding-dang-dong' signaal.
Hierin de melding een Lenovo_Recovery alert dat mijn Recovery Q-drive te vol is voor een back-up.
Back-up van belangrijke files doe ik via Dropbox en een recovery drive(ruimte) heb ik simpel niet.
Dus uitzetten die oneindige melding. Maar hoe? Ik kan nergens iets uitzetten in de Lenovo software.
Ik heb in Win 10 het tijdschema voor back-ups al op 'uit' staan, maar ook dit mag niet helpen.
[google=lenovo recovery partition full] levert ook veel ogenschijnlijk nuttige hits op, dus daar zit vast wat tussen.

Ergo: Vertel wat jij al hebt gedaan, dan hoeven we niet elke Google hit voor je aan te dragen waarop jij dan antwoord: "Nee, dat heb ik al getest, werkt niet."

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Theo74
Voordat iemand denkt aan accute radiostilte, ik ben in de tussentijd niet in staat geweest om onderbouwd te reageren en kom hier z.s.m. op terug.

• Theo74
Dank een ieder voor de eerste aangedragen oplossingen.

De Recovery Alert voor de Q-Driveblijft meldingen geven, ondanks de geadviseerde veranderingen in HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policieseen met een nieuw DWord: NoLowDiskSpaceChecks in Hex 1.

De Screensaver welke na 10 seconden blijft na elke update ook gewoon terug komen. Ik kan de instelling van "Minder dan 1 minuut" op "Nooit" zetten en dan blijft dit ook zo, maar na een Windows/Lenovo update staat de instelling weer op "Minder dan 1 minuut"
De bovenstaande shortcuts naar de adviezen binnen de Lenovo site mochten niet baten, hier kan ik niets mee. Er wordt ingegaan op het probleem dat men uberhaupt geen aanpassing kan doen en dat kan ik wel.

Zelf heb ik 6 weken geleden beiden klachten op het Lenovo forum gezet en die zijn royaal bekeken door de forumleden, alleen reageerd er niemand.
Misschien is het daarom toch handiger dat ik de Lenovo Helpdesk zal bellen, want het lijkt allemaal wat minder makkelijk op te lossen.

• Theo74
Lenovo helpdesk herkende beiden klachten niet, nooit eerder gehoord.
Dat deze klachten ruimschoots binnen het eigen Lenovo forum aanwezig zijn kon men begrijpen, want hier houdt Lenovo zich zelf niet mee bezig.
De tip van Lenovo was om alle Lenovo specifieke software te verwijderen en opnieuw te installeren. Ja, dat zijn nog eens adviezen...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Theo74 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:58:
Lenovo helpdesk herkende beiden klachten niet, nooit eerder gehoord.
Dat deze klachten ruimschoots binnen het eigen Lenovo forum aanwezig zijn kon men begrijpen, want hier houdt Lenovo zich zelf niet mee bezig.
De tip van Lenovo was om alle Lenovo specifieke software te verwijderen en opnieuw te installeren. Ja, dat zijn nog eens adviezen...
Tja, dat is het beste advies wat ze kunnen geven lijkt mij. Overigens heeft MAX3400 dat ook al aangedragen...misschien gewoon even doen?

Desnoods alleen de Software Updates software weer installeren op je Lenovo...die kan dan ook al je Lenovo Software/Drivers eventueel toevoegen.
Pagina: 1