• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 11:34
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Mijn laptop start zeer sloom op na de Windows 10 upgrade terwijl ik een SSHD heb. Het lijkt erop dat de laptop het SSD gedeelde helemaal niet meer gebruikt.

Ook sluit mijn laptop soms niet af. Windows sluit dan af maar mijn fans blijven doordraaien.

Ik heb ASUS al gebeld en hun antwoord is gewoon heel standaard: "Zet de laptop terug naar fabrieksinstellingen." Dit gaat niet omdat ik de laptop elke dag nodig heb om projecten te maken voor mijn studie.

Kan iemand mij helpen met dit probleem, of zijn er meer die dit probleem hebben?
Het gaat trouwens om ASUS Transformerbook TP500LN.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je de laptop elke dag nodig hebt voor belangrijke zaken, dan lijkt het me dat je een betrouwbare laptop wil.
Dus dan is de optie om terug te gaan naar 8.1 heel logisch. Je klikt op die knop "terug naar windows 8.1" en klaar ben je.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Windows up to date?
Bij Hardware beheer geen driver issues of uitgeschakelde hardware?

Wat heb je verder zelf al gevonden en geprobeerd?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cflokkie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:57:
Dit gaat niet omdat ik de laptop elke dag nodig heb om projecten te maken voor mijn studie.
Sorry, maar dit vind ik een rare redenatie. Asus wil jouw graag helpen en probeert een optie met je te realiseren en dan zeg je "kan niet want geen tijd".

Heb je ook "geen tijd" als morgen de kat over je laptop pist? Of de bliksem inslaat op een niet-geaard stopcontact met de laptop erin? Nee, dan mag Asus ineens wel de benen uit het lijf lopen om je wel te helpen zeker?

Asus wil helpen. Jij bent niet technisch (genoeg) om het probleem zef op te lossen. En dan moeten/mogen nu de Tweakers je uit de brand helpen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

MAX3400 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:31:
[...]

Sorry, maar dit vind ik een rare redenatie. Asus wil jouw graag helpen en probeert een optie met je te realiseren en dan zeg je "kan niet want geen tijd".

Heb je ook "geen tijd" als morgen de kat over je laptop pist? Of de bliksem inslaat op een niet-geaard stopcontact met de laptop erin? Nee, dan mag Asus ineens wel de benen uit het lijf lopen om je wel te helpen zeker?

Asus wil helpen. Jij bent niet technisch (genoeg) om het probleem zef op te lossen. En dan moeten/mogen nu de Tweakers je uit de brand helpen?
Ja, want Tweakers is toch een gratis helpdesk met alwetende nerds die kristallen bollen hebben waarin ze elk probleem en bijbehorende oplossing kunnen zien? |:(

Gelukkig ben ik zo te zien niet de enige die een beetje moe wordt van users die niets zelf willen doen en verwachten dat ze van een Tweaker een 'single click solution' krijgen. En dan ook niet het verschil weten tussen "na" en "naar"...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
"Titel: Windows 10 start sloom op naar de FREE upgrade."

Tsja, dan had je voor de PAID upgrade moeten kiezen, die is wel snel 8)7

ontopic:

Opstarten/booten: kijk eens in je BIOS of alles goed staat AHCI, fast boot, RAID, anders ook even bij Asus checken of er specifieke Windows 10 SATA drivers zijn.

Afsluiten: Zet in Windows eens verbose aan , dan zie je welke service er niet kan sluiten tijdens Windows afsluiten. Hierna kan je beter trouble shooten op de applicatie die dwars ligt

extra: Check eens wat de gezondheid is van je SSD ? (vergezocht, maar er bestaat een hele kleine mogelijkheid dat je schijf corrupt/defect is)

[ Voor 13% gewijzigd door Breezers op 03-09-2015 17:49 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gezien het feit dat 't een "Transformer Book" is en het zowel met opstarten als ook het afsluiten niet lekker gaat lijkt me dat WIndows moeite heeft met het powerschema van dat apparaat.

Begin eens met in het BIOS alles aangaande energiebeheer terug te zetten naar de default waardes en doe dat zelfde óók in Windows.

Een "Graphics Adapter" doet overigens véél met powerschema's, dus die driver zou je ook eens goed kunnen gaan bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 03-09-2015 18:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1