Marantz PM16, B&W CM8's versterker klikt niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste tweakers,

Ik had voor de zomervakantie een prachtig setje B&W CM8(s1) spelen op een Marantz PM16.
Die was aangesloten op mijn laptop waarop ik Qobuz stream met :X een tulp --> 3,5mm jack.

Dat kon ik niet langer over mijn hart verkrijgen dus heb ik gister een Bluesound Node via's marktplaats gekocht. Toen kwam ik vandaag thuis vol enthousiasme om die aan te sluiten maar mijn versterker gaat opeens niet meer aan...
Normaal klik ik gewoon de powerbutton aan en dan na een paar seconden hoor ik een klikje/tikje (relais) en dan springt hij aan. Nu hoor ik dat klikje niet meer en doet hij dus niks. Ik weet niet precies wat dit is? Ik kan het via google niet echt vinden omdat ik niet weet wat het probleem zou kunnen zijn...
Het lampje, voor zo ver zichtbaar springt trouwens ook niet aan. Wat zou de logische stap zijn om te maken wanneer de relais niet werkt?

Ik ben sinds begin van de zomer 2,5 maand niet meer thuis geweest dus hij heeft even stil gestaan.
Daarnaast weet ik niet of dit relevant is maar af en toe als ik de versterker aanzet vliegt mijn stop er wel eens uit, dan zet ik gewoon de stop weer om en dan is alles prima.

Is er iemand die licht zou kunnen schijnen op deze situatie?

Cheers!
Joost.

[ Voor 3% gewijzigd door joost18 op 04-09-2015 13:39 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
af en toe als ik de versterker aanzet vliegt mijn stop er wel eens uit, dan zet ik gewoon de stop weer om en dan is alles prima.
Klinkt nogal als een spannings probleem in je versterker. Die heeft misschien zijn laatste adem nu uitgeblazen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• joost18
Het rare is wel dat toen ik weg ging 2,5 maand geleden er niks aan de hand was, er is tussendoor niemand bij mij thuis geweest en nu doet hij het niet meer :S

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
joost18 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:43:
Het rare is wel dat toen ik weg ging 2,5 maand geleden er niks aan de hand was, er is tussendoor niemand bij mij thuis geweest en nu doet hij het niet meer :S
2,5 maand weggeweest. Zit de stekker wel in het stopcontact? ;)

• joost18
Haha ;) Ja, dat wel...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toevallig een spanningspiek op het lichtnet gehad tijdens je afwezigheid (blikseminslag bijvoorbeeld)? Met een béétje geluk is dan alleen de zekering van je versterker stuk, met wat pech.....

Sowieso kun je tijdens zo'n lange afwezigheid beter al dat soort apparatuur loskoppelen. Het moment van "stuque" gaan is dan wat makkelijker te bepalen én je sluit er ook een hoop sluipverbruik mee uit tijdens je vakantie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• joost18
Dat zou kunnen, ik weet het niet. Als ik de versterker open schroef kan ik dat wel ergens zien?

Goede tip, heb je idd wel gelijk in. Zal ik in het vervolg doen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41

DjVe

Hatsaflats!

Om te beginnen: haal alles eens los, pak je versterker op en sluit hem eens aan op een stopcontact in de keuken (ofzo). Start die dan wel door?

• joost18
Dat werkt helaas niet :S

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Had laatst toevallig een vergelijkbaar probleem met mijn Marantz SR4300, daar bleek een soldeerpuntje van het relais afgebroken te zijn (waar de klik normaal gesproken ook vandaan komt).

Ik zou hem dus even open schroeven (mochten alle andere suggesties niet helpen) en het printplaatje waar de voeding op aangesloten zit uitbouwen en kijken of er inderdaad soldeerpuntjes zijn afgebroken, even opnieuw aanstippen en je kunt weer even vooruit :)

fotoblog

• joost18
Ik heb wel ervaring met pc's, laptop, ed. maar (nog) niet met versterkers.
Ik zou dus niet precies weten waar ik zou moeten kijken, kan het ook niet echt vinden online...

• ViolatoR
maak anders even wat duidelijke foto's van de binnenkant, mss kunnen we dan verder helpen

fotoblog

• joost18
Ik heb hem gister open geschroefd in de hoop met mijn leken kennis/oog toch te kunnen zien wat er mis zou zijn.

En het was gelukkig gewoon een kapotte zekering!
Even een nieuwe gehaald (bij utrechtradiocentrum, wat een geweldige winkel!) erin gezet en hij leeft weer!

Bedankt voor alle hulp :)

• ViolatoR
Mooi dat het gefixed is!

fotoblog

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 10:06
Yep, en thanks voor het terugmelden :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1