Intel socket 1155 koeler moeilijk te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 22:39
Update 16.55u: uiteindelijk is het gelukt 8) een tip van mijn broer was om de pinnetjes aan de achterkant vast te houden met een tang en dan de zwarte pennen te draaien. Dit bleek dus te werken en op deze manier schoten ze zo los en is de koeler dus losgekomen ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals de titel zegt, probeer ik op dit moment de stock koeler van een Intel Core i5 3330 te verwijderen om deze te vervangen voor een stiller exemplaar.

Ik heb de instructies van Intel bekeken en dit leek me op het eerste gezicht redelijk eenvoudig. Je zou de vier zwarte pennen (zie foto, klikbaar) een kwartslag tegen de klok in moeten draaien (is dus al gedaan) en dan omhoog trekken, zodat de plastic pinnetjes uit de schroefgaten in het moederbord komen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1wkTkHNjfa0EsFGqcMlXuP7q/medium.jpg

Helaas lijkt het onmogelijk om deze omhoog te trekken, en weet ik dus op dit moment niet hoe ik de koeler los krijg. Iemand wellicht een idee?

Zoeken op internet levert meestal adviezen op om dus die instructies van Intel op te volgen, wat natuurlijk logisch is, maar in dit geval niet lijkt te werken. Andere adviezen zijn om de pinnetjes aan de andere kant van het moederbord af te breken/knippen en vervolgens de koeler loshalen, maar ik weet niet of dit zo'n goed idee is en het lijkt mij dat je het moederbord dan kan beschadigen.

Het gaat overigens om een MSI B75MA-P45 in combinatie met Intel Core i5 3330 en dus de standaard koeler. Ik heb de koeler er niet zelf opgezet, maar deze combinatie van onderdelen zo tweedehands gekocht. Het werkt op zich prima, maar ik heb liever een wat stillere koeler (ook al gekocht).

[ Voor 10% gewijzigd door -Eraser- op 03-09-2015 16:58 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:50
Het moederbord loshalen en de pinnen aan de andere kant helpen is toch wel een goede tip. Dan zie je in ieder geval wat aan die kant gebeurd of aan de hand is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• -Eraser-
Bedankt, ik had inderdaad zelf al gekeken. Het moederbord loshalen was in mijn geval niet nodig, aangezien ik er via de andere kant van de kast ook bij kan. Dit ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DVCQwePOsK0VuU2KfN7Ohm24/full.jpg

Dat zwarte pinnetje zou je dus omhoog moeten kunnen trekken, en duwt de witte pinnetjes naar buiten om vast te klemmen.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Op je foto zitten ze nog vast, zaten ze wel vast? 8)7

• -Eraser-
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:24:
Op je foto zitten ze nog vast, zaten ze wel vast? 8)7
Ze zaten inderdaad vast en op de foto zijn ze al een kwartslag tegen de klok in gedraaid om ze los te krijgen ;)

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
-Eraser- schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:26:
[...]
Ze zaten inderdaad vast en op de foto zijn ze al een kwartslag tegen de klok in gedraaid om ze los te krijgen ;)
Het zijn idd K*T dingen om los te halen, als je de draai dingen is een beetje heen en weer beweegt kijk is of je ze dan wel los krijgt, misschien wat druk zetten op het zwarte pinnetje met een schroevendraaier?

• -Eraser-
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:27:
[...]

Het zijn idd K*T dingen om los te halen, als je de draai dingen is een beetje heen en weer beweegt kijk is of je ze dan wel los krijgt, misschien wat druk zetten op het zwarte pinnetje met een schroevendraaier?
Nog maar eens een poging gedaan, maar helaas nog niet gelukt. Kan me niet voorstellen dat ze zo vast horen te zitten eigenlijk, wat ik van andere mensen hoor is dat ze zo los moeten komen bij het draaien...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die schieten zo los hoor.Duim en wijsvinger erom klein beetje trekken en los.
Draai je niet de verkeerde kant op ?

• -Eraser-
Update 16.55u: uiteindelijk is het gelukt 8) een tip van mijn broer was om de pinnetjes aan de achterkant vast te houden met een tang en dan de zwarte pennen te draaien. Dit bleek dus te werken en op deze manier schoten ze zo los en is de koeler dus losgekomen ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
KillerAce_NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:36:
Die schieten zo los hoor.Duim en wijsvinger erom klein beetje trekken en los.
Draai je niet de verkeerde kant op ?
Dat zou ik dus ook verwachten. Dit is wat ik doe:

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/processors/sb/img/resettingpushpins1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/processors/sb/img/resettingpushpins2.jpg

http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-032036.htm

[ Voor 66% gewijzigd door -Eraser- op 03-09-2015 17:13 ]

Pagina: 1