Dubbel check nieuwe game/multimedia systeem

Pagina: 1
Acties:

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-nieuwste games fatsoenlijk kunnen spelen (ultra settings, Full HD)
-downloaden, uitpakken en streamen van bluray films
-multimedia

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zat eerst naar een MSI gs60 te kijken voor 1800. Dus jullie begrijpen waarom ik (aangezien ik toch weinig onderweg ben) voor een desktop heb gekozen. Wat ik nu heb staan is een core duo e6700 en al uit het jaar 2006. Dus het mag 1000 maar ook best 1500 als ik daarmee wat jaren vooruit kan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Beelscherm en speakers. Toetsenbord is een dingetje. mag best een nieuwe, liefst mechanisch waar ik snel mee kan typen (belangrijker dan gamen). Voor de rest alle componenten nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn wishlist.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Sta open voor alle suggesties. In principe wil ik mijn lijst laten checken, eventueel aanvullingen.
Voornamelijk de behuizing mag wel kritisch naar gekeken worden. Aangezien ik nog wel eens een dvd of cd wil branden moet er een dvd-bay inzitten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wellicht in de nabije toekomst.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

-Misschien achterlijke vraag, maar moet ik aparte wifi module nemen om bijvoorbeeld kodi te bedienen via mijn adroid? Aangezien ik een kabel heb lopen naar mijn TV wil ik kodi gebruiken en via mijn telefoon bedienen.
-als ik de pc uiteindelijk aansluit op een receiver, geeft het moederbord dan 5.1 geluid?

Hieronder mijn wishlist;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 6600K Boxed€ 258,95€ 258,95
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 364,95€ 364,95
1Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB€ 95,-€ 95,-
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 112,95€ 112,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
1Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard qwerty€ 122,-€ 122,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 53,95€ 53,95
1LG GH24NSC0 Zwart€ 12,60€ 12,60
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.343,25

Alvast bedankt voor de reactie! 8)

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Een AMD r9 390, iets meer futures proof

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Topicstarter
PC4Ukopen schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:55:
Dank!
Wat maakt de kaart meer future proof? In de benchmarks zie ik niet veel verschil.

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11 14:11
Omdat de AMD meer geheugen heeft zal hij (denk ik) bedoelen, het stroomverbruik van de GTX970 ligt echter alleen STUKKEN lager. Qua prestaties zit er niet veel verschil in.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Als nog zou ik die AMD R9 390 nemen, met het oog op DX12 is dat toch iets meer future proof.

• michiel.686
Beide kaarten ondersteunen een groot deel van de DX12 functies en ik heb nog geen test kunnen vinden dat de ene kaart beter is dan de andere daardoor. Er zijn ook nog (bijna) geen games die DX12 ondersteunen op dit moment, dus ik ben erg benieuwd naar je motivatie?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Mooi houden zoo. Die r9 390 is gemaakt om op 4k te gamen dat geheugen van 8gb krijg je in 10 jaar niet vol met decent framerates mooi houden zoo..

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
michiel.686 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:05:
Beide kaarten ondersteunen een groot deel van de DX12 functies en ik heb nog geen test kunnen vinden dat de ene kaart beter is dan de andere daardoor. Er zijn ook nog (bijna) geen games die DX12 ondersteunen op dit moment, dus ik ben erg benieuwd naar je motivatie?
Inderdaad ondersteunen beide kaarten een (groot) deel van DX12 en is er momenteel niets te zeggen over de uiteindelijke ondersteuning omdat die nog niet vaststaat.

Ben daarom ook zeer benieuwd naar die motivatie :-)

• dylan111111
  • Nu online
Mede door dit bericht: tweakers.net/nieuws/105049/oxide-maxwell-gpus-ondersteunen-asynchronous-compute-niet-echt.html
Heb ik meer vertrouwen in AMD met ondersteuning tot DX12, ook staat AMD een stuk dichter bij de ontwikkeling dan NV met DX12.
Als je "meer" future proof wilt zijn pak je die AMD kaart is mijn mening.

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
PC4Ukopen schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:55:
Waarom precies? Heb nog weinig benchmarks gezien die aangeven dat de 8gb Bram ook maar iets toevoegen an die kaarten. Eerder benchmarks die zeggen dat het leuk staat maar weinig toevoegt en het meer voor je eigen 'gevoel' leuk is :p

En op basis van een benchmark over synchroniseren computing al conclusies trekken is wat voorbarig wat mij betreft. Over dx12 is nog weinig te zeggen met betrekking tot echte game performance. Sterker nog, Google het issue maar eens en je zal inmiddels ook artikelen tegenkomen die juist aangeven dat die test niet representatief is om reden x of y.

Zie ook http://wccftech.com/nvidi...ist-features-explained/4/

Echter denk ik dat de 390 een hele goeie keuze is :9 Prijs kwaliteit verhouding is erg stevig :)

[ Voor 51% gewijzigd door Brutal1ty op 04-09-2015 09:05 ]

• michiel.686
dylan111111 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:05:
Mede door dit bericht: tweakers.net/nieuws/105049/oxide-maxwell-gpus-ondersteunen-asynchronous-compute-niet-echt.html
Heb ik meer vertrouwen in AMD met ondersteuning tot DX12, ook staat AMD een stuk dichter bij de ontwikkeling dan NV met DX12.
Als je "meer" future proof wilt zijn pak je die AMD kaart is mijn mening.
Als je even verder gelezen had, had je ook gelezen dat dit komt door een verkeerde implementatie van de benchmark software..

Maar buiten dit, over 2-3 jaar zijn beide kaarten waarschijnlijk alweer verouderd. Ik denk dat ik alleen al aan stroombesparing met de Nvidia kaart een groot deel van een nieuwe kaart kan financieren..

• dylan111111
  • Nu online
Waarom precies? Heb nog weinig benchmarks gezien die aangeven dat de 8gb Bram ook maar iets toevoegen an die kaarten. Eerder benchmarks die zeggen dat het leuk staat maar weinig toevoegt en het meer voor je eigen 'gevoel' leuk is :p
Als je nog eens mijn reactie leest die ik boven je plaatste.
Ook als je van plan bent om later crossfire/sli te draaien kan je beter de AMD R9 390 8Gb versie pakken.

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
dylan111111 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:06:
[...]

Ook als je van plan bent om later crossfire/sli te draaien kan je beter de AMD R9 390 8Gb versie pakken.
Die ken ik al, lees de mijne na de edit ook nog eens :P Wel eens met Crossfire idd. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brutal1ty op 04-09-2015 09:07 ]

• dylan111111
  • Nu online
Die ken ik al, lees de mijne na de edit ook nog eens :P
Beetje jammer dat je 10min later je reactie wijzigt waardoor mijn andwoord niet "accuraat" is ;)

Maar goed, als de tweaker in kwestie op full-hd gaat spelen kan je wel een gtx 970 nemen, als je later op een hogere resolutie wilt gamen dan zou ik voor die AMD gaan :)

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:21

Nogne

>.<

michiel.686 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:00:
[...]
Als je even verder gelezen had, had je ook gelezen dat dit komt door een verkeerde implementatie van de benchmark software..
Bron? Ik heb het artikel, en meeste comments doorgelezen. Maar het is veel onderbuik gevoel wat er word gesproken, en als iemand verwijst naar een artikel (bijv: arstechnica) dan gaat het er over dat AMD toch meer toekomst gericht is.

PS/XBL: Nogne

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
dylan111111 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:06:
[...]
Niet dat ik me in bovenstaande discussie wil mengen maar.
GPU nagenoeg gelijk Beide hebben voordelen en nadelen. Bus, Vram, energieverbruik. Nogmaals prestaties nagenoeg hetzelfde.

Waar ik me wel in wil mengen is het slingeren met woorden als toekomst, hogere resolutie (4K), dx12 en crossfire/sli.

Er vanuit gaande dat je NU een systeem koopt en de toekomst toch minimaal 2-3 jaar vooruit is.
1 Als je in de ''toekomst'' crosfire/sli wil gaan draaien doe je dat niet met je dan verouderde R9 of 970. Het is dan goedkoper om 1 nieuwe GPU aan te schaffen.
2 Tegen de tijd dat je een nieuw scherm koopt/4k wilt gaan gamen is het wederom (zeer waarschijnlijk) tijd voor een GPU upgrade. 4K. is nu simpelweg niet interesant (prijstechinsch).
3 Dan nog DX12. Werkelijk nu al? zelfde als hierboven. Tegen die tijd schaf je al een nieuwe GPU aan (zou me verbasen wanneer zowel amd als NV het dan niet opgelost hebben.

Ik snap dat het goed is om discussies op gang te brengen zodat ts ook meerdere opties kan overwegen. imo zijn de redenen die ik tot nu toe gelezen heb ongegrond. helemaal als er over de ''toekomst'' gesproken wordt.
Een goede reden om nu een 390 aan te raden is wanneer ts gamed op meer dan 1080P. Aangezien er niks is prijsgegeven over de monitor die meegenomen wordt kunnen we niet heel erg passend advies geven.

Het geven van info. over mee te nemen onderdelen is belangrijk maar zoals vaak achterwege gelaten.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De eerste DX12 games zullen ook nog wel op zich laten wachten. Tegen die tijd zijn er GPU's die de volledige spec van DX12 wel ondersteunen. Nu al een kaart kiezen om optimaal gebruik te kunnen maken van DX12, terwijl de meeste games uberhaupt nog geen DX12 support krijgen (kijk eens hoe lang DX11 support duurde...) is een beetje voorbarig, imo. Neem nu een GTX 970 en upgrade je GPU over een jaar of 2 a 3, dan is DX12 ook volledig supported door de GPU's en verwacht ik de eerste DX12 games pas.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als je even naar nu kijkt:

1080p Ultra
http://nl.hardware.info/p...ips?tcId=370&specId=16594

4K medium
http://nl.hardware.info/p...ips?tcId=370&specId=16595

De R390 is net ietsje sneller dan de GTX970, maar zet daar wel een fiks hoger verbruik tegenover. Of jij stilte en verbruik belangrijk vindt is aan jou om te beslissen.

*Toekomstbestendigheid is een illusie in hardwareland. Misschien wel, misschien niet beter dan X of Y. Zeker weet niemand hier het, en je kaart zal zeker niet opeens nutteloos worden omdat feature Y wel of niet ondersteund wordt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• michiel.686
Leijenaar schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:28:
[...]

Niet dat ik me in bovenstaande discussie wil mengen maar.
GPU nagenoeg gelijk Beide hebben voordelen en nadelen. Bus, Vram, energieverbruik. Nogmaals prestaties nagenoeg hetzelfde.

Waar ik me wel in wil mengen is het slingeren met woorden als toekomst, hogere resolutie (4K), dx12 en crossfire/sli.

Er vanuit gaande dat je NU een systeem koopt en de toekomst toch minimaal 2-3 jaar vooruit is.
1 Als je in de ''toekomst'' crosfire/sli wil gaan draaien doe je dat niet met je dan verouderde R9 of 970. Het is dan goedkoper om 1 nieuwe GPU aan te schaffen.
2 Tegen de tijd dat je een nieuw scherm koopt/4k wilt gaan gamen is het wederom (zeer waarschijnlijk) tijd voor een GPU upgrade. 4K. is nu simpelweg niet interesant (prijstechinsch).
3 Dan nog DX12. Werkelijk nu al? zelfde als hierboven. Tegen die tijd schaf je al een nieuwe GPU aan (zou me verbasen wanneer zowel amd als NV het dan niet opgelost hebben.

Ik snap dat het goed is om discussies op gang te brengen zodat ts ook meerdere opties kan overwegen. imo zijn de redenen die ik tot nu toe gelezen heb ongegrond. helemaal als er over de ''toekomst'' gesproken wordt.
Een goede reden om nu een 390 aan te raden is wanneer ts gamed op meer dan 1080P. Aangezien er niks is prijsgegeven over de monitor die meegenomen wordt kunnen we niet heel erg passend advies geven.

Het geven van info. over mee te nemen onderdelen is belangrijk maar zoals vaak achterwege gelaten.
Helemaal mee eens.. Je koopt een kaart om NU mee te gamen en de huidige prestatieverschillen zijn miniem. Mijn persoonlijke keuze zou een GTX970 zijn puur vanwege het lage stroomverbruik. Of er nu merk A of B op zou staan maakt mij echt niet uit, over 2-3 jaar wordt deze toch weer vervangen en dan valt de keuze misschien wel op een ander merk, afhankelijk wie dan het beste aanbod heeft. Ik zou nu gaan voor het lage stroomverbruik en die besparing weer gebruiken voor een toekomstige kaart.
Pagina: 1