• RickU09
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 07:25
Ik zoek een?
Nieuwe receiver ter vervanging van mijn TX-NR609.

Wat is je budget?
550,- Maximaal

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil films en series kijken met goed geluid liefst voorbereid op 4K en atmos.
Ik heb een Onkyo TX-NR609 gehad maar deze is stuk. (HDMI board defect). Ik heb Bose 301 series 2 speakers als L/R front, deze wil ik mogelijk ook aanschaffen als L/R rear. Een center speaker moet worden aangeschaft (momenteel een Sony ss cn 10, zeer slecht geluid) Ik heb een Inkel MA-610 aan een 15" BR-woofer hangen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik een TX-NR646 in gedachte gehad maar door de extreem slechte service van Onkyo wil ik liever niks meer met dit merk te maken hebben.

Welke audio guru kan mij helpen met dit vraagstuk?
Jullie worden alvast bedankt :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Qua reciever: Kijk én luister eens naar een reciever uit de Yamaha Aventage serie. Als je een model uit de lijn van vorig jaar óf zelfs 2013 pakt dan kun je érg leuke dingen aanschaffen voor het bedrag wat jij hierboven noemt.

pricewatch: Yamaha Aventage RX-A830 Zwart

Is nét een paar tientjes boven je max. budget maar de RX-A820 is volgens mij ook nog wel te vinden als je even zoekt (óf je onderhandelt die paar tientjes er uit bij de aanbieder).

Speakers waag ik me hier niet aan om daar advies over te geven, sowieso is dat érg persoonlijk en bovendien lastig omdat de akoestische gegevens van jouw woonsituatie anders zijn dan.......

De service van Onkyo vind ik persoonlijk overigens best goed, zeker aangaande die HDMi bordjes die regelmatig overlijden. Voor wat ik er van hoor worden die dingen eigenlijk altijd onder coulance vervangen, ook bij apparaten die al uit de garantie zijn.
Neemt uiteraard niet weg dat je liever helemaal niet ziet dat die dingen zo'n hoog uitvalpercentage hebben, maar slechte services... Nee.

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 03-09-2015 16:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• RickU09
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 07:25
wimmel_1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:26:
Qua reciever: Kijk én luister eens naar een reciever uit de Yamaha Aventage serie. Als je een model uit de lijn van vorig jaar óf zelfs 2013 pakt dan kun je érg leuke dingen aanschaffen voor het bedrag wat jij hierboven noemt.

pricewatch: Yamaha Aventage RX-A830 Zwart

Is nét een paar tientjes boven je max. budget maar de RX-A820 is volgens mij ook nog wel te vinden als je even zoekt (óf je onderhandelt die paar tientjes er uit bij de aanbieder).

Speakers waag ik me hier niet aan om daar advies over te geven, sowieso is dat érg persoonlijk en bovendien lastig omdat de akoestische gegevens van jouw woonsituatie anders zijn dan.......

De service van Onkyo vind ik persoonlijk overigens best goed, zeker aangaande die HDMi bordjes die regelmatig overlijden. Voor wat ik er van hoor worden die dingen eigenlijk altijd onder coulance vervangen, ook bij apparaten die al uit de garantie zijn.
Neemt uiteraard niet weg dat je liever helemaal niet ziet dat die dingen zo'n hoog uitvalpercentage hebben, maar slechte services... Nee.
Betreft de service van Onkyo,
Dat is COMPLEET een andere ervaring dan die van mij dus 8)7
Mijn versterker is bij Audio Service Elst ter reparatie aangeboden geweest en daar was het 400,- Euro voor de reparatie. Ik verwacht hem deze week ongerepareerd terug.

Tevens reageert Onkyo ook niet op RMA aanvragen en mails. Ook telefonisch zijn ze niet te bereiken en ook alleen maar in het engels geloof ik.

Algemeen:
Door een speciaalzaak werd mij de Denon AVR-X2100W aangeraden, heeft hier iemand ervaringen mee? Naar mijn weten ontbreekt ook Atmos decoding (ook bij de Yamaha).