Verwijderd

Topicstarter
Ha!

Ik wil graag InDesign leren beheersen. En dat kan op veel plekken. Ik kan een paar tientjes kwijt zijn aan een 'opleiding' of duizenden euro's leert Google.

Maar, veel InDesigncursussen zijn van MBO of MBO+ niveau: ik leer sneller. Ook zou ik er graag een erkend papiertje aan overhouden, wat het vermelden waard is op een CV (Adobe Certified Expert (ACE)? Of is dat alleen voor docenten InDesign?). Liefst is zoiets deeltijd in enkele maanden te halen.

Iemand ervaring met de [url="http://http://www.competencefactory.nl/mycf/winkelmand.php?toevoegen[]=10456&toevoegen[]=10454&"]Competence Factory[/url]?
Of het LOI?
Art and the City?
Creative park?

Jullie een idee waar ik het best terecht kan?

Dank,

T.S.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Van wat ik kan zien voegen die 'duurdere' Indesign opleiding niet veel toe. Het is belangrijk om te kijken waar je 't eigenlijk voor wilt gebruiken en ook om wat voor een kennis je al mee neemt. Veel kennis die je in Indesign gebruikt gaat namelijk over heel andere dingen zoals bijvoorbeeld drukprocédés en kennis van hoe het text & afbeeldingen werken.

Op zich heeft niveau hier weinig met het leren van software te maken, het is veel proberen en kijken wat werkt. Je kan hierbij zo diep gaan als je wilt, er is vanuit InDesign van alles mogelijk, van handmatig knippen plakken tot volledig automatiseren van documenten. Hierom is ook zo van belang wat je met 't programma wilt gaan doen, moet het iets toevoegen bij een opleiding die je al hebt bijvoorbeeld?

Ik heb in ieder geval nooit eerder gezien dat men vroeg om certified users, wel een vraag voor genoeg ervaring, maar geen certificering. Je hebt (voor vakgebieden waarin je vaak Indesign gebruikt) vaker een overkoepelde opleiding nodig.

Zelf zie ik nooit echt waarde in online cursussen, meestal kom je daarin nooit echt tegen wat je wilt doen. Met online tutorials kom je meestal net zo ver en kan je hiervoor eigen projecten gebruiken.