KRK 10-3's op een platenspeler.

Pagina: 1
Acties:

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:01
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag met metrekking tot het aansluiten van apparatuur op actieve speakers.

De situatie is als volgt, na maanden zoeken naar de juiste platenspeler, is mijn oog gevallen op de Pro-Ject Xperience 2 (acryl), die ik bij mijn verhuizing over 3 weken wil aanschaffen om in de woonkamer te zetten.

Op dit moment heb ik 2 KRK 10-3's, actieve studio monitoren. Ik wil in mijn woonkamer mijn surface pro en platenspeler aansluiten op de KRK's (Mijn werkplek is verhuist en die zijn niet meer in gebruik) Nou zijn er een hoop manieren om dit te doen, en over het algemeen gebeurd het volgens mij vrij weinig dat mensen deze setup op deze manier willen gebruiken.

Ik heb een hoop gegoogled over wat ik kan doen maar ben er nog niet uit. Een vriend raadde me aan ook met het oog op de toekomst een normale high-end versterker aan te schaffen, omdat ik de KRK's uiteindelijk zou willen vervangen voor zuilen.

Een andere manier zou zijn om een audio interface aan te schaffen, voor versterker (Project phono box) en die de audio interface in. Diezelfde vriend raadde dat echter af omdat dit het mooie geluid van de platenspeler zou weg nemen met een goedkopere (+/- 250,-) audio interface.

Heeft iemand advies wat te doen?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22

OgWok

U.N.C.L.E.

Met een behoorlijke voorversterker met de nodige ingangen ben je toch klaar?

Afbeeldingslocatie: http://kenrockwell.com/audio/quad/images/34-preamp/D3S_5923-front-1600.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door OgWok op 03-09-2015 16:50 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-01 17:11

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ik zou voor het gemak inderdaad zoeken naar een hifi-receiver met een phono-in en een pre-out. Dan kun je je platenspeler gewoon op je hifi-receiver zetten en daar je KRK's op aansluiten. Mocht je dan later inderdaad je KRK's vervangen voor zuiltjes (why?) dan kun je die gewoon op de versterker-uitgangen van je receiver zitten.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:01
DominoNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:03:
Ik zou voor het gemak inderdaad zoeken naar een hifi-receiver met een phono-in en een pre-out. Dan kun je je platenspeler gewoon op je hifi-receiver zetten en daar je KRK's op aansluiten. Mocht je dan later inderdaad je KRK's vervangen voor zuiltjes (why?) dan kun je die gewoon op de versterker-uitgangen van je receiver zitten.
Dankjewel voor de reacties. Ik ben eruit, ik ga op het moment toch voor de tijdelijke interface en die samen met de KRK's vervangen voor andere speakers na een bepaalde tijd. ( en wanneer het budget het weer toelaat.) Die interface en KRK's doe ik dan als toevoeging voor ons kantoor ( motion graphic design ) en dan kan ik voor thuis in 1 keer zuilen aanschaffen met bij behorende versterker. Vind het toch link nu al een versterker aan te schaffen met weinig vooruitzicht op welke speakers ze gaan vervangen.

De reden van vervanging overigens, is omdat ik in Den Haag bij rik stoet was, en daar Stirling Broadcast SB88's hoorde en stiekem een beetje verliefd werd op het geluid. Toen besloot ik de studio monitoren weer gewoon voor sound-design gerelateerd werk te gebruiken en in de woonkamer terug te vallen op een hifi set, of in ieder geval passieve set.

Nogmaals dank. :)