• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Tijdens het scrollen door steam kwam ik een oude game tegen die ik graag weer wil spelen.
Het gaat om Overlord.
Op steam staat aangegeven dat dit spel beschikbaar is voor windows, maar niet voor mac.
Nu heb ik ergens gelezen dat je hem via steam kan kopen en dan ook voor mac kan gebruiken.
Is dit wel echt zo en heeft iemand misschien ervaring? (voordat ik €5 uitgeef aan niks)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Fritsvl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:41:
Tijdens het scrollen door steam kwam ik een oude game tegen die ik graag weer wil spelen.
Het gaat om Overlord.
Op steam staat aangegeven dat dit spel beschikbaar is voor windows, maar niet voor mac.
Nu heb ik ergens gelezen dat je hem via steam kan kopen en dan ook voor mac kan gebruiken.
Is dit wel echt zo en heeft iemand misschien ervaring? (voordat ik €5 uitgeef aan niks)
Wat heb je zelf al opgezocht?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 10:44
Je kan bij Steam zien welk platform hij ondersteund. Ik heb even zelf gekeken, maar Overlord kan niet op de Mac worden gespeeld.

• Ghwopi
Ik heb een hoop schimmige manieren gevonden om de game te downloaden. Maar ik vertrouw ze niet helemaal. Er staan uiteenlopende reacties bij. Dat de cracks oid wel of niet werken. Zodoende koop ik games dus liever. Hebben jullie nog andere ideeën of zijn er experts die een manier weten waarbij ik geen rotzooi en virussen binnenhaal?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:24

TommieW

Numa numa.

Hoe je een game koopt maakt niet uit. Als een game niet is gemaakt voor de Mac, dan gaat het ook niet werken op OSX. Je kan wel iets doen met Bootcamp ofzo, maar dat is een ander verhaal. Maar games op een Mac is sowieso niet echt een succes.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je kan met Cider of Wine of de Mac versie van PlayOnLinux (de ironie :p ) de meeste windows games probleemloos op OS X spelen.
TommieW schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:51:
Maar games op een Mac is sowieso niet echt een succes.
Vind jij blijkbaar. Ik ken genoeg mensen die zich prima vermaken op een Mac. Misschien dat je succes moet definiëren.

[ Voor 18% gewijzigd door johnkeates op 03-09-2015 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

http://portingteam.com/files/file/7930-overlord/

Het schijnt wel te kunnen. En idd, waarom zou ik op mijn dual quad core Xeon met GTX 780 niet kunnen gamen op de Mac? :').

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:24

TommieW

Numa numa.

johnkeates schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:53:
Je kan met Cider of Wine of de Mac versie van PlayOnLinux (de ironie :p ) de meeste windows games probleemloos op OS X spelen.

[...]

Vind jij blijkbaar. Ik ken genoeg mensen die zich prima vermaken op een Mac. Misschien dat je succes moet definiëren.
HeatWave schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:54:

Het schijnt wel te kunnen. En idd, waarom zou ik op mijn dual quad core Xeon met GTX 780 niet kunnen gamen op de Mac? :').
Ik heb even de Apple website bezocht, zodat ik het nog kan onderbouwen. Van de "gewone" iMac zie ik alleen configuraties met Intel HD Grahpics 4000 of een GT 750M. Als je hier op gaat proberen te gamen, gaat dat behoorlijk tegenvallen.

Dat jíj toevalig een iMac hebt die wel iets kan draaien, weet ik ook niet. Verder draaien niet echt veel games op OSX, waardoor je met Bootcamp ofzo aan de slag moet gaan.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Ghwopi
HeatWave schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:54:

Ik ben benieuwd! Ga het eens proberen.

• Ghwopi
TommieW schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:00:
[...]

[...]

Ik heb even de Apple website bezocht, zodat ik het nog kan onderbouwen. Van de "gewone" iMac zie ik alleen configuraties met Intel HD Grahpics 4000 of een GT 750M. Als je hier op gaat proberen te gamen, gaat dat behoorlijk tegenvallen.

Dat jíj toevalig een iMac hebt die wel iets kan draaien, weet ik ook niet. Verder draaien niet echt veel games op OSX, waardoor je met Bootcamp ofzo aan de slag moet gaan.
Ben het inderdaad met je eens dat gamen op een windows pc over het algemeen beter werkt. Naar mijn mening het enige waar een windows pc goed voor is. Ik draai overigens wel Napoleon Total War op mijn mac en dat draait soepel! Ik ga eens uitzoeken of ik het aan de praat krijg en anders heb ik pech :-(

• johnkeates
TommieW schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:00:
[...]

[...]

Waarom zou je daar niet op kunnen gamen? :? Wat bedoel jij überhaupt met gamen? Op alles vanaf een Intel HD 3000 (en vaak zelfs HD 2500) kan je alles prima spelen. Sure, je moet niet Full HD proberen met high settings, maar op medium met de native resolutie kan je eigenlijk alles prima doen.

Stel dat je een 1337-gamer wil zijn met de grootste online e-Penis, tja, dan moet je geen Mac kopen. Maar voor 90% van de gamers is even een beetje entertainment wat onder 'gamen' verstaan wordt. Als ik tussendoor even wil ontspannen speel ik een beetje StarCraft 2, UT2004, een paar Steam games, wat Minecraft, en dat heb ik op een 2011 MacBook Pro gedaan, en op een 2015 MacBook Pro retina, en dat gaat prima. Sure, je gaat geen 120FPS halen, maar 60FPS is ook prima om mee te spelen.

Misschien dat je als je kinderspelletjes speelt (en daarbij doel ik op het gehalte 14-jarigen die je tegen komt) die 'voor de massa' bedoeld zijn zoals CoD, Battlefield en de rest van de ranzige console massa je alleen genoegen kan nemen met UHD, 140FPS en 0ms input lag en je perse met een controller speelt dat een Mac weer niet gaat werken. Maar dan heb je volgens mij ook een hele andere categorie te pakken.

Naast een paar laptops heb ik natuurlijk ook diverse andere machines staan, er is een aardige doorstroming hier, en op kantoor is het al helemaal massa's hardware in/uit waarvan er altijd wel wat een paar maanden op locatie staat. Dan kan je wel eens op een tripe monitor setup met gaming-level high-end hardware spelen, maar ik heb tot nu toe niet echt het idee gehad dat de entertainment waarde daar nou zo van omhoog gaat. Het is voornamelijk eye-candy...

• Jeroenneman

Jeroenneman

johnkeates schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:28:
[...]

Waarom zou je daar niet op kunnen gamen? :? Wat bedoel jij überhaupt met gamen? Op alles vanaf een Intel HD 3000 (en vaak zelfs HD 2500) kan je alles prima spelen. Sure, je moet niet Full HD proberen met high settings, maar op medium met de native resolutie kan je eigenlijk alles prima doen.

Stel dat je een 1337-gamer wil zijn met de grootste online e-Penis, tja, dan moet je geen Mac kopen. Maar voor 90% van de gamers is even een beetje entertainment wat onder 'gamen' verstaan wordt. Als ik tussendoor even wil ontspannen speel ik een beetje StarCraft 2, UT2004, een paar Steam games, wat Minecraft, en dat heb ik op een 2011 MacBook Pro gedaan, en op een 2015 MacBook Pro retina, en dat gaat prima. Sure, je gaat geen 120FPS halen, maar 60FPS is ook prima om mee te spelen.

Misschien dat je als je kinderspelletjes speelt (en daarbij doel ik op het gehalte 14-jarigen die je tegen komt) die 'voor de massa' bedoeld zijn zoals CoD, Battlefield en de rest van de ranzige console massa je alleen genoegen kan nemen met UHD, 140FPS en 0ms input lag en je perse met een controller speelt dat een Mac weer niet gaat werken. Maar dan heb je volgens mij ook een hele andere categorie te pakken.

Naast een paar laptops heb ik natuurlijk ook diverse andere machines staan, er is een aardige doorstroming hier, en op kantoor is het al helemaal massa's hardware in/uit waarvan er altijd wel wat een paar maanden op locatie staat. Dan kan je wel eens op een tripe monitor setup met gaming-level high-end hardware spelen, maar ik heb tot nu toe niet echt het idee gehad dat de entertainment waarde daar nou zo van omhoog gaat. Het is voornamelijk eye-candy...
Op een HD4000 gaan spellen als The Witcher, GTA V en dergelijke niet draaien. Niet alleen door de hardware, maar omdat een Mac nu eenmaal geen DirectX aanbiedt. Dus je zult je games zorgvuldig moeten kiezen, want niet alle AAA titels werken zonder moeite.

TS:
Je kunt het spel gewoon via Steam downloaden, maar je zult wel aan de gang moeten met
- Wine
- Virtuele machines
- Bootcamp

Waarschijnlijk is Wine de makkelijkste optie. Bij een VM verlies je nogal performance voor games, en dual booten vind niet iedereen prettig (en je moet een legale windows kopie hebben).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• johnkeates
Jeroenneman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:33:
[...]

Op een HD4000 gaan spellen als The Witcher, GTA V en dergelijke niet draaien. Niet alleen door de hardware, maar omdat een Mac nu eenmaal geen DirectX aanbiedt. Dus je zult je games zorgvuldig moeten kiezen, want niet alle AAA titels werken zonder moeite.

TS:
Je kunt het spel gewoon via Steam downloaden, maar je zult wel aan de gang moeten met
- Wine
- Virtuele machines
- Bootcamp

Waarschijnlijk is Wine de makkelijkste optie. Bij een VM verlies je nogal performance voor games, en dual booten vind niet iedereen prettig (en je moet een legale windows kopie hebben).
Ja, maar ik heb het natuurlijk niet over Windows games, maar over volwaardige Mac-ports, en daar zijn er zat van. Sure, je moet niet iets proberen te draaien wat je niet kan draaien, want dat kan niet. Maar veel mensen met een Mac zijn niet mensen die de hele dag op zoek zijn naar "AAA"-games en de hele dag kunnen gamen. Bovendien zijn er meer games dan AAA titels die hardcore hardware vereisen om te draaien. Een random low-end Acer laptopje gaat die games net zo goed niet kunnen draaien, net als dat je op een peperdure Matrox kaart ook weinig geluk met je games zal hebben.

Er zijn altijd wel games te vinden die niet kunnen werken, maar dat zal je met alle hardware en software hebben. Zo kan je PS4-exclusives op een Xbox ook niet spelen. En zijn Mac-exclusives op een Windows rig niet te spelen.

Het is eigenlijk vooral onzin om anno 2015 nog te zeggen 'op een Mac kan je niet gamen'. Je kan beter zeggen: sommige games kan je niet op alle apparaten spelen, dat is vrij dicht tegen de huidige stand van zaken aan.

• Jeroenneman

Jeroenneman

johnkeates schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:38:
[...]

Ja, maar ik heb het natuurlijk niet over Windows games, maar over volwaardige Mac-ports, en daar zijn er zat van. Sure, je moet niet iets proberen te draaien wat je niet kan draaien, want dat kan niet.

Het is eigenlijk vooral onzin om anno 2015 nog te zeggen 'op een Mac kan je niet gamen'. Je kan beter zeggen: sommige games kan je niet op alle apparaten spelen, dat is vrij dicht tegen de huidige stand van zaken aan.
Tja, dat ligt er natuurlijk aan hoe je het bekijkt.

Gamen op een Mac kan wel, maar je moet realistische eisen hebben. Verder vallen bij console exclusives misschien 10 tot 20% van de titels in een jaar weg, maar als je op een Mac zit, mag je blij zijn als misschien 10% van de nieuwe titels voor je systeem uitkomen.

Dus ja, je kunt gamen op een Mac (mits je de juiste hardware hebt) , maar je zult wel genoegen moeten nemen met een kleiner aanbod van titels (waaruit juist de recente titels missen). Als je tevreden bent met oudere titels, of indie games, dan is dat mooi meegenomen.

Op een Mac kun je niet gamen is te kort door de bocht, maar het zou ook onzin zijn om te zeggen dat je op een Mac veel games kunt spelen. Met een GTX780 in een Mac ben je natuurlijk ook niet echt de doorsnee Mac configuratie aan het testen he ;)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 07:13

Pykow

Angelo OTR

Sorry de topic starter vraagt of een game waarbij aangegeven staat dat de game niet draait op OSX toch op OSX (Mac) gedraaid kan worden.

Als een ontwikkelaar of uitgever aangeeft dat een game niet gemaakt is voor OSX, dan weet je bij voorbaat dat het niet gaat werken op OSX. Hetzelfde dat je Forza motorsport 6 niet op de PS4 kan spelen.
Dit heeft verder niets te maken welke hardware erin zit.
Wat je moet realiseren is dat games en applicaties gebouwd worden op één of meerdere platformen.
OSX en Windows zijn 2 verschillende omgevingen die niet alleen visueel verschillen, maar ook de motor daaronder werkt vaak anders.

Gamen op Windows is populairder dan gamen op MAC en dat komt doordat de games ontwikkeld worden in en voor Windows en daarna geport worden naar OSX. (Uitzonderingen daarbuiten gelaten)

Je kan met bootcamp etc. werken, maar dan draai je dus naast je OS (OSX) ook nog eens bootcamp die daarna weer de OS (Windows) draait. Hiermee ga je hardware meer belasten alvorens je de game begint te spelen. Dus je bent zeg maar al performance aan het inleveren als je met bootcamp gaat gamen.

als je toch op OSX wil gamen, kijk dan naar de games waarbij de uitgever aangeeft dat de game werkt op OSX.

Persoonlijk zou ik altijd voor Windows gaan om te gamen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• johnkeates
Pykow schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:30:
Je kan met bootcamp etc. werken, maar dan draai je dus naast je OS (OSX) ook nog eens bootcamp die daarna weer de OS (Windows) draait. Hiermee ga je hardware meer belasten alvorens je de game begint te spelen. Dus je bent zeg maar al performance aan het inleveren als je met bootcamp gaat gamen.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. BootCamp is niet een 'tussenlaagje' of 'emulator' ofzo. Het is een verzamelnaam voor BootCamp Assistant + Alle drivers voor de hardware in je Mac voor Windows.

BootCamp Assistant is een stuk software voor OS X om je harde schijf live te her-partitioneren, en je kan op basis van een Windows DVD of ISO een USB-stick maken waarbij de installatie deels geautomatiseerd wordt en de drivers geintegreerd worden.

De drivers zijn ook los te downloaden en staan als je een Mac met optische eenheid hebt ook op de meegeleverde DVD's.

Qua opstarten kan je prima zonder BootCamp windows installeren, maar dan moet je wel een Windows-installer hebben die EFI boot heeft. Heeft ie alleen maar Legacy (DOS) boot mode voor de ouderwetse BIOS, dan heb je pech, want dat staat op Apple's EFI standaard uit, en kan je dus aanzetten met BootCamp Assistant. In de gemiddelde BIOS/UEFI implementatie heet dat "Legacy Boot" of "CSM".

Windows op een Mac draaien is niet veel anders dan Windows op een random ander merk draaien.

• johnkeates
Jeroenneman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:46:
[...]
Tja, dat ligt er natuurlijk aan hoe je het bekijkt.
Exact!
[...]
Gamen op een Mac kan wel, maar je moet realistische eisen hebben.
Zoals met alle computers, consoles en handhelds. Je kan ook op elke Android telefoon, iOS telefoon en Windows telefoon gamen, maar ook daar zijn er zat verschillen. Gamen kan je desalniettemin prima, ook bij verschillen in aanbod.
[...]
als je op een Mac zit, mag je blij zijn als misschien 10% van de nieuwe titels voor je systeem uitkomen.
Tsja, dat zou zo maar kunnen, maar daar hou ik me persoonlijk niet zo mee bezig. Ik denk ook niet dat de meeste mensen die en spelletje willen doen elke week iets nieuws gaan spelen. Meestal vind je iets wat je leuk vind, en dan speel je dat tot je zin hebt in wat anders of een upgrade wil. Er zijn ook zat mensen die Age of Empires 1, 2 en 3 spelen, dat er dan RoN of RoR of AoM ofzo uit komt boeit ze niet, het voegt voor de entertainment waarde niks toe. Geldt natuurlijk voor alle spellen. Er zijn waarschijnlijk meer tevreden Quake 3 Arena gamers dan <insert random console massa FPS> spelers die blij zijn met hun spelletje.

Er is het laatste jaar of de laatste paar jaar van alles uit gekomen, maar eigenlijk heb ik niks daarvan echt willen spelen. Er komt ergens nog een nieuw deel van StarCraft 2 uit, dat wil ik nog wel spelen. Maar daar houdt het met vernieuwingsdrang en releases ook wel bij op.

Als je elke keer games koopt die je na een paar maanden opzij legt vraag ik me af of je uberhaupt bezig bent met entertainment of gewoon eigenlijk alleen maar achter de massa aanloopt (of de marketing achterna gaat). Misschien dat er mensen zijn die het echt heel leuk vinden om constant opnieuw te beginnen met een nieuw spelletje, maar dat zal de massa vast niet zijn.
[...]
Dus ja, je kunt gamen op een Mac (mits je de juiste hardware hebt) , maar je zult wel genoegen moeten nemen met een kleiner aanbod van titels (waaruit juist de recente titels missen). Als je tevreden bent met oudere titels, of indie games, dan is dat mooi meegenomen.
Mwah, er zijn duizenden games die je op een Mac kan spelen, ik vind honderd al 'veel', wat moet ik met duizenden? Leuk dat je dan voor Windows misschien tienduizend games hebt, maar het is niet alsof je die allemaal gaat spelen. Het is een beetje hetzelfde argument dat er 'meer' is voor Windows, het maakt geen zak uit wat er is als je het niet gebruikt, en ik ga er van uit dat niet iedereen duizend spelletjes op z'n computer heeft staan of uberhaupt de tijd en zin heeft om ze te spelen.

Grote games zijn over het algemeen prima op een Mac te krijgen, dus als je Unreal Tournament of Quake of Doom of StarCraft of WarCraft of Diablo ofzo wil spelen heb je genoeg te doen. Age of Empires en Civilization net zo goed. Het is niet alsof de meeste franchises juist niet voor Mac porten of native ontwikkelen maar juist eerder de console-games die soms een Windows-port krijgen in de vorm van een slecht aftreksel.

Er zijn vast games waarbij mensen heel graag willen dat ze het kunnen speelen maar dan net die ene game niet voor OS X gemaakt wordt (of, voor Windows of hun console naar keuze, geldt voor allemaal), en dat is dan jammer. (boo fucking hoo :p )

Op dit moment zie ik op steam zo 1-2-3 een lijst van 4763 games voor OS X. Origin heeft er maar 58, en GOG heeft er 1223. Ik weet niet wat andere mensen als 'veel' zien, maar ik vind meer games dan ik zin heb om te proberen 'veel'. En qua release tijd: Blizzard is volgens mij altijd parallel, maar er zijn uiteraard bedrijven die dat niet doen. Geldt natuurlijk voor voor Console vs. Windows, en binnen consoles ook PS vs. Xbox.

Qua specifieke games (Witcher 3) heb je natuurlijk een heel andere situatie: als je specifiek een spel heel graag wil spelen en je er duizend uur in gaat steken aan speeltijd ben je natuurlijk gek als je niet hardware aanschaft om dat zo goed mogelijk te doen. Je gaat dat niet op een Celeron met Intel IGP draien, daar wil je op z'n minst een i5 en een van de recente Nvidia of AMD GPU's bij hebben. Als het even kan twee top-of-the-line modellen in SLI of CrossFireX, en een i7 om het af te maken. Om het geheel koel te houden zonder veel herrie nog wat vloeistoef koeling en je bent compleet. Maar dan hebben we het al helemaal niet meer over computers die je hebt om dat je een stabiele werkcomputer wil hebben, maar gaat het over een specifiek game-systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 03-09-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24
Ik denk dat je jezelf behoorlijk voor de gek houdt als je beweert dat grote games over het algemeen prima op de Mac te krijgen zijn. Van de titels die je daar noemt is er letterlijk niet één bij die recent nog een nieuw deel gekregen heeft. De meest recente is Diablo 3, en dat is inmiddels drie jaar oud – antiek, in gametermen. Het gaat er niet om dat er genoeg te doen is, het gaat erom dat als volgende maand een nieuwe game uit komt, je die in de overgrote meerderheid van de gevallen gewoon niet op de Mac kunt spelen.

Om je Origin-voorbeeld aan te halen, er staan momenteel 85 titels in de Origin store die geschikt zijn voor de Mac. Als ik alles afstreep wat niet De Sims of één van de tienduizend uitbreidingen is, en dat niet casual is (Bejeweled, really?), dan hou je Dragon Age 2, Batman: Arkham Asylum en Arkham City en een handjevol LEGO games over, naast nog wat oude meuk die ook al jaren oud is. Pillars of Eternity staat erbij, da's recent, en dan heb je het zo'n beetje gehad.
Het gros van de AAA-titels die EA de afgelopen jaren heeft uitgegeven staan er niet bij. Mass Effect, niet beschikbaar. Need for Speed schittert door afwezigheid. Dragon Age: Inquisition? Nope. De oude noch de nieuwe Mirror's Edge zijn op de Mac te spelen. Need I go on?

Gaan we bij de concullega's kijken. Assassin's Creed? Alleen deel 2 en Brotherhood, de rest niet. Delen 3 en 4 zijn nota bene naar de WiiU gepoort, maar niet naar de Mac.

Tomb Raider is nog voor de Mac uitgebracht, maar het lijkt erop dat het vervolg niet op de Mac gaat verschijnen – daar is nog met geen woord over gerept.

The Elder Scrolls dan? De laatste, ESO, is inderdaad speelbaar op de Mac, maar die wordt door de meeste fans niet als échte TES-game beschouwd. De main games, waarvan Skyrim de laatste is, zijn niet voor de Mac verkrijgbaar. Misschien TES6, maar gezien het feit dat ESO een heel andere game is dan TES4 en 5, zou het me niet verbazen als die weer gewoon Windows-only wordt.

Wat recenter spul? Titanfall? Nope. GTA5? Niks. F1 2015? Nee hoor. MGS5? Geen Mac. MKX? Ook niet. FIFA 16? Weer niks, en PES 16 ook niet.

Maak jezelf niets wijs – Blizzard, Valve en Firaxis zijn de grote uitzonderingen, want zij zijn zo ongeveer de enigen die al lange tijd al hun games voor zowel Windows als OSX uitbrengen. Voor de rest is de Mac precies wat het is – bijzaak. Op de Mac kun je misschien 15% van de nieuwe AAA PC games spelen. Onder Windows kun je 100% van de nieuwe AAA PC games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 07:13

Pykow

Angelo OTR

Seal64 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:40:

Maak jezelf niets wijs – Blizzard, Valve en Firaxis zijn de grote uitzonderingen, want zij zijn zo ongeveer de enigen die al lange tijd al hun games voor zowel Windows als OSX uitbrengen. Voor de rest is de Mac precies wat het is – bijzaak. Op de Mac kun je misschien 15% van de nieuwe AAA PC games spelen. Onder Windows kun je 100% van de nieuwe AAA PC games spelen.
90% ;) denk aan Halo 5, Forza 6, uncharted 4, Killzone, Super smash bros, Zelda ;)
DAt zijn console games die je (nog) niet op de Windows kan spelen :+

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24
Pykow schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:48:
[...]

90% ;) denk aan Halo 5, Forza 6, uncharted 4, Killzone, Super smash bros, Zelda ;)
DAt zijn console games die je (nog) niet op de Windows kan spelen :+
Ahem...
Onder Windows kun je 100% van de nieuwe AAA PC games spelen.
De games die jij noemt zijn weliswaar AAA, maar geen PC games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:06
Laten we ff eerlijk zijn. Gamen op OSX is te doen, maar het is voornamelijk indie wat er uitkomt. De grote en bekende games die komen bijna nooit uit op mac, of jaren later. Er zijn zat toffe games te vinden die prima op Mac draaien, maar dit is wel een heel andere categorie als de grote Triple A releases die je in de media tegenkomt.

Ja, je kan via wine of vm gamen, maar dat levert altijd een prestatie vermindering op. En niet te vergeten dat Mac's op een dure iMac of een Pro na geen grafische krachtpatsers zijn zal je ook amper op 1080p kunnen spelen bij nieuwe releases. En al helemaal niet met alle toeters en bellen aan. Boothcamp naar Windows kan natuurlijk, maar dan loop je alsnog tegen de beperkte hardware van een Mac aan.

En als een game niet op steam te krijgen is moet je altijd even in de App Store kijken, sommige titels staan wel in de Appstore maar zijn niet op steam voor mac beschikbaar. (bijvoorbeeld een Company of Heroes). Dat een game voor Mac beschikbaar komt is een kwestie van geluk hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door MenN op 07-09-2015 15:20 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Pagina: 1