Exact!
Zoals met alle computers, consoles en handhelds. Je kan ook op elke Android telefoon, iOS telefoon en Windows telefoon gamen, maar ook daar zijn er zat verschillen. Gamen kan je desalniettemin prima, ook bij verschillen in aanbod.
Tsja, dat zou zo maar kunnen, maar daar hou ik me persoonlijk niet zo mee bezig. Ik denk ook niet dat de meeste mensen die en spelletje willen doen elke week iets nieuws gaan spelen. Meestal vind je iets wat je leuk vind, en dan speel je dat tot je zin hebt in wat anders of een upgrade wil. Er zijn ook zat mensen die Age of Empires 1, 2 en 3 spelen, dat er dan RoN of RoR of AoM ofzo uit komt boeit ze niet, het voegt voor de entertainment waarde niks toe. Geldt natuurlijk voor alle spellen. Er zijn waarschijnlijk meer tevreden Quake 3 Arena gamers dan <insert random console massa FPS> spelers die blij zijn met hun spelletje.
Er is het laatste jaar of de laatste paar jaar van alles uit gekomen, maar eigenlijk heb ik niks daarvan echt willen spelen. Er komt ergens nog een nieuw deel van StarCraft 2 uit, dat wil ik nog wel spelen. Maar daar houdt het met vernieuwingsdrang en releases ook wel bij op.
Als je elke keer games koopt die je na een paar maanden opzij legt vraag ik me af of je uberhaupt bezig bent met entertainment of gewoon eigenlijk alleen maar achter de massa aanloopt (of de marketing achterna gaat). Misschien dat er mensen zijn die het echt heel leuk vinden om constant opnieuw te beginnen met een nieuw spelletje, maar dat zal de massa vast niet zijn.
Jeroenneman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:46:
[...]
Dus ja, je kunt gamen op een Mac (mits je de juiste hardware hebt) , maar je zult wel genoegen moeten nemen met een kleiner aanbod van titels (waaruit juist de recente titels missen). Als je tevreden bent met oudere titels, of indie games, dan is dat mooi meegenomen.
Mwah, er zijn duizenden games die je op een Mac kan spelen, ik vind honderd al 'veel', wat moet ik met duizenden? Leuk dat je dan voor Windows misschien tienduizend games hebt, maar het is niet alsof je die allemaal gaat spelen. Het is een beetje hetzelfde argument dat er 'meer' is voor Windows, het maakt geen zak uit wat er is als je het niet gebruikt, en ik ga er van uit dat niet iedereen duizend spelletjes op z'n computer heeft staan of uberhaupt de tijd en zin heeft om ze te spelen.
Grote games zijn over het algemeen prima op een Mac te krijgen, dus als je Unreal Tournament of Quake of Doom of StarCraft of WarCraft of Diablo ofzo wil spelen heb je genoeg te doen. Age of Empires en Civilization net zo goed. Het is niet alsof de meeste franchises juist niet voor Mac porten of native ontwikkelen maar juist eerder de console-games die soms een Windows-port krijgen in de vorm van een slecht aftreksel.
Er zijn vast games waarbij mensen heel graag willen dat ze het kunnen speelen maar dan net die ene game niet voor OS X gemaakt wordt (of, voor Windows of hun console naar keuze, geldt voor allemaal), en dat is dan jammer. (boo fucking hoo

)
Op dit moment zie ik op steam zo 1-2-3 een lijst van 4763 games voor OS X. Origin heeft er maar 58, en GOG heeft er 1223. Ik weet niet wat andere mensen als 'veel' zien, maar ik vind meer games dan ik zin heb om te proberen 'veel'. En qua release tijd: Blizzard is volgens mij altijd parallel, maar er zijn uiteraard bedrijven die dat niet doen. Geldt natuurlijk voor voor Console vs. Windows, en binnen consoles ook PS vs. Xbox.
Qua specifieke games (Witcher 3) heb je natuurlijk een heel andere situatie: als je specifiek een spel heel graag wil spelen en je er duizend uur in gaat steken aan speeltijd ben je natuurlijk gek als je niet hardware aanschaft om dat zo goed mogelijk te doen. Je gaat dat niet op een Celeron met Intel IGP draien, daar wil je op z'n minst een i5 en een van de recente Nvidia of AMD GPU's bij hebben. Als het even kan twee top-of-the-line modellen in SLI of CrossFireX, en een i7 om het af te maken. Om het geheel koel te houden zonder veel herrie nog wat vloeistoef koeling en je bent compleet. Maar dan hebben we het al helemaal niet meer over computers die je hebt om dat je een stabiele werkcomputer wil hebben, maar gaat het over een specifiek game-systeem.
[
Voor 13% gewijzigd door
johnkeates op 03-09-2015 18:24
]