Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor onderweg/niet thuis programmeren/surfen/Offi.

Pagina: 1
Acties:

• dikkehein
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen. Deze is voornamelijk om mee te nemen. Ik reis vaak en ben ook vaak niet thuis. Om een kleine generieke samenvatting te geven: Ik heb voorkeur voor een ultrabook, licht en klein. Wel een krachtige, ik ben bereid om daar ook wat voor neer te tellen. Het is voornamelijk voor surfen, programmeren (Van Java tot Php, IntelliJ, PHPstorm etc etc) en wat MS Office dingen. Een ssd is een must want ik wil graag snel openklappen en verder waar ik mee bezig was en snel opstarten.

Wat ga je met je laptop doen?
Het OS maakt me niet veel uit. Ik ben bereid om over te stappen naar windows 10, ik gebruik op mijn desktop thuis nog windows 7 en wacht daarop nog even met overstappen. De laptop moet geschikt zijn voor programmeren (PHP, Java, Python etc.), dus het draaien van een IDE en mogeloijk een lokale webserver (XAMPP). Dat is mijn werk en hobby. Java vereist veel van een computer, maar als een ultrabook daar niet geschikt voor is of te traag dan is dat ook okee. Ook wat MS Office documenten, maar ik neem aan dat een ultrabook daar sowieso wel geschikt voor is.

Wat is je budget?
Rond de 1000 a 1200 euro. Variabel aan hoe erg de laptop voldoet aan mijn eisen wil ik best wat meer bijleggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals ik al had vermeld, hij is juist om mee te nemen. In de trein, bij iemand anders thuis etc etc. Vandaar ook de voorkeur voor een ultrabook, dun en licht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeuren voor een merk gaan uit naar Dell, Asus en misschien ook wel HP (Altijd al HP gehad, alleen de welbekende problemen met de koeling...) Andere merken mogen natuurlijk aangedragen worden, daar sta ik altijd voor open.

Ik heb al een mooie gevonden die ik graag zou willen hebben, de Asus Zenbook UX305LA-fc017h. Alleen die is nu opeens uitverkocht en kan nergens vinden wanneer die weer geleverd gaat worden. Het enige minpunt aan deze laptop is dat er geen toetsenbord verlichting op zit. De rest van de specs voldoen zeker aan mijn eisen. I7, 8gb RAM, 256 GB SSD. Daarbij vind ik Asus een goed merk en heb daar goede ervaringen mee. Ik heb heel pricewatch doorgespit en dit was toch wel de beste optie. Voorkeuren zijn namelijk een I7 (Als er betere/goede alternatieven zijn hoor ik dat graag), een SSD van redelijke grootte, licht en dun en een mooi aantal GB's aan RAM. Ook is dit een laptop met nieuwe/betere specs voor een redelijke prijs, bijvoorbeeld de processor is een I7-5500.

Ik wil geen transformer book o.i.d. want die tablet stand zal ik weinig tot nooit gebruiken.
Omdat deze Zenbook op dit moment is uitverkocht, en ik nog wel een beetje twijfel ben ik op zoek naar alternatieven. Om deze te vergelijken. Misschien zie ik namelijk iets over het hoofd. Ik heb daarbij ook naar de Dell XPS 13 9343-8451 gekeken. Deze voldoet ook aan mijn eisen, alleen de webcam op een rare plek en erg prijzig. Vandaar dat ik liever voor de Zenbook ga.

Als ik meer informatie moet verschaffen of specifieker moet zijn op bepaalde punten, dan doe ik dat graag. Dit is mijn eerste topic op GoT, so please be gentle.

Mvg,

Clemens

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Binnenkort zullen de nieuwe Skylake-modellen va de UX305 verschijnen. Als ik het goed heb worden ze alleen geleverd met Core M-processoren, en die zijn niet krachtig genoeg voor jouw doeleinden. De Dell XPS 13 is waarschijnlijk kwalitatief het beste product dat voor jouw doeleinden te krijgen is, maar deze zijn inderdaad erg prijzig. Wil je goedkoper gaan, dan moet je op een aantal dingen inleveren. Er is bijvoorbeeld ook de UX303: snelle hardware, maar minder goede behuizing.

• dikkehein
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05-2024
Een goed alternatief is de Asus Zenbook ux303la c4376h. Maar die heeft maar 128GB aan opslag ruimte. Dat is wel jammer. Verder prima laptop maar heb de opslag ruimte toch liever groter.