Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zou graag een gamelaptop willen kopen. Ik heb momenteel een BTO Notebook, maar deze is alweer aardig verouderd.

Wat ga je met je laptop doen?
De titel zegt het al, het wordt een gamelaptop. Er worden games als Diablo 3 / Heroes of the Storm op gespeeld, maar later ook games als Black Desert & Star Citizen. Daarnaast draai ik ook weleens VM's i.v.m. leren voor certificaten (MCSA / MCSE etc.etc.)

Wat is je budget?
Rond de 1500 euro. Uitschietertje van 100 euro is niet erg, maar het moet niet veel duurder worden

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop wordt thuis gebruikt. Voornamelijk op de bank in de huiskamer. Het kan voor komen dat de laptop een keer meegaat naar een maat van me.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet echt een voorkeur qua merk, de laptop hieronder is een Medion en ik heb geen idee of dat kwalitatief goed is. Ik heb vernomen dat het een handelsmerk van Lenovo is? Lenovo is vaak goed, mag ik verwachten dat de Medion niet veel onderdoet voor bijvoorbeeld een HP / Dell / Asus of iets in die richting?

Ik wil wel op zijn minst een GTX970M en het liefst een GTX 980M daarnaast is een i7 volgens mij niet echt nodig, maar wel leuk om te hebben. (Star Citizen heeft wel als requirement een goede CPU) Daarnaast minimaal 16GB geheugen en een SSD van minimaal 128GB. (liefst 256GB)

#ProductPrijsSubtotaal
1Medion Erazer X7835€ 1.599,-€ 1.599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.599,-

Is Medion een goed merk of kan ik beter naar wat anders kijken, bijv. MSI met een 970M?

Dank alvast!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Indien je Tevreden bent over de bouwkwaliteit van BTO:

http://www.ceg-hardcorecu...ct/ceg_clevo_p670sg_promo

BTO verkoopt Clevo

P670SG is een 17" met GTX980m Full HD scherm(Dacht IPS, weet ik niet zeker) voor €1516 heb je er een 256GB SM951 in en je kan de hardeschijf uit je huidige BTO halen als je deze weg gaat doen(Of anders één los aanschaffen: pricewatch: Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB) , daarnaast zit er 8GB RAM bij deze prijs in en kan je deze later makkelijk uitbreiden.

PS: Clevo komt binnenkort ook met de nieuwe Skylake serie, vandaar dat de P670SG bij CEG is afgeprijsd.

[ Voor 23% gewijzigd door Azerion op 03-09-2015 12:06 . Reden: Extra info, anders verwoord ]

Verwijderd

Topicstarter
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:56:
Indien je Tevreden bent over de bouwkwaliteit van BTO:

http://www.ceg-hardcorecu...ct/ceg_clevo_p670sg_promo

BTO verkoopt Clevo

P670SG is een 17" met GTX980m Full HD scherm(Dacht IPS, weet ik niet zeker) voor €1516 heb je er een 256GB SM951 in en je kan de hardeschijf uit je huidige BTO halen als je deze weg gaat doen(Of anders één los aanschaffen: pricewatch: Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB) , daarnaast zit er 8GB RAM bij deze prijs in en kan je deze later makkelijk uitbreiden.

PS: Clevo komt binnenkort ook met de nieuwe Skylake serie, vandaar dat de P670SG bij CEG is afgeprijsd.
Ik ben zekers tevreden met BTO, niks mis mee. Loopt op de meeste spellen op lage settings wel redelijk soepel met de 555M, maar medium / high en zelfs ultra dan kapt ie er mee.

Is het verstandig om te wachten op Skylake of zijn daarvan de prijzen veel te hoog in het begin?
En zit er een groot verschil in de cpu's van nu en de nieuwe Skylake cpu's? :)

Ik heb even gekeken en kom dan uit op 1617 euro met een 750GB HDD + 250GB SSD + GTX 980M + i7-4710HQ + 16GB 1866Mhz geheugen van Crucial.

De BTO's zijn erg lastig uit elkaar te halen volgens mij (heb ik nooit geprobeerd) of gaat het vrij makkelijk een HDD'tje zelf bijprikken?

Dank voor je snelle reactie trouwens, appreciate it! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:09:
[...]

Ik ben zekers tevreden met BTO, niks mis mee. Loopt op de meeste spellen op lage settings wel redelijk soepel met de 555M, maar medium / high en zelfs ultra dan kapt ie er mee.

Is het verstandig om te wachten op Skylake of zijn daarvan de prijzen veel te hoog in het begin?
En zit er een groot verschil in de cpu's van nu en de nieuwe Skylake cpu's? :)

Ik heb even gekeken en kom dan uit op 1617 euro met een 750GB HDD + 250GB SSD + GTX 980M + i7-4710HQ + 16GB 1866Mhz geheugen van Crucial.

De BTO's zijn erg lastig uit elkaar te halen volgens mij (heb ik nooit geprobeerd) of gaat het vrij makkelijk een HDD'tje zelf bijprikken?

Dank voor je snelle reactie trouwens, appreciate it! ;)
Het wachten op skylake is het niet waard, zeker aangezien je een laptop niet upgrade, de i7-4710HQ is geen bottleneck voor de 980m en zal dus zeer zeker voldoen, de kortingen zijn nu begonnen en komen waarschijnlijk binnenkort te vervallen.

Neem 1600Mhz geheugen, de 1866Mhz(Kingston hyperx impact black, deze is het goedkoopst en prima) moet je voor overclocken wat je niet kan en niet wilt met een laptop, wat betreft de hardeschijf, dit is waar zo'n winkel vooral winst op maakt, deze kan je beter zelf los kopen en er bij prikken.

De huidige generatie (Ik heb zelf onderzoek gedaan naar de P650SG, helaas nog niet ontvangen :( ) zijn heel makkelijk open te maken, bij de 650 is het schroeven er uit en bodem plaat eraf en je kan bijna overal bij, ik verwacht dat dit hetzelfde verhaal van toepassing is bij jou huidige BTO.

Dit is de P670sg: http://forum.notebookrevi...ents/img_0764-jpg.119378/

Dit zou een config zijn die binnen je budget zou vallen:

CLEVO P670SG PROMO
Price: 1 567,71 €
Category: HOT OFFER - DISCOUNT - PROMO
Options: DISPLAY: 17.3 Full HD 1920x1080 Non-Glare
GRAPHICS CARD: NVIDIA GeForce GTX 980M 4GB GDDR5
PROCESSOR 4 GEN. FCBGA1364: i7-4710HQ 6MB 2.50-3.50 GHz 4C/8T TDP 47W
MEMORY RAM 4x SO-DIMM DDR3L 1.35V: 16GB 1600MHz CL9 Kingston HyperX Impact Black 95,20 €
1. DISK M.2 SSD: 250GB Crucial MX200 118,52 €
3. DISK 2.5" HDD/SSHD/SSD 2x7MM or 1x9MM: 1TB 7200U HGST Travelstar 9.5MM 59,26 €
WIRELESS LAN M.2 PROMO: Intel Dual AC 7265 incl. Bluetooth 22,61 €

KEYBOARD LANGUAGE P6: English US
THERMAL PASTE CPU MOBILE: Standard
THERMAL PASTE GPU: Standard
POWER CORD: Power Cable EU (Type F)
POWER SUPPLY: Power Supply 180W
MANUFACTURER WARRANTY: 24 months

Dik gedrukte wijkt af van de standaard

[ Voor 23% gewijzigd door Azerion op 03-09-2015 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:14:
[...]

Het wachten op skylake is het niet waard, zeker aangezien je een laptop niet upgrade, de i7-4710HQ is geen bottleneck voor de 980m en zal dus zeer zeker voldoen, de kortingen zijn nu begonnen en komen waarschijnlijk binnenkort te vervallen.

Neem 1600Mhz geheugen, de 1866Mhz moet je voor overclocken wat je niet kan en niet wilt met een laptop, wat betreft de hardeschijf, dit is waar zo'n winkel vooral winst op maakt, deze kan je beter zelf los kopen en er bij prikken.

De huidige generatie (Ik heb zelf onderzoek gedaan naar de P650SG, helaas nog niet ontvangen :( ) zijn heel makkelijk open te maken, bij de 650 is het schroeven er uit en bodem plaat eraf en je kan bijna overal bij, ik verwacht dat dit hetzelfde verhaal van toepassing is bij jou huidige BTO.
Thanks voor de info. :)
Ik zal vanavond mijn BTO er eens bij pakken en kijken hoe gemakkelijk ik hem kan openschroeven. _/-\o_

Ook goede tips wat betreft de harde schijf en het geheugen. Ik zal daar zeker op letten.

Het lastige is dat ik momenteel midden in een verbouwing zit. Ik en vriendin hebben ons eerste huis gekocht en het geld wordt nu vooral in het huis gestopt (begrijpelijk). We verwachten eind van deze maand het huis in te kunnen, maar pas daarna kan ik een laptop aanschaffen.

Ik had nog nooit van Clevo gehoord trouwens, op de BTO website staat Clevo ook niet te koop. Het is gewoon een handelsmerk van BTO dus eigenlijk?

Mijn dank is zeer groot! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:19:
[...]

Ik had nog nooit van Clevo gehoord trouwens, op de BTO website staat Clevo ook niet te koop. Het is gewoon een handelsmerk van BTO dus eigenlijk?
Clevo is een 'barebone' fabrikant, BTO/Sager/Alternate/Xotic/enz... plakken er vervolgens hun logo op en verkopen het onder hun eigen naam ;) Ik had er inderdaad ook nog nooit van gehoord tot kort toen ik zelf op zoek ging naar een gaming laptop met een normale uitstraling, ik wou eerst een BTO aanschaffen maar las toen overal dat het gewoon een Clevo betrof en uiteraard is het kopen van zo'n barebone goedkoper dan alles bij BTO :P

Veel plezier in je nieuwe huis toegewenst!

[ Voor 3% gewijzigd door Azerion op 03-09-2015 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Die P670SG heb ik ook, fantastische machine en geen seconde spijt van gehad.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
Tijgert schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:24:
Grappig dat de persoon waar ik het vandaan heb dat BTO Clevo laptops levert ook nog even reageert _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:23:
[...]

Clevo is een 'barebone' fabrikant, BTO/Sager/Alternate/Xotic/enz... plakken er vervolgens hun logo op en verkopen het onder hun eigen naam ;) Ik had er inderdaad ook nog nooit van gehoord tot kort toen ik zelf op zoek ging naar een gaming laptop met een normale uitstraling, ik wou eerst een BTO aanschaffen maar las toen overal dat het gewoon een Clevo betrof en uiteraard is het kopen van zo'n barebone goedkoper dan alles bij BTO :P

Veel plezier in je nieuwe huis toegewenst!
Hartstikke bedankt voor alles, ik zal jouw configuratie hierboven zeker in gedachten houden. Is de Killer lan AC netwerkkaart niet net iets beter, of scheelt dat niets?
Niet dat we er heel veel van gaan merken met 120Mbit van Ziggo :P
Tijgert schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:24:
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:25:
[...]

Grappig dat de persoon waar ik het vandaan heb dat BTO Clevo laptops levert ook nog even reageert _/-\o_
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:27:
[...]

De killer heeft minder latency, ik weet niet of je het echt gaat merken, ik verwacht van niet, verder zij ze hetzelfde.
Thank you!!
Jullie zijn toppers! _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:25:
[...]

Hartstikke bedankt voor alles, ik zal jouw configuratie hierboven zeker in gedachten houden. Is de Killer lan AC netwerkkaart niet net iets beter, of scheelt dat niets?
Niet dat we er heel veel van gaan merken met 120Mbit van Ziggo :P
De killer heeft minder latency, ik weet niet of je het echt gaat merken, ik verwacht van niet, verder zijn ze hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:25:
;)

Voor de echte Tweakers onder ons, Prema heeft een eigen bios gemaakt voor de P670SG die zowel de 980M unlocked voor overclocken als 2133MHz geheugen beter ondersteunt met veel meer extra opties zoals max fan switch... waardoor de 980M zelfs met een 200MHz overclock op slechts 72 graden blijft. Super!

[ Voor 29% gewijzigd door Tijgert op 03-09-2015 13:45 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
Tijgert schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:44:
[...]

;)

Voor de echte Tweakers onder ons, Prema heeft een eigen bios gemaakt voor de P670SG die zowel de 980M unlocked voor overclocken als 2133MHz geheugen beter ondersteunt met veel meer extra opties zoals max fan switch... waardoor de 980M zelfs met een 200MHz overclock op slechts 72 graden blijft. Super!
Had inderdaad ook de Prema mod gezien, kon echter nergens vinden wat hij nou extra bied tegenover de default BIOS, die schijnbaar ook nog vrij recent is geüpdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als extra een buttload aan opties, niet dat je die direct nodig hebt, maar dus vooral 2133MHz ondersteuning (werkte met de oude bios bij mij niet, maar met Prema's dus wel) en Max fan optie (Fn+1) wat erg fijn is want het scheelt erg veel in temps en lagere temps is langere levensduur (en/of verdere overclock...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
P670SG is zeker prima. Enige probleem is dat er geen IPS scherm in die 'HOT OFFER' zit, wat voor mij wel een nadeel is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
8)7 had iets beter moeten kijken, is inderdaad geen IPS scherm.

[ Voor 83% gewijzigd door Azerion op 03-09-2015 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• test_slang_776
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:37:
8)7 had iets beter moeten kijken, is inderdaad geen IPS scherm.
Helaas! Wellicht de 15 inch? 15 inch IPS schermen zijn veel makkelijker te verkrijgen... P650SE dus!

P.S. Hoe weet je dat Skylake niet zoveel uit zal gaan maken? 10% performance winst is ook winst.. Daarnaast zijn er echt wel apps uit die de 4710HQ al redelijk tot zijn limieten drijven.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
test_slang_776 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:55:
[...]

Helaas! Wellicht de 15 inch? 15 inch IPS schermen zijn veel makkelijker te verkrijgen... P650SE dus!

P.S. Hoe weet je dat Skylake niet zoveel uit zal gaan maken? 10% performance winst is ook winst.. Daarnaast zijn er echt wel apps uit die de 4710HQ al redelijk tot zijn limieten drijven.. :)
Gezien hij hem vooral voor gamen wilt gebruiken en af en toe voor VM's zal de 4710HQ niet snel tegen zijn limiet aanlopen, daarnaast zal je als je voor een skylake gaat er van uit moeten gaan dat de laptop (met een 980m) al snel 100 a 200 euro duurder zal zijn en dan is de stap terugzetten in GPU een grotere stap dan de stap voorruit naar een Skylake CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Is het heel erg dat het geen IPS scherm is? :$
Ik heb nu een 17 inch, kleiner dan dat wil ik echt niet gaan. Bevalt me prima zo'n groot scherm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:22:
Is het heel erg dat het geen IPS scherm is? :$
Ik heb nu een 17 inch, kleiner dan dat wil ik echt niet gaan. Bevalt me prima zo'n groot scherm :P
Ja/Nee Als je IPS gewend bent wil je nooit meer terug, de kleuren zijn veeeeelll mooier en de inkijk hoek bestaat niet meer, ze zijn wel iets langzamer.

Het is dus een Ja als je het gewend bent en het verschil kent, Nee als je niet gewend bent O-)

Verwijderd

Topicstarter
Azerion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:28:
[...]

Ja/Nee Als je IPS gewend bent wil je nooit meer terug, de kleuren zijn veeeeelll mooier en de inkijk hoek bestaat niet meer, ze zijn wel iets langzamer.

Het is dus een Ja als je het gewend bent en het verschil kent, Nee als je niet gewend bent O-)
Ik ben het niet gewend :P Dus dan maakt het niet uit, haha! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

P670SG is zeker prima. Enige probleem is dat er geen IPS scherm in die 'HOT OFFER' zit, wat voor mij wel een nadeel is..
Als je gaat voor de 980M dan ga je voor gamen en dan wil je eerder een snel TN scherm dan een 'mooi'
IPS scherm. IPS mag dan zogenaamd wel mooier zijn, ik zie het verschil niet zo duidelijk tenzij ik ze beide naast elkaar zet en hoe vaak doe je dat...

Van de inkijkhoek merk je ook niks omdat ik altijd voor de laptop zit en niet er naast. Dat IPS Uber Alles is nogal overdreven tenzij je aan fotobewerking gaat doen, niet aan gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• test_slang_776
Tijgert schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:41:
[...]

Als je gaat voor de 980M dan ga je voor gamen en dan wil je eerder een snel TN scherm dan een 'mooi'
IPS scherm. IPS mag dan zogenaamd wel mooier zijn, ik zie het verschil niet zo duidelijk tenzij ik ze beide naast elkaar zet en hoe vaak doe je dat...

Van de inkijkhoek merk je ook niks omdat ik altijd voor de laptop zit en niet er naast. Dat IPS Uber Alles is nogal overdreven tenzij je aan fotobewerking gaat doen, niet aan gamen.
Als je met vrienden/vriendin/vriend een filmpje wilt gaan kijken, komt die grote kijkhoek (voor mij) zeker wel van pas.. Plus ligt eraan wat je speelt. Groot verschil met shooters en RPG's wat voor een responstijd je nodig hebt.. Ik kan in RPG's genieten van de mooie scenery en het liefst zie ik die natuurlijk met een zo perfect mogelijk (qua kleurweergave, contrast, e.d.) scherm!

Daarnaast zijn er al IPS modellen uit met een redelijke responstijd (AUO, met 25ms, wellicht zelfs snellere schermen beschikbaar..). Kortom, het is een user tradeoff. Enige wat wij kunnen doen is wijzen op onze persoonlijke voorkeuren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkeXiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 19:00
Op aanraden van Azerion heb ik vorige week de P670SE (met GTX 970M) besteld bij CEG-Hardcorecustoms. Waanzinnige deal, zeker met de gratis Windows licentie die ik nog had liggen. De webshop reageert snel op vragen, hoewel ze niet heel sterk zijn in communiceren, laat staan in het Engels. Mijn laptop draait bijna vlekkeloos. Uiteindelijk moest ik alleen nog een harde schijf die niet was gevonden nog installeren, verder so far, so good. De levering via DPD naar Nederland verliep ook snel en goed.

De P670SG hot offer lijkt me wederom een buitenkansje. Zelf samenstellen bij BTO/Laptopplus is een stuk duurder met deze set-up (vooral de GTX 980M). Let wel, van de laptop die ik bestelde was er nog maar één exemplaar en die had ik gelukkig :), ik vermoed dat er van deze aanbieding ook niet veel exemplaren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• test_slang_776
Ik heb net even een berichtje gestuurd naar CEG wat het type is van het beeldscherm van de P670SG. :) Ik verwacht een snelle reactie. Houd jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
SkeXiz schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:49:
Op aanraden van Azerion heb ik vorige week de P670SE (met GTX 970M) besteld bij CEG-Hardcorecustoms. Waanzinnige deal, zeker met de gratis Windows licentie die ik nog had liggen. De webshop reageert snel op vragen, hoewel ze niet heel sterk zijn in communiceren, laat staan in het Engels. Mijn laptop draait bijna vlekkeloos. Uiteindelijk moest ik alleen nog een harde schijf die niet was gevonden nog installeren, verder so far, so good. De levering via DPD naar Nederland verliep ook snel en goed.

De P670SG hot offer lijkt me wederom een buitenkansje. Zelf samenstellen bij BTO/Laptopplus is een stuk duurder met deze set-up (vooral de GTX 980M). Let wel, van de laptop die ik bestelde was er nog maar één exemplaar en die had ik gelukkig :), ik vermoed dat er van deze aanbieding ook niet veel exemplaren zijn.
Top, dankjewel! Lastige is wel dat ik midden in de verbouwing zit, waar ik eigenlijk al over mijn budget ben gegaan (en we zijn nog niet eens klaar). Een laptop kopen kan daarna pas :(

Iedereen nogmaals dank trouwens! Waardeer de hulp heel erg! O+

• test_slang_776
Kreeg antwoord.. Het is gewoon inderdaad een TN scherm!

• Tijgert

Tijgert

test_slang_776 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:08:
Kreeg antwoord.. Het is gewoon inderdaad een TN scherm!
Laat je enkel geen angst inboezemen. Het verschil tussen de huidige TN en IPS schermen is niet lelijk of mooi maar mooi of mooier. Deze TN is zeker geen straf.
Lees mijn reviewtje er maar eens over.

productreview: BTO X-Book 17CL62 review door Tijgert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerique
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02-2023
SkeXiz schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:49:
Op aanraden van Azerion heb ik vorige week de P670SE (met GTX 970M) besteld bij CEG-Hardcorecustoms.
Wat waren de verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkeXiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 19:00
aerique schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:41:
[...]

Wat waren de verzendkosten?
19 Euro via DPD, en beviel in mijn geval helemaal prima. Ook geven ze de keuze om voor 35 Euro via DHL te versturen.
Pagina: 1