• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik had vorige week wat problemen met mijn netwerk. Uiteindelijk nieuw modem bij provider besteld en een nieuwe router.

Enfin, ik heb eveneens een DS1513+ aan mijn netwerk gekoppeld. Deze is momenteel niet meer te benaderen.

Ik heb geen firewall op mijn Mac die staat uit. De NAS is momenteel direct verbonden met mijn Macbook via een ethernet kabel. Reset door 4 seconden de reset button ingedrukte te houden en binnen 10 seconden opnieuw was helaas niet de oplossing. Het statuslampje brandt nog steeds groen.

Ik heb eveneens al een andere ethernet kabel uitgeprobeerd, maar dit werkte ook niet.

De NAS is weliswaar gekoppeld met mijn Macbook via een ethernet/Thunderbolt connector, maar dit mag naar mijn idee niet de boosdoener zijn.

Nog tips?

Apple | Marantz | B&W

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Kan je wel zien dat er IPadres is uitgedeeld naar je NAS?
DHCP staat aan/ goed ingesteld op je nieuwe modem?
Kan je wel pingen?
wat zegt find.synology.com?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ron_Tweaker schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:13:
Ik had vorige week wat problemen met mijn netwerk. Uiteindelijk nieuw modem bij provider besteld en een nieuwe router.
Gokje, de nieuwe router z'n DHCP-server zit in een andere range dan de vorige?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RadioAir
  • Laatst online: 16:23
Als hij direct een kabel tussen mac en NAS heeft is het vrij logisch dat het niet werkt, dan krijgen beiden geen IP-adres lijkt me. Even op de router aansluiten en je macbook ook op de router, dan zou het moeten werken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RadioAir schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:37:
Als hij direct een kabel tussen mac en NAS heeft is het vrij logisch dat het niet werkt, dan krijgen beiden geen IP-adres lijkt me. Even op de router aansluiten en je macbook ook op de router, dan zou het moeten werken.
Tenzij beide al een vast adres hadden ingesteld, dan zou het gewoon moeten werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ron_Tweaker
DarkSide schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:19:
Kan je wel zien dat er IPadres is uitgedeeld naar je NAS?
DHCP staat aan/ goed ingesteld op je nieuwe modem?
Kan je wel pingen?
wat zegt find.synology.com?
De NAS is niet aangesloten op mijn router. Ik had hem vanochtend nog aan mijn switch gehangen, waar hij normaal is op aangesloten, maar ook dan kreeg ik geen IP adres. DHCP wordt door mijn router gewoonweg uitgedeeld in de reeks 10.0.1.2 t/m 10.0.1.200
Zowel Synology Assistant als find.synology.com vinden niks

Ik zal hem nu eens direct op de router aansluiten met de Macbook eveneens.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Het is gelukt, nadat ik de NAS aan mijn router had aangesloten kreeg ik hem eindelijk aan de praat.

Dank allemaal!

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Wat wel raar is...

Als ik mijn NAS weer rechtstreeks op mijn switch zet, dan wordt hij weer niet gevonden. De router is ook aangesloten op de switch, zoals hij normaal altijd is aangesloten.

Ik heb de NAS maar weer rechtstreeks op de router aangesloten...

Apple | Marantz | B&W

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Dan werkt je switch niet naar behoren.

Gebruik je dezelfde kabel vanaf je NAS?
Heb heb misschien een experiabox van KPN die bepaalde poorten gereserveerd heeft voor het TV vlan?
Het mag uiteraard geen enkel verschil maken of je de NAS via de switch of rechtstreeks aan je router hangt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Controleer de kabel tussen router en switch, en vervang deze eventueel
Controleer de switch, en vervang deze indien defect
Pagina: 1