Toon posts:

[OS X] Afdrukken op HP Color LaserJet hebben "schaduw"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Sinds kort het volgende probleem: afdrukken van mijn HP Color Laserjet worden "dubbel" geprint. Het lijkt wel af alle letters en afbeeldingen een "schaduw" hebben. Het ligt niet aan de printer, want afdrukken van een tekstverwerker worden wel normaal afgedrukt.
Wat kan het zijn?
Ik werk met Mavericks.
Jammer dat ik geen voorbeeld kan meesturen.

Groet,

Pieter

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi, welkom op GoT :)

Om je beter te helpen is het vaak handig om uitgebreid te vertellen wat de specificaties zijn, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden, wat je geprobeerd hebt en wat de resultaten waren.

Om te beginnen met de specificaties; welke iMac heb je, en welke OS X versie (10.9.?) Welke printer is het precies en hoe is deze aangesloten? Vanaf welke programma's druk je af en wat zijn de documenten (tekst, foto, pdf etc.). Je zegt dat afdrukken van een tekstverwerker wel normaal afdrukt. Welke tekstverwerker is dat? Is dat vanaf de iMac of ergens anders?

Je zou een foto kunnen maken van het probleem en deze uploaden naar je fotoalbum (als je genoeg karma hebt), of anders via bijvoorbeeld Dropbox, tinypic, postimage, imgur.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
http://postimg.org/image/c1jf1xuzf/

Hierboven de foto. In de tabellen worden de kleuren niet recht onder elkaar afgedrukt. Links op de print veel erger dan aan de rechterkant. Toch een printerprobleem van mijn HP Color Laserjet 1515n?
Ik werk met ios 10.9.5, printer aangesloten via USB.
Teksten via Pages gaan wel ok. In bijgaand document gaat de tekst ok, maar de tabellen niet.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Zou eens beginnen met een herkalibratie van de printer.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Inderdaad, kleuren lijken niet uitgelijnd te zijn. Zie ook HP Color LaserJet CP1514n, CP1515n en CP1518ni printers - Problemen met afdrukkwaliteit oplossen en met name oplossing acht en tien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, de diagnosepagina wijst uit dat de printer niet juist gekalibreerd is. Bedankt voor de hulp.

De herkalibratie werkt helaas niet.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat bedoel je met 'werkt helaas niet'? Krijg je de kalibratie niet gestart, of heeft het geen effect? Heb je de rest van de troubleshooter doorgenomen, zoals het controleren van de cartridges en het papier? En anders stap 11 proberen, om te kijken of een cartridge het probleem veroorzaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 03-09-2015 17:46 ]

Pagina: 1