Flickr mounten als drive in BSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik heb al een beetje rond gezocht. Ik ben op het moment bezig om een backup oplossing te vinden voor wat belangrijke data. Nu draai ik al zfs en heb ik al her en der wat data op verschillende schijven. Dit is alleen niet echt een scheduled task. Ik wilde daar wat verandering in brengen... tenminste voor de foto's.

Nu had ik wat rondgekeken en ik kwam erachter dat Flikr 1 tb aan data beschikbaar stelt. Ik zag verder ook dat onder beide Linux en Windows tools zijn om flikr te benaderen als een hd.

Ik dacht, mooi dat ga ik doen, maar nu blijkt dat de tools onder FreeBSD het niet echt mogelijk maken om flikr als een mount beschikbaar te stellen. Je kunt alleen uploaden en downloaden op individuele wijze, wat het maken van een scheduled task met wat standaard backup software moeilijk maakt.

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is een mountpoint te maken om flikr te mounten onder BSD? Het liefst een native oplossing en geen linux emulation oplossing.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• justice strike
niemand zelfs geinteresseerd in zo'n oplossing? valt me toch tegen

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn eerste actie wanneer ik zoiets zou willen is googelen op 'flikr fuse'.

• justice strike
ik wil nu juist geen fuse gebruiken maar een native BSD oplossing. Fuse is een Linux specifieke oplossing

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat verwacht je nou van ons? Dat we binnen een uur een kant-en-klaar oplossing hebben? Topics onnodig kicken is niet de bedoeling. Dat zou je zo onderhand toch moeten weten, na 14 jaar hier rond zwerven.

Ik adviseer je om zelf verder te kijken en desnoods in een BSD forum te vragen als het je hier te lang duurt.

Nog een keer kicken binnen korte tijd zal resulteren in een slotje.

Commandline FTW | Tweakt met mate