Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 10:36
Een klant van me vraagt naar SQL server monitoring.
Meer specifiek wenst men een mail te ontvangen wanneer het aantal waiting tasks een bepaalde limiet overschreid. (en andere maar deze is de belangrijkste)
Ik ben geen SQL expert, ik onderhoud de infrastructuur.
SQL Sentry (www.sqlsentry.com) is me door één van mijn collega's doorgestuurd, het lijkt interessant maar ik ben niet zeker of het wel is wat ik zoek.
Hebben jullie aanbevelingen hiervoor?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou nou, een beetje eigen inzet mag wel..

Hoe monitor je de huidige infra dan? En kan deze monitoring deze controle niet uitvoeren dan? Waarschijnlijk is het een SQL query die je regelmatig af kan vuren en op basis van een bepaald resultaat zal je iets moeten uitvoeren.
Er zijn prima SCOM Management Packs waarmee dit soort zaken te monitoren zijn.

Professional Networking & Servers is voor de geavanceerdere professionele omgevingen, waarin we minimaal een behoorlijke portie eigen inzet verwachten.

Ik ga je topic even open laten staan, maar ik verwacht wel de nodige informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 03-09-2015 11:01 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Nagios wellicht?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

sanoj schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:15:
Meer specifiek wenst men een mail te ontvangen wanneer het aantal waiting tasks een bepaalde limiet overschreid. (en andere maar deze is de belangrijkste)
Volgens mij kun je dat met een klein beetje creativiteit al oplossen met een agent job die je elke minuut afvuurt en een mail stuurt als ergens in sys.dm_os_schedulers de current task count of runnable task count groter is dan een threshold
SQL Sentry (www.sqlsentry.com) is me door één van mijn collega's doorgestuurd, het lijkt interessant maar ik ben niet zeker of het wel is wat ik zoek.
Het lijkt mij dat jouw klant iets beter zal moeten specificeren waar ze precies behoefte aan hebben. Met SQL Sentry kun je heel veel, je moet sowieso een halve DBA zijn wil je uberhaupt snappen wat de console je allemaal vertelt; als jij verantwoordelijk bent voor de infrastructuur zou dit niet eens een vraag voor jou moeten zijn.

Het SQL Server Management Pack monitored een hele hoop, maar volgens mij zou je voor deze specifieke vraag wel zelf een custom monitor moeten maken :)

Voor zover ik de SQL monitoring tooling ken is SQL Sentry het beste in staat te helpen bij het achterhalen van de oorzaak van zaken, de andere richten zich meer op constateren dat er wat 'fout' gaat en waar zich dat uit :)

Constateren dat de runnable task count in de 2 cijfers loopt (gangbaar advies meen ik) is interessant, maar er achter komen waar dat aan ligt is bijzonder lastig; SQL Sentry biedt daar ten opzichte van oa. SCOM en Idera Diagnostic Manager meer voor :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

sanoj schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:15:
Ik vind het wel erg makkelijk om een commerciële vraag hier te dumpen met minimale eigen inzet... Wat let je om de trial te proberen...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt even kijken bij Redgate, die hebben wel een oplossing die je kan proberen: https://www.red-gate.com/products/

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1